![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #992 (permalink) |
| Lid sinds: 7 mei 2009 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 17
|
Hoi Eric Technische vaardigheden kom ik niet te kort. De volgende heli wil ik zoiezo als kit kopen, omdat ik het leuk vind om te bouwen, en omdat ik dan gelijk weet hoe de heli in elkaar zit. Ik heb er ook genoeg geduld voor, en dat is natuurlijk ook een belangrijke factor. En ik neem er wel de rust voor om het goed op te bouwen en te controleren, ik heb niet zo iets van "VLIEGEN En dat het afstellen en dergelijken heel belangrijk is spreekt voor zich. Ik zat er zelf aan te denken om de heli zelf op te bouwen, en af te "proberen" te stellen, en daarna door een ervaren helivlieger na te laten kijken. Zoiezo wil ik ook met een ervaren helivliegen een kit gaan samenstellen (kit/servo's/esc etc.), en gaan gebruiken icm een DX6i. Op deze manier is het wel leuk om een beetje 450 samen te stellen, met die HK kits, kwa kosten. Ook scheelt het dat de spares minder duur zijn. Even tussendoor, hoeveel ruimte is minimaal aangeraden voor een 450 heli? Ik heb hier wel op 10 min loopafstand 2 grote hockeyvelden die niet meer gebruikt worden, dus daar zou ik eventueel kunnen vliegen.
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #993 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Goed bezig Op dat soort velden vliegen gaat prima met een 450. Zorg wel dat je een spotter meeneemt die de omgeving serieus voor je in de gaten houd. Je kan namelijk maar 1 ding tegelijk. Of gewoon een club opzoeken Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #994 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
Want ik bedoelde het gewoon semi-serieus en meende dat het gewoon over een "standard" 450 met of zonder Flymentor ging en dat je probeerde aan te geven dat bij een ongestabiliseerde heli een slechte afstelling meer invloed had dan bij Estab. In plaats daarvan ging het over naturel 450 versus mCPx, en dan begrijp ik jouw opmerking ook wat beter. Groet Bert | |
| | |
| | #995 (permalink) |
| Lid sinds: 14 juni 2011 Leeftijd: 26
|
Ik sta nog voor een paar keuzes voor mijn HK450TT pro (die in BK staat ESC. Deze zijn beiden 40 amp. Welke is het beste? Mijn gevoel zegt die van 18, ipv die van 23 vanwege de beschrijving. - HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller - HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 40amp Speed Controller En de motor.. Ik zie dat deze 2 motoren redelijk vaak worden gebruikt - HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Typhoon 450H 2218H Heli Motor 3450kv (450 class) - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=8137 de 3450 neemt denk ik minder batterij.. en de 3700 heeft meer power en wordt volgens mij iets vaker gebruikt.. Is een esc programcard echt zo handig, of valt dat wel mee? Laatst gewijzigd door GhostriderNL; 12 juli 2011 om 18:31 |
| | |
| | #996 (permalink) | |
| Citaat:
Een spotter is idd wel handig, dat moet ik nog even gaan kijken hoe ik dat ga doen. Ik wil nog steeds een keer in bemmel bij de vliegclub gaan kijken, maar daar is tot nu toe elke keer iets tussen gekomen. Ook moet ik een kijken of ik tijd heb om bij een club te gaan ivm school en werk Wel heb ik nog een vraagje. Ik heb tot nu toe alleen nog maar met een goedkoop 3kanaals coaxje gevlogen, en bijna 2 weken met de mcpx. Dan kon ik met de coax al wel de hele kamer gecontroleerd rondvliegen. En met de mCPX kan ik ook al aardig hoveren, nose in en out, en verder een beetje rondzweven. leren vliegen met de mCPX ging erg snel, en was ook leuk om te doen. Is het dan verder mogelijk om met een 450HK verder te oefenen? Of word dat te moeilijk?
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh | |
| | |
| | #998 (permalink) |
|
Jah dat is begrijpelijk. Maar daar kan je jezelf op voorbereiden door het goed te bouwen. En een goede plek uit te kiezen
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh |
| | |
| | #999 (permalink) | |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Citaat:
MITS je eerst zorgt, op wat voor manier dan ook, dat je HK netjes ingevlogen is en reageert zoals een heli hoort te reageren. Want die mCPx is vanuit de doos vliegklaar, je HK niet.... Dus zoek minimaal voor dat invliegen hulp, dan kun je daarna MITS met beleid en voorzichtigheid, inderdaad verder oefenen met je HK.... Maar denk om wat Tijn zegt: het word wel gevaarlijker! Groet, Bert | |
| | |
| | #1000 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Zolang je er serieus mee omgaat, en je stappen doordacht neemt dan komt het allemaal goed. Het ritueel voor, tijdens en na een vlucht moet je gewoon nooit laten doorbreken. Altijd je pre-flight check volledig afmaken. Zender aan (niet om je nek laten hangen), throttle hold aan, volle lipo, heli aan, goede ontvangst, zender koord vast, stuurt alles de goede kant op, staartbladen een beetje gecentreerd, niemand in de buurt, optoeren en vliegen Reageert hij anders, hoor je iets vreemds, gelijk stoppen en alles controleren, niet door blijven vliegen. Veilig geland, terug naar normal mode / gas laag, throttle hold er terug op, zender losmaken, canopy los, accu los, zender uit. Maak je een keer een smakker... Heli uit elkaar en alles controleren op breukjes /scheuren , rechtheid etc.. Niet plakken en prullen, gewoon vervangen. Half werk levert je heel veel extra werk en nieuwe crashes op. Regelmatig je lipo's doormeten en niet leeg vliegen, kortom zuinig zijn met je spullen. S'avonds een half uur naar je heli gaan zitten gapen is ook een vreemde (voor anderen) maar goede gewoonte, ontdek je soms dingen die je een hoop ellende besparen
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 12 juli 2011 om 21:00 |
| | |
| | #1001 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
voorbeeldje: Gister een stukje gevlogen met de HK450, en ik doe altijd heel voorzichtig! Ik wil na het vliegen de accu loskoppelen van het toestel, ik zet mijn zender rechtop in het veld ,en per ongeluk stoot ik hem om, zo voorover op de knoppen. gelukkig had ik de trottlehold aan staan en gebeurde er niks. Het zweet brak mij uit. Weer een leermomentje, zender plat neerleggen.
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #1002 (permalink) | |
|
Bedankt voor de tips Eric, die zijn van harte welkom Het ritueel ga ik zeker goed onthouden, en altijd nalopen. Want goed en geduldig werk, word meestal beloond. En daar zeg je ook wat ja. Ik heb zo'n gevoel dat ik op een regenachtige verveelde dag, ook nog wel een dagje er na kan gapen, en toch nog maar een keer alles langslopen. (wat ik denk ik dan toch van tijd tot tijd doe). Want ik kan me nog niet echt veroorloven om elke 2 dagen weer nieuwe parts te kopen (bij wijze van spreken dan, de 2 dagen) Citaat:
Leermoment, eerst testen of er geen storing is. (was wel 40MHz, is stuk storing gevoeliger dan 2.4GHz) Dat zijn ook van die "zweet" momentjes. En op deze leeftijd, als je er dagen aan gewerkt hebt, al helemaal Maar dat zijn inderdaad allemaal leermomentjes, en die onthoud ik goed (soms wel handig
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh | |
| | |
| | #1003 (permalink) | ||
|
Na weer terug te zijn van vakantie ben ik weer wat meer in het helivliegen gedoken. En ik heb veel rond gekeken wat er allemaal op de markt is kwa 450 heli's. Nu heb ik gister ook bij iemand een hele mooie Mikado Logo 400 mogen aanschouwen. Wat is dat een prachtding zeg. Daarbij valt mijn mCPx in het niet Maargoed, ik wil binnenkort dus ook een kit aan gaan schaffen voor de 450, maar hier ga ik wat hulp bij nodig hebben. Ik wil een heli gaan maken op basis van deze kit : HK-450GT CCPM 3D Full Alloy Helicopter Kit (Align T-Rex Compat.) Link Deze kit heb ik gekozen omdat deze er eigenlijk beter uit ziet dan de andere kits van HK (vooral kwa onderdelen zoals de kop). De elektronica wil ik ook grotendeels kopen bij Hobbyking, zodat ik eigenlijk een complete helikopter (in onderdelen dan) koop. Maar waarom een bouwpakket, en waarom een HK450? - Waarom ik voor een bouwpakket kies heeft eigenlijk meerdere redenen. Onder andere omdat ik het leuk vind om te doen. En omdat ik dan de helikopter van binnen en buiten ken. Dit lijkt me erg handig om te weten als je er mee vliegt, en zeker als beginner. Ook is dit omdat ik het als een leuk leer project zie. Ik wil deze kit grotendeels zelf op bouwen, en dan met een ervaren helivlieger afstellen. Dan weet ik de volgende keer ook wat beter hoe het in zijn werk gaat. Dat een bouwpakket niet makkelijk is, ben ik ook van bewust. Maar ik heb zelf al veel bouwpakketten in elkaar gezet, het is een leuke uitdaging, en dan heb ik weer wat te doen - En waarom ik voor een HK450 kies. Eigenlijk meer omdat ik nog aardig een beginner ben, en ik nog niet gelijk best of the best hoef te hebben. Dit komt over de jaren wel. Ook is dit omdat ik nog niet bijzonder veel geld bezit/verdien, en dit voor een leuke prijs te krijgen is. Ik had zelf al een beetje dingen bij elkaar gezocht, en een beetje gemiddelde prijzen genomen die ik op hobbyking zag. En dan kwam ik uit op ongeveer $120,- (excl. verzendkosten/RX/TX). Dit is ook een beetje een bedrag dat ik aan wil houden (mits dit mogenlijk is). Het voordeel ook aan de HK is dat de onderdelen relatief goedkoop zijn, en dat de onderdelen uitwisselbaar zijn met die van een Trex450. Dus gedurende tijd kan ik de heli langzaam upgraden met onderdelen van een Trex. Als zender wil ik een DX6i+ontvanger kopen. Dit omdat ik er veel goede verhalen over gehoord heb, en ik deze ook mooi kan gebruiken voor mijn mCPx. In totaal (complete heli + zender) kwam ik rond de €300,- uit (incl. verzendkosten). Dit vind ik zelf een mooi bedrag om mee te beginnen. Nu is mijn vraag eigenlijk aan de ervaren heli vliegers, of iemand een keer de tijd wil nemen om mij te helpen om een heli samen te stellen. Dus de servo's uitkiezen, motor etc. Maar ook onderbouwing kan geven, waarom er voor iets gekozen word. Dus gewoon duidelijk maken waar je op moet letten bij de verschillende onderdelen. Ik ben te contacteren via : Mail/Msn/Skype en natuurlijk via PM op dit forum. Als je nog tips/advies of dergelijken hebt, hoor ik het graag. En ik hoop dat iemand een keer zin/tijd heeft om me op weg te helpen P.s. Sorry voor de dubbelpost
__________________ mCPx + DX4e + Turnigy Nano 300 mAh~ HK450GT + DX6i + Turnigy 3S 35C 3000mAh Laatst gewijzigd door DannyvG; 4 augustus 2011 om 09:49 Reden: link aangepast | ||
| | |
| | #1004 (permalink) |
| Lid sinds: 21 augustus 2010 Locatie: Ik hoor de zee Leeftijd: 37
|
Ik vlieg ook met de HK's, ik ben er zeer tevreden over. Ik ben nog maar een beginner, en kan al aardig rondjes vliegen, en inverted lukt ook aardig. Ik wil je best helpen. Let wel het beste kan je via DE warehouse bestellen, maar je hebt ook Nederlandse webshops die tegen redelijke prijzen HK spullen aanbieden. Natuurlijk als jouw budget het toelaat kan je de HK heli upgraden met echte Align spullen. Als je het goed doet vlieg je de kist alleen voor onder de 100,- Euro
__________________ Vriendelijke groet, Tijn |
| | |
| | #1005 (permalink) | |
| Citaat:
Het zou het mooist zijn als ik inderdaad de kist kan bouwen voor ongeveer 100,- (zonder zender en ontvanger dan). Daar lag mijn idee ook ongeveer, voor dat bedrag. Meteen Align spullen hoeft nog niet, maar dat wil ik in de loop van de tijd doen, dus als de HK spullen beginnen te slijten. De kit is alleen in China te koop, en deze wil ik wel graag als basis gebruiken, verder maakt het me niet uit uit welk warehouse ik de rest bestel, als het maar een beetje leuk blijft met verzendkosten Heb jij iets van msn of skype oid? Die kan je via een pm sturen, dan kunnen we even naar wat dingen kijken. Alvast bedankt voor je hulp aanbod
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |