![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #511 (permalink) |
|
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 6 november 2009 om 21:03 | |
| | |
| | #512 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
He Leon, wat leuk dat je die raampjes kunt embedden. Hoe doe je dat? Misschien iets voor in de eerste post van deze (inmiddels erg lange
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #513 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 21 oktober 2006 Locatie: Hoeven/ Oudenbosch Leeftijd: 56
|
Embedden wil zeggen dat het plaatje tijdens openen weer bijgewerkt / actueel wordt?
__________________ Je hoeft niet gek te zijn om ze "te zien vliegen" : Pilatus B4, Robbe ARGO; Robbe Tonga, ASW15, Stratos,MPX Alpha, Cirrus,Carrot,Limbo, vlieger zonder club |
| | |
| | #514 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 45
|
Raymond, Als je op quote klikt zie je het. Het is een .gif die je als afbeelding invoegt. Het plaatje is voortdurend actueel trouwens. -edit- zet deze er dan ook gelijk bij
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website Laatst gewijzigd door PH_AJH; 6 november 2009 om 19:56 |
| | |
| | #515 (permalink) | |
| Citaat:
Jij kunt de eerste post in did draadje aanpassen, ik niet En je weet nu hoe het moet Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #517 (permalink) |
|
Die metertjes zijn denk ik afkomstig van een weerstation in Noordwijk, Windfinder is een voorspelling. Lijkt me dus dat die metertjes accurater zijn.
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #518 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
De meters zijn ingevoegd in de eerste post. Daar staat dus nu altijd het aktuele weer in Noordwijk, een paar km naar het zuiden. Peter, het is zoals Arjan zegt. De meters die hier zijn ingevoegd geven aktuele meetgegevens van een weerstation en zijn dus nauwkeuriger dan de voorspellingen van windfinder.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #519 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2005 Locatie: Voorburg Leeftijd: 68
|
Zie ik toch even niet: Windfinder geeft toch een grafische voorstelling van het verloop tot nu? zie: Windfinder - Real time wind & weather report Katwijk |
| | |
| | #520 (permalink) |
|
In die grafiek zit net na 21.00u toch ook een dip van iets meer dan 12 knopen...?
__________________ Groet, Arjan. Foolproof systems do not take into account the ingenuity of fools. Mijn vloot __Vintage Glider Group website |
| | |
| | #521 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2005 Locatie: Voorburg Leeftijd: 68
|
Ja , die dip? ik vind de onderlinge afwijkingen nogal groot: de meterstand om 12.48 week ook behoorlijk af van Windfinder Katwijk, maar nu, geef ik toe, is ie ineens weer aardig in de pas. Waar het mij om gaat is, hoe interpreteer je dit soort verschillen en wat is dus de meest akurate raadgever? Ofwel wie heeft de beste ervaring ''on the spot'' met welke aanwijzing? Tot nu toe interpreteerde ik Windfinder als een aardige kontrole of de voorspelling van bv Windguru ook in de pas liep met de aktuele situatie tot dan, met de gevolgtrekking dat als dat zo was, ook de voorspelling voor de komende uren aardig zou kunnen kloppen. Waar ik probeer achter te komen is of de Noordwijk metertjes nu wel of niet te onzuiver/momentopname zijn of juist beter. Van belang? vind ik wel, omdat ik al een 3 kwartier in de auto moet voor Langeveld of Maasvlakte, maar veel anderen nog beduidend langer, dus hoe beter de voorspelling en interpretatie hoe meer vliegen en hoe minder rijden en dat is toch de bedoeling van de hobby? |
| | |
| | #522 (permalink) |
|
Ja, ik snap wat je bedoelt, ik kamp met hetzelfde probleem. Die "actuele" metertjes heb je natuurlijk weinig aan. Als je de uitlezing krijgt nét tussen twee vlagen in zegt het niet zo veel. Het is een momentopname - en een minuut later kan het zo 5 knopen meer of minder zijn. De metertjes die het gemiddelde van de afgelopen tijd geven zijn denk ik beter, die staan er ook bij. Ik bekijk steeds minstens 3 verschillende bronnen en neem daarvan het gemiddelde
| | |
| | #523 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Wordt er eigenlijk wel eens duin-gevlogen bij Noordwijk? Dit is misschien niet helemaal de goeie plek op het forum... Vroeger was er een officiële deltavlieg-startplek aan de Koningin Astrid boulevard, dat is zuid van het hotel Huis ter Duin (waar het Nederlands Elftal altijd zit om zich voor te bereiden). De eerste parking vanaf Huis ter Duin op, stap over het hekje en je hebt een goeie startplek. Ik weet niet of je boven landen kan, maar als ik me goed herinner zou je, al vliegend, het pad naar het strand af kunnen lopen en op het strand landen. Destijds was het met delta's mogelijk om naar Huis ter Duin te vliegen (het stuk daarheen was het lastigst) en eenmaal voor het hotel ging je dan giganties omhoog, keek je boven op het hotel. Voor deltavliegers is de stek voor zover ik weet gesloten omdat LVS werd opengesteld; het zou best eens kunnen dat er niet erg moeilijk gedaan wordt als er daar model wordt gevlogen, omdat het een tamelijk geïsoleerd stukje duin is. (Misschien iets voor de KNVvL om toestemming aan te vragen...) Voor mensen uit ZuidHolland dichterbij dan LVS: 52 14.317 N 4 25.458 E
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #524 (permalink) |
|
Mijn ervaringen wat betreft het weer: Aktueel weer op Noordwijk klopt zeer goed wat betreft windsnelheid (komt goed overeen met mijn windmeter), richting wordt voor mijn gevoel iets aan de krappe kant weergegeven (10-20 graden). Windfinder Noordwijk: normale forecast onderschat windsnelheid met enkele knopen en windrichting is soms te krap, superforecast klopt heel aardig, zowel wat betreft windsnelheid als -richting. Windfinder heeft overigens dagen van tevoren nog niet zoveel waarde. Vaak gaan de voorspellingen in de loop van de tijd nog alle kanten op. De dag van tevoren kan je een redelijke inschatting maken, de dag zelf klopt het heel behoorlijk.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** Laatst gewijzigd door Fotor; 7 november 2009 om 19:29 |
| | |
| | #525 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 2 oktober 2008 Locatie: Regio Utrecht Leeftijd: 45
|
My two cents on this topic: Dit jaar heb ik al heel wat keren op LVS gevlogen. Voor de windverwachting vertrouw ik op Nauticlink: http://www.nauticlink.com/nieuws/knm...rwachting.html Deze verwachting heeft mij dit jaar nog niet éénmaal in de steek gelaten. Uiteraard niet langer dan een dag van te voren Voor de actuele situatie sluit ik aan bij Raymond: de windmeter op Noordwijk geeft dan goede informatie. Maarten **This hobby is as much about bling and buying shiny new things as anything. We're basically a bunch of women** |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |