![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
| Tsja, dit was mijn eerste volledig vanaf nieuw en zelfgebouwde schaalheli, en in elk geval cockpit interieur helemaal zelf uit balsa gemaakt vanaf foto's. (mijn aller, aller eerste heli was een Graupner Bell 47 G uit 1983, en de heli op de foto had als eerbetoon zijn originele registratienummer) Kielvlak en stabilo ook zelf gemaakt uit balsa, omdat de delen uit de doos lelijk gevormd, zwaar (en dit type is van zichzelf al erg staartlastig, het frame is van hardgesoldeerd roestvrij staal) en veel te dik waren. Het brak mijn hart wel een beetje dat hij crashte. En de reden: een automatische lader (merk "goekopie") die na een ontlaad-laad cyclus aangaf dat de accu vol was, terwijl hij alleen maar een ontlaadcyclus uitgevoerd had.... Sindsdien voor mij alleen nog laders met een capaciteitsaanduiding, en liefst ook nog een BID-chipje erbij.... Groet, Bert |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 11 februari 2008 Locatie: Brabant Leeftijd: 40
|
Inderdaad goedkoop is vaak duurkoop,moet zeggen dat je de heli strak gerestaureerd had ,de schouders er weer onder en proberen er weer iets moois van te maken(is volgens mij aan jou wel toevertrouwd).
__________________ Poweeeerrrrrrrred by Scorpion & Kontronic Mikado logo 600 VStabi |
| | |
| | #33 (permalink) | |
| Citaat:
Deze heli is in 2000 nieuw gekocht, het is dus niet de oude Graupner Bell 47, die zag er héél anders uit..... Het is de bedoeling dat hij op zich wel weer netjes gaat worden, maar je mag best kunnen zien dat hij het een en ander meegemaakt heeft. Het waren in het echt per slot van rekening ook werkpaarden, en hou oud zal de jongste origineel vliegende zijn? 40, 50 jaar oud? Nou zijn mijn heli's nooit "tot in de puntjes" afgewerkt, da's me veel te veel werk, en dan durf ik er mischien niet meer mee te vliegen, haha. Hier nog een plaatje van wat dichterbij, dan zul je zien dat het allemaal wel wat meevalt met het "precieze schaalgepriegel": ![]() (Foto: Willem, een van de instructeurs van Flycam) Groet, Bert Laatst gewijzigd door brutus; 15 december 2009 om 15:33 | |
| | |
| | #34 (permalink) |
|
Had ik het verkeerd begrepen. Inderdaad de scale heli moet gevlogen worden en hoe meer tierlantijnen aan een schaal heli hoe groter de schade materieel en mentaal. Heb een bouwprojectje achter de rug omtrent een vario tiger,dacht er nog even over om wat klinknageltjes te monteren toch maar niet gedaan gaat nl. net zo veel tijd inzitten als de hele bouw van de heli.Bouwen is leuk,vliegen is leuker
__________________ Poweeeerrrrrrrred by Scorpion & Kontronic Mikado logo 600 VStabi |
| | |
| | #36 (permalink) |
|
Uiteindelijk moet hij een 4-bladsrotorkop krijgen en 3-blads heckrotor. Vliegt goed moet alleen de staartaansturing veranderen om meer uitslag te krijgen deze stuurt met name 1 zijde slecht waardoor de tailsturing nog niet gelijk is.(onrustig stuurgedrag).Loopt een buisje in een hoek van 45gr. naar boven(heckrotor) daarin de stuurstang die nog niet goed gecentreerd aanstuurd.
| | |
| | #37 (permalink) |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
|
Bij deze een aantal pics mijn heli, het is een logo 600 Ik hoop binnenkort een t-rex250 aan mijn vloot toe te kunnen voegen. ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | |
| | |
| | #38 (permalink) | |
| Citaat:
Je hebt PB hierover.... Groet, Bert | |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
|
Dat begint er al meer op te lijken maar dat kan toch lang niet alles zijn :P CB op de scorpion Remie? Weet shawn dat je zn sig gebruikt?
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! Laatst gewijzigd door barrrrtt; 15 december 2009 om 18:49 |
| | |
| | #40 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juli 2006 Locatie: Hardenberg(OV) Leeftijd: 36
| Citaat:
Misschien leuk om de restauratie in beeld te brengen met een bouwdraadje? In elk geval succes met het herstel! Gr, Roy
__________________ ( Vario Ecureuil Electric / FF9 2,4Ghz / Vario Schweizer 300 Electric ) http://www.royceweb.com | |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 april 2004 Locatie: Velden (Nederland) Leeftijd: 23
| Citaat:
Ik heb nu alleen nog de behuizing erop zitten, ik heb deze laten zitten om de accu's te beschermen voor de pinion, (laatst mijn straps vergeten vast te zetten, dus ik ben blij dat ik hem erop heb laten zitten). Ik heb mijn sig inderdaad van helifreak, of het shawn was weet ik niet, maar beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik dan maar groeten remie
__________________ | Logo 6003D | blade mcpx | shockflyer yak 55 | Wow hotliner | Mpx Funjet | | |
| | |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 22 maart 2007 Locatie: Raamsdonksveer Leeftijd: 43
|
Och...Shawn (OICU812) is niet zo'n verkeerde canadees, en een hele goede piloot trouwens, maar best wel heetgebakerd en een beetje erg LOGO minded af en toe... Wel een leuke sig Kom op met die plaatjes mensen!
__________________ "Een blaffende heli in de morgen ..... een dag zonder zorgen" Laatst gewijzigd door EricW; 15 december 2009 om 19:59 |
| | |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 4 augustus 2008 Locatie: Limburg Leeftijd: 27
| Citaat:
__________________ Compounding interest... anndddd its gone! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |