![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #106 (permalink) |
| Lid sinds: 13 april 2008 Locatie: Gorredijk. FRL Leeftijd: 46
|
Heel simpel wat mij betreft met mijn minimale helling ervaring - maximale lift met minimale wind - op elke hoek van de berg zo'n helling zodat je bij elke windrichting kan vliegen - aan de achterkant geschikt voor de DS'ers - mooi zacht grasveldje 'on top' om lekker te landen - goede dug-outs om lekker verwarmd in de winter in te kunnen zitten, op hoogte is het koud hoor! - koek en zopie tent, geen McDonalds type... - met WiFi voor het contact met soortgenoten en thuis - boxverhuur, zodat je je model kunt laten liggen voor de volgende dag - lift naar boven en rodelbaan naar beneden Zo,lijkt me eerst wel genoeg! En zeker serieus bedoeld hoor! Jacob |
| | |
| | #108 (permalink) | |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
| Citaat:
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m | |
| | |
| | #109 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
De verkoop van de certificaten gaat nog niet snel genoeg. Dus heb ik er maar twee gekocht. Een sinterklaas cadeautje voor mijn twee dochters. Misschien worden deze certificaten ooit rendabel. Johannes |
| | |
| | #111 (permalink) |
| Lid sinds: 11 augustus 2009 Locatie: 's Gravenhage Leeftijd: 31
|
Volgens sommige mensen ligt de berg er al. Niet helemaal een directe verwijzing, maar in het achterhoofd zeker. Grafisch erg leuk gedaan! Klik
__________________ FMT houtbouw Bird of Time 3m, Robbe Focus 3m, Multiplex Bonito 1.9m hotliner, Guppy 2, Salto H-101, 2,45m Laatst gewijzigd door Discus2ct; 24 november 2011 om 20:31 |
| | |
| | #112 (permalink) |
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
|
Nou............... Nieuwe berg in Nederland 'geen grap meer' - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS |
| | |
| | #113 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 8 december 2009 Locatie: Hoorn NH Leeftijd: 57
|
Nou..... misschien hebben mijn twee dochters uiteindelijk nog profijt van de certificaten die ik voor ze gekocht heb. En met een beetje geluk kan ik nog zonder rollator hellingvliegen. Johannes |
| | |
| | #114 (permalink) | ||
| Lid sinds: 28 december 2008 Locatie: Heel ver in het zuiden richting de zee Leeftijd: 38
| Citaat:
Citaat:
__________________ My spare time is controlled by a Weatronic FX-30 2,4 Ghz dual FHSS | ||
| | |
| | #117 (permalink) |
|
Wiskundigen: die Berg kan er echt komen Een groep wiskundigen van de TU in Eindhoven heeft een week lang gerekend aan de mogelijkheden en onmogelijkheden van een berg in Nederland. Hun conclusie: het kan echt. Er liggen vooral veel mogelijkheden voor opwekking van schone energie. De exploitatie van wind, zon en water in en op De Berg zorgt voor een enorme potentieel. Ze berekenden ook alvast hoe het níet moet. Als De Berg van beton, zand of steen wordt gebouwd, dan wordt De Berg te duur en te zwaar. Maar goed, dat wisten we al. Daarom gaan we uit van een holle berg en zijn we al enige tijd bezig met onderzoek naar nieuwe materialen en innovatieve bouwmethodes. De definitieve resultaten zullen over enige tijd worden gepresenteerd. Die Berg Komt Er Johannes |
| | |
| | #118 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Nu eens even iets tussendoor.... Kan men voor de bouw van de berg bijvoorbeeld gewoon verder bouwen op de Keutenberg ? Dat is toch de steilste helling van Nederland , dacht ik ( 22 % stijging ) Is maar een ideetje hé misschien ligt hij te ver van de zee ?
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk Laatst gewijzigd door knife-edge; 25 april 2012 om 21:26 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |