![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #62 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 49
| Ik heb gister Pascal met zijn nieuwe aanwinst zien vliegen. En ik moet bekennen dat dit geen miskoop is. Ik ben 3 jaar terug als herintreder weer heli gaan vliegen en wat is het jammer dat dit model toen niet op de markt was. Ik heb heel veel geld besteed aan een kwalitatief veel mindere helicopter (Piccolo). De kunst blijft natuurlijk om te leren vliegen. Maar de drempel van hoge startkosten is bij dit model behoorlijk laag geworden. Dit soort aankopen is natuurlijk alleen maar te realiseren via het internet. Ik ben zelf benieuwd in hoeverre dit model op termijn geleverd zal blijven worden en of er voldoende reserve-onderdelen op de markt komen. Ik kon het igg niet laten om toch een exemplaar te bestellen. Voor de setup heb ik nog een Align motor en FS61 servo's liggen. De gyro is eveneens van Assan. De bedoeling is dat mijn zoon hiermee gaat vliegen. Je kan een arme student op deze manier heel goed helpen.... Gr. Peet
__________________ Mefisto-09, T-REX 600E/Agusta A-109, Flycat, LR-1A Pogo Laatst gewijzigd door Grey; 17 januari 2009 om 16:09 |
| | |
| | #65 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Nu de heli bij verschillende mensen binnen is zou het mooi zijn als iemand er een bouwverslagje van maakt met bevindingen, en misschien een postje in "heli algemeen" Ziet er leuk uit Grt. Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #66 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Zutphen Leeftijd: 38
|
Ik vlieg mijn Trex 450 XL met HS 55. waarschijnlijk moet je er geen hardcore 3d op vliegen, maar gewoon een beetje aanfladderen gaat prima hoor.
__________________ Trex450S /GY401+ Savox SH-0253/Hitec HS55/ DX6i |
| | |
| | #67 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 augustus 2008 Locatie: Gelderland Leeftijd: 30
| Citaat:
![]() ![]() Gedeeltelijk alu onderdelen dus. Maar goed, voor mij dus ook een "plastic-fantastic" $35,- knock-off onderweg. Nog even over die Assan gyro, welke servo`s worden hiervoor aanbevolen? Ik mis op deze gyro een "delay" potmeter dus alleen digitale zijn een optie?
__________________ King V2 @ AR6200 / Blade MSR / HK 450 @ AR6200 / Blade Mcx /Easystar @ AR6200 | |
| | |
| | #68 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Naaldwijk Leeftijd: 42
| Citaat:
Zal mijn best doen om een verslagje te maken, echter tis echt heel simpel. Al het moeilijke hebben ze in de fabriek al gedaan. Linkjes draaien, kop in elkaar zetten, frame in elkaar zetten. Het is echt een simpel in elkaar zet klusje. Servo's erin, hoofdrotor in het frame duwen, tandwiel erop en staart monteren. Maar ik zal bij nummer twee proberen foto's te maken. Is inmiddels onderweg. | |
| | |
| | #69 (permalink) |
| De assan is een analoge gyro zonder digitaal mogelijkheid. Enige optie die ze erop hebben is een travelrange potmeter. In de beschruiving staat een snelle sterke servo van 0.13sec of meer. Mijn Towerpro SG50 is 0.10 en volstaat helemaal. Tuurlijk is een digitale servo een optie, sterker en sneller, maar deze setup met de towerpro is prima te vliegen. Eigenlijk denk ik dat je het vergelijk kan maken met een futaba gy240. Alleen de assan is wel op de zender in te stellen.
Laatst gewijzigd door pascal102; 18 januari 2009 om 12:42 |
| | |
| | #70 (permalink) |
| Denk niet dat je het verschil in torque als beginner zal merken. Ik heb mijn Trex 450S altijd met HS55 gevlogen. Degene die hem nu heeft is toevallig gisteren bezig geweest om er HS65 MG's in te zetten. Na een tikje zijn de HS55 volgens medeposter Grey iets minder nauwkeurig, wat ik overigens meteen geloof. Dan kun je als beginner dan maar beter die towerpro's gebruiken. Die zijn namelijk wel veel goedkoper, want tikjes ga je toch wel uitdelen.
|
| | |
| | #72 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2008 Locatie: Genk - Belgium Leeftijd: 41
|
Naar mijn mening wel. 2200 mAh met 20C mag je continu belasten met 44A. Als beginner (enkel wat hoveren en wat rondjes) kom je daar niet aan. Eens dat je meer ampères gaat trekken (stuntwerk) dan gaat het nog, maar dan begin je aan de levensduur te knabbelen. |
| | |
| | #74 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 april 2004 Locatie: Swalmen Leeftijd: 41
|
Als referentie: Ik vlieg als speeltje een Blade400 met een Assan Gyro. De gyro is geen 401, die ik er eerst op had. De 401 was set and forget maar de assan gyro heeft wel drift. Als servo gebruikte ik een goedkope Hobbycity digital servo met 0.06 speed. Na wat hardwaretrimming (en toch een beetje op de zender) had ik hem goed. Bijna net zo goed als de 401 op deze heli. Maar het nadeel was mijn plastic tailblades. Die flexen nogal waardoor ik veel resolutie verloor. Bij harde stops waggelt hij na. Hiermee kon ik aardig 3D vliegen. Loopings, flips, stal-turns, tictocs. Maar het was wiebelig en enorm veel correcties waren nodig. Dezelfde Assan Gyro en tailservo ga ik op de 450 zetten maar dan met fiberglas tailblades die minder flexen (maar 5$). Hierdoor blijft hij waarschijnlijk een stuk strakker, Ik ben heel benieuwd naar de 3D performance van deze nieuwe machine.
__________________ Walter Robijns, 1x Align TREX 700E, 1x Compass 6HV, 1x Compass 7HV Sponsored by 4RC.NL |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |