![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #692 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 november 2009 Locatie: Barendrecht Leeftijd: 39
| Citaat:
Waar ik wel tegen aanloop is de bevestiging van de tailboom. Wat een wazige constructie is dit? Hij wordt alleen door een klemmend stuk plastic vast gehouden met 4 zelftappers. Zitten niet eens wat boutjes door en doorvoor het klemeffect te vergroten. Dit wil ik wel hebben. weet iemand waar ik van die dunne boutjes/ schroefjes (30mm lang) met moer kan krijgen of iets dergelijks, want voor mijn gevoel kan dit niet goed gaan. Dit komt geheid los, met alle gevolgen van dien.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad Laatst gewijzigd door probaco; 15 december 2009 om 19:50 | |
| | |
| | #693 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 september 2007 Locatie: Soest Leeftijd: 24
| Citaat:
Ik had het uiteinde van de tailboom 'iets' conisch geschuurd zodat ik hem er met moeite inkreeg. In mijn geval blijft de tailboom zonder te verschuiven zitten (ik doe geen gekke dingen met de heli). Die boutjes kun je halen bij de eerste de beste bouwmarkt lijkt mij. Laatst gewijzigd door king2; 16 december 2009 om 16:07 | |
| | |
| | #694 (permalink) | |
| Citaat:
Dat van de bouwmarkt dacht ik dus ook, maar het dunste wat ze daar hebben is 2,5 mm en dan zijn ze nog te kort ook. Dus moet even wat anders verzinnen. Misschien dat de plaatselijke ijzerboer iets heeft, maar dat zie ik volgende week dan wel.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad | |
| | |
| | #695 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 49
|
Mijn advies: koop een M2 draadstang! Kost ongeveer 6 euro per meter. Op lengte maken en aan beide kanten voorzien van een (borg) moertje en een ringetje. Staartbuis gaat nooit meer los! Gr. Peet
__________________ Mefisto-09, T-REX 600E/Agusta A-109, Flycat, LR-1A Pogo |
| | |
| | #697 (permalink) |
| Lid sinds: 12 augustus 2003 Locatie: Steenwijk NL Leeftijd: 47
|
IK ben iets rigoreuzer te werk gegaan.. Boor van 3mm gepakt en er 2x (achterste 2 gaatjes) dwars door heen geboord... M3x 50 er door heen en klaar is benno... Niet mooi wel erg sterk en nooit meer belt problemen.. Maar M2 draadend is zeker een mooiere oplosing.. Benno
__________________ Firebird, Zap, Speedboot, King2, GL450Ct, CX500SE, DF52, Swift 2, CX250, Mini swift, T-rex 450 FBL vermomd als airwolf, T-rex 700E F3C, A5 waterplane (coming sooooon) |
| | |
| | #698 (permalink) |
|
Ik kijk het gewoon even aan hoe vast hij blijft zitten. Mocht hij toch loskomen dan haal ik wel een draadeind. Cees Kraaijenveld heeft me trouwens een live vliegende HK450 laten zien... SUPER..... Viel me alles mee met de stabiliteit van de heli. Cees bedankt voor de gezellige en informatieve avond. Tevens is mijn X-ufo is overleden. Red light of Death. Bij throttle up.... niks meer. helaas..... dan maar wat sneller de heli opbouwen. Cees zou 'm grondig nakijken als hij in elkaar zit... Dus dat komt wel goed.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad |
| | |
| | #699 (permalink) |
|
Ja gewoon eerst opbouwen en als je da problemen krijgt kun je hem altijd nog een keer verbeteren... Overigens durf ook ik best te stellen dat een goed opgebouwde HK450 vergelijkbaar vliegt aan een trex450s. De HK450 maakt wat meer geluid door de plastiek main gear en het dunne frame maar kwa stabiliteit kan hij zeker vergeleken worden met de meeste andere heli's en doet hij daar niet voor onder.. Het ontwerp is dan ook gewoon goed dus daar hoef je niet aan te twijfelen. Het gebruikte materiaal is echter van een mindere kwaliteit en daar door slijten onderdelen sneller en draai je de boutjes en schroefjes kapot enz... Dit betekend niet dat de HK450 slecht is maar je moet als bouwer veel allerter zijn en elk gebruikt onderdeel aan je eigen quality controll systeem laten voldoen... Dit betekend voor de gemiddelde beginner dat je de heli gewoon orgineel opbouwd en dan de kapot gevlogen onderdelen langzaam verbeterd voor KDS of T-rex onderdelen... Zo gaat de main gear van t-rex 450 veel langer mee (echte crashes natuurlijk uitgesloten) en maakt die minder lawaai.. maar ja hij is ook 2x duurder... Suc6 met je maiden en waar blijven de foto's... Benno
__________________ Firebird, Zap, Speedboot, King2, GL450Ct, CX500SE, DF52, Swift 2, CX250, Mini swift, T-rex 450 FBL vermomd als airwolf, T-rex 700E F3C, A5 waterplane (coming sooooon) |
| | |
| | #701 (permalink) |
| Voila..... de fuselage. Swash-servo's zijn onderweg. ESC ligt onder de boom. Align motor moet samen met de2e HKH450 en de digitale weegschaal, komende week binnenkomen. Dus net op tijd voor de kerst ook voor onder de boom. De kleine "flybar-vleugeltjes" (ben ff de naam kwijt) heb ik er nog niet opgezet, want wil ze nog wegen samen met de gewichtjes. Flybar zelf zit op 0.02mm uit het midden, maar dat is voor mij een acceptabele afwijking. ![]() ![]() ![]() ![]() De tailservo zit er ook al op. Laat voorlopig de 3 overige pootjes nog zitten totdat hij is afgesteld, zodat er ook nog van gaatje gewijzigd kan worden en daarna haal ik de overige 3 eraf. Plus ik moet van dat vliegtape of zo halen om het draadje vast te zetten. ![]() Hier de gyro (nog los) op een stukje kevlar (reststuk van vroeger). Dit heb ik afgekeken van Cees Kraaijenveld. Hoe gaat dat spreekwoord ook al weer.... Beter goed gejat als...... ![]() Ga als alles goed gaat maandag de Futaba T8FG halen bij Quartel. Hebben een aanbieding. Scheelt weer een trip naar Mechelen.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad Laatst gewijzigd door probaco; 19 december 2009 om 18:46 |
| | |
| | #702 (permalink) |
| Lid sinds: 25 september 2007 Locatie: Soest Leeftijd: 24
|
Je had eigenlijk even moeten wachten met het monteren van je heli. het inbouwen van de swash-servo's is een heel gepriegel. In mijn geval moest ik het halve frame uit elkaar schroeven om ze in te bouwen.
__________________ A bad day of flying beats a good day at work. |
| | |
| | #703 (permalink) |
|
Mooie heli hoor... Ja de servo's kun je tussen het frame bouwen maar ik steek ze ook altijd van buiten naar binnen... Vooral in het begin maak je er nog wel eens 1 kapot en dan is het veeeeeel eenvoudiger om een servo te vervangen. Meestal maak ik dan de ballinkjes aan de achterkant van de armpjes vast om de 2 mm verschuiving te compenseren. Benno
| | |
| | #704 (permalink) |
| HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-450 CCPM 3D Electric Helicopter Kit $27.99 $27.99 Straks krijg je hem cadeau bij aankoop van een servo of zo
__________________ http://s304.photobucket.com/albums/n...view=slideshow | |
| | |
| | #705 (permalink) | |
| Citaat:
Dit was ook mijn bedoeling om te kijken of dit lukte.... Maar gelukkig heeft iemand anders al het wiel uitgevonden en hoef ik me geen zorgen te maken. Heb denk ik trouwens ook al het volgende project op het oog.... Depron SU-37 of een C-17. Ziet er beide zeer gaaf uit. Wereld van verschil, maar toch leuk. Weer lekker veel lezen en onderzoek doen naar de canards aansturing. Eventueel met gyro om de neus te stabiliseren (zwaartepunt vrij achterin). Komt goed. Eerst met de heli (leren) vliegen. Komt er soms een nieuwe versie aan of zo dat ze deze steeds verder in de aanbieding gooien. afgerond $28,= is niet veel. Mocht ik nr 2 ook de grond inboren dan is het in ieder geval goedkoop onderdelen scharrelen.
__________________ Tamiya TA-01 Mercedes Evo II, Losi truggy, Mugen Seiki 1/10 nitro, HK-450 (2x), Blade MSR, Depron F-16, Depron F-22, Depron Extra 300, Arduwii-quad | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |