![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #18 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
55of 100 gr verschil, op een heli van ca 200..
__________________ |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 6 juli 2003 Locatie: Katwijk Leeftijd: 38
|
Lees eerst de grote micro-sticky eens door. Als ik het zo lees, voldoet de heli niet aan de basis-eisen voor vliegen, en dat wil je toch gaan doen niet... Dat hele batterij-gel#l word ik een beetje zat. Vroegah, toen lipo's nog op je telefoontje ontploften De basis van alle micro's is de afstelling. Swash horizontaal + paddles horizontaal + vlieggewicht +/- 275 gram + 30 watt vermogen = 300 gram stuwdruk = vliegen, zo simpel is het. Niks meer, niks minder. Als één van de voorwaarden niet klopt vliegt ie niet, punt. Checklist: - Zender aan, heli aan, motor loskoppelen (Anders rare ongelukjes) - Servo's trimmen tot de swash recht ligt (Waterpas, zeg maar) - Paddles allebei horizontaal - Accu's proppie vol, liefst met computerlader zodat je kan zien hoeveel erin zit - Tandwiel-speling zo aanpassen dat alles soepel draait - Motor aankoppelen En dan vliegen. Als hij dan niet vliegt, meet je je maximale motorstroom. Stroom maal spanning (Ook meten tijdens volgas draaien!) is vermogen. Daarna weeg je je heli. Je hebt per +/- 10 gram 1 watt vermogen nodig. Trekt ie 3 ampere bij 7,9 volt, dan heb je dus 23,7 watt. Is je heli 200 gram dan vliegt ie, is tie 250 gram dan vliegt ie niet. Deze regel gaat ook ongeveer op bij borstelloos, maar dan is het 7 watt/10 gram ongeveer. Mijn Piccolo (Net gemeten) trekt borstelloos 3,8 ampere volgas op 3 lipo (10,4 volt) en die gaat als een raket. Hij weegt 280 gram. De HornetII is 390 gram en vraagt volgas (Pitch, is een CP) 4,6 ampere bij 10,1 volt. De HornetII vliegt grappig maar niet spectaculair. Succes met 'debuggen' Ton.
__________________ Depri worden? Tjek dit! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |