![]() |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juli 2008 Locatie: Sittard (Limburg) Leeftijd: 29
| Gezien, wat is precies het verschil tussen de 20 en de 30C? Neem aan dat jullie op zich wel een goede ervaring hebben met Hobbycity.
__________________ Futaba 7C 2.4GHz | T-Rex 600 ESP | Raptor 50 V2, OS 50 Hyper | Help mee: Wiki Model Heli Woordenboek! |
| | |
| | #17 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
![]() Als je hard 3d vliegt kan je verschil merken, maar voor een stock 600 esp is het meer dan genoeg. En de andere vraag is hoe snel je de maiden vlucht wilt maken. Ik heb denk ik 5x besteld bij hobbycity. Top zaak maar kies wel voor de ems verzending anders kan het zijn dat je lang moet wachten. | |
|
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2008 Locatie: Genk - Belgium Leeftijd: 41
|
Met Hobbycity geen problemen. De 30C waren deze week in voorraad...gedurende 2 dagen. Ik denk dat er 500 binnengekomen zijn, waarvan er op voorhand al 270 gepreordered waren, en de rest was op 2 dagen weg... Verschil tussen 20C en 30C ? Heeft te maken met de maximale continu ontlading die de lipo aankan. 20C = 20 x 5A (voor een 5000 mAh lipo dan) dus 100 A, 30C is dan 150A... Als je geen zware maneuvers doet kom je met 20C toe, gezien je regelaar in principe maar continu 100A kan leveren. Maar ho hoger de C-rating, hoe minder zwaar je de lipo belast. Je blijft verder van de 'rode zone' af. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
| Geen winkelbesprekingen a.u.b.... Je moet ook meenemen dat als je op een gegeven moment wat gaat pitchpumpen en dingen gaat uitproberen die op een simulator wel lekker gaan, dat je ook aardig wat Ampere trekt. Zeker als je manier van sturen (collective management) nog niet echt toppie is zeg maar. Dus met heli's is een wat hogere C waarde wel aan te bevelen. Verder zijn de opgegeven C waarden per merk verschillend van realiteit zeg maar ervaringen van andere piloten zijn vaak waardevoller dan de bedrukking op het stickertje. Grt, Eric
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
Als t budget het toe laat, outrage packs. Of de nieuwe EON reeks van vliegkracht. Uiteindelijk heb je dan meer plezier. Al is het na 80 vluchten per pack. Heel ander verhaal, 6S setup ditchen en naar 10S gaan, dan zijn de zippy's beter te gebruiken. Maar hangt ook af van je budget en wat je in de toekomst van plan bent.
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #21 (permalink) |
|
Ok, in dat geval lijken me de 6S1P 5000mAh zo gek nog niet. Voor mijn (af en toe kunst en) vliegwerk is dat voor nu dus meer dan voldoende. Funky bedankt voor de uitleg, helemaal duidelijk!
__________________ Futaba 7C 2.4GHz | T-Rex 600 ESP | Raptor 50 V2, OS 50 Hyper | Help mee: Wiki Model Heli Woordenboek! |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2007 Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
|
20C is voor jou voeldoende, met de tijd dat je Hard 3D vliegt heb je toch weer andere nodig, dan is deze Zippy echt wel op. Vol Pitch naar boven tot 170 meter met 11 graden pitch, trek je ongeveer 100Amp. Gemiddeld vlieg je bij normaal hoover en vliegwerk rond de 30 á 40 Amp. Dit met een 14T pinion (recht). De 20C's kosten trouwens $90 Verledenweek waren ze $86 !!!!!
__________________ TREX-700 CAMHELI BeastX / 600E Pro V-Stabi / 600E AC3X in BELL-222 / HexaXL MikroKopter GPS Jetibox 5.8GHz downlink / KK Quad (Pac-Man) / FF10 2,4GHz / www.fotovideocopter.nl/ |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
Wie weet kan die jongen binnen 5 maanden al aardig 3d'en, sta je leuk te kijken met je zippy's Maar binnen het budget, hoe hoger de C van de packs hoe langer je er plezier van kunt hebben. En de ESP komt echt een heel stuk meer tot leven met het 15T pinion. Als er nog zips zijn van 3S met een 30-40C rating kun je die ook in serie koppelen. Valt ook te proberen.
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! |
| | |
| | #24 (permalink) |
|
Binnen 5 maanden,... hmm is natuurlijk wel leuk maar ben al blij als ik dan netjes een rondje kan vliegen. Op dit moment ben ik nog druk aan het oefenen of de afwisselend links rechts te sturen. (Dus niet 2x links of 2x rechts achter elkaar) Lijkt me een aardige volgende stap. Heeft iemand overigens ervaring met de Align GP750 Gyro i.c.m. de DS620?
__________________ Futaba 7C 2.4GHz | T-Rex 600 ESP | Raptor 50 V2, OS 50 Hyper | Help mee: Wiki Model Heli Woordenboek! Laatst gewijzigd door 7eleven; 20 april 2009 om 12:48 |
| | |
| | #25 (permalink) |
|
De eerste servo's zijn binnen. Ik heb op advies van een mede-vlieger toch maar de S3050 gekocht i.p.v. de S3152 voor op de swash. Helaas is het nog even wachten op de gyro en het accupack voordat ik het hele zaakje definitief kan aansluiten. Nog even geduld dus...
| | |
| | #29 (permalink) |
| Lid sinds: 10 juni 2007 Locatie: Ruurlo Leeftijd: 34
|
Ik gebruik nu de NEW PRO POWER LiPo's van ThunderPower, deze paketten zijn 30C en damm wat een verbetering tav Flightpower accu's Binnekort komen ze zelfs met 40C
__________________ SPEkTRUM DX8 - TREX450PRO Mini VStabi V5 - TREX600NSP VStabi V5 / 55HZ - TREX700N VStabi V5 / 91HZ |
| | |
| | #30 (permalink) |
|
Ik neem aan dat jullie deze bedoelen.
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| electro, trex 600 |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |