Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen > Helpdesk

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 25 oktober 2011, 08:05   #16 (permalink)

Tadango's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

Driehoekje is daar niet voor bedoel dacht ik, alleen om kwadelijke berichten te rapporteren.
Oud 25 oktober 2011, 08:53   #17 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

Wordt ook daarvoor aanbevolen.
Driehoekje geeft simpelweg melding dat er ecen aandaxht van een mod nosig is

Hmm snel typen op touchscreen is nog steeds niet foutloos. Excuses.
Cheeta is offline   Met citaat reageren
Oud 25 oktober 2011, 08:56   #18 (permalink)

Tadango's schermafbeelding

Leeftijd: 31
Standaard

Hehe, dat ken ik

Ik dacht echt alleen voor spam en andere zaken. Goed om te weten dat het voor meer mag worden gebruikt.
Oud 25 oktober 2011, 20:57   #19 (permalink)
Moderatorteam

Burp's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Hmmmm, zolang er geen misbruik van wordt gemaakt is het prima. Om even een tipje van de sluier op te lichten, er komt een mailtje in de mailbox (dus geen pb maar echte mail) van elke mod als er op het driehoekje wordt gedrukt. dus graag met beleid gebruiken.

Eigenlijk net als spamberichten, als iemand het ziet en een kwalijk bericht stuurt is het handig om het even in het topic te melden zodat we niet 20 dezelfde meldingen krijgen, een bericht is genoeg.
Oud 26 oktober 2011, 17:43   #20 (permalink)
ExtremeBB
Guest

Standaard

In mijn beleving (O hallo ) zijn ze er altijd ,
voor het goede en helaas het slechte maar ze zijn er ALTIJD ,

ik heb dat nu weer meegemaakt heb FF een mod om hulp gevraagd en viola daar was de goeden man (mod)..

Dus kudos hoor heb dat wel is anders meegemaakt,
na ja mijn mening , groeten Ray !

Laatst gewijzigd door ExtremeBB; 26 oktober 2011 om 17:50
  Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 13:53   #21 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Even wat bijleren over de mogelijkheden van moderatoren.
Dat een discussie naar een ander forum kan worden verplaatst is duidelijk. Wat ik niet weet of dat ook met individuele berichten kan. Dus een bericht in een discussie verplaatsen naar een andere discussie in een ander form. Kan dat?

Groet,

Ad
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 14:08   #22 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Ja dat kan wel, alleen worden dan die berichten als nieuwe reactie erbij gezet, waardoor soms de volgorde van postings , uit het verband is.

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2011, 17:20   #23 (permalink)
Moderatorteam

Burp's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Berichten worden geplaatst op volgorde van tijd. Als ik een bericht van gisteren uit dit deel pak en het verplaats naar een andere discussie komt hij daar dus gewoon op zijn tijd te staan tussen de berichten die al waren geplaatst. Op volgorde van tijd.
Oud 4 maart 2012, 09:13   #24 (permalink)

motorsports's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

Misschien kunnen de heren ook weer eens een beetje naar de auto hoek kijken, daar is de laatste tijd weer een aardige wild groei van " nutteloze " topics en worden de o zo mooie mbf regel voor dat forum prima gelezen......
Hmm kan beter meer gaan rijden......

Laatst gewijzigd door motorsports; 4 maart 2012 om 16:53
motorsports is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 12:29   #25 (permalink)

Rolf92's schermafbeelding

Leeftijd: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q Racing Bekijk bericht
Misschien kunnen de heren ook weer eens een beetje naar de auto hoek kijken, daar is de laatste tijd weer een aardige wild groei van " nutteloze " topics en worden de o zo mooie mbf regel voor dat forum prima gelezen......

Voorbeeldje nr zoveel
Is het een idee om in het auto gedeelte een 'help ik zoek een auto' sub-forum te maken? Dan krijg je geen wild groei aan topics zoals nu en krijg je ze mooi in het sub-forum. Tevens is de kans dan kleiner dat nieuwe gebruikers afgesnauwd worden omdat medegebruikers sjachie worden.
Oud 4 maart 2012, 13:24   #26 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rolf92 Bekijk bericht
Tevens is de kans dan kleiner dat nieuwe gebruikers afgesnauwd worden omdat medegebruikers sjachie worden.
Als die "oude rotten" het nou eens konden opbrengen om hun chagrijn te tonen door niet te reageren, dan zakken dit soort discussies in een rap tempo de vergetelheid in.

Groet,

Ad Bakker
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline   Met citaat reageren
Oud 4 maart 2012, 16:11   #27 (permalink)

Rhelie's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Ik zie vaak hoe beginners met beginnersvragen naar de zoekfunctie worden getrapt, net als iemand mij de weg vraagt, en ik hem naar het dichtsbijzijnde wegwijsbord stuur terwijl ik weet waar hij naartoe moet. De verhuftering is dus ook al merkbaar in modelbouwland. Jammer
Oud 5 maart 2012, 18:15   #28 (permalink)

Roelof's schermafbeelding

Leeftijd: 42
Standaard

Dat zie je verkeerd. Veel mensen willen niet zoeken maar willen een gouden dienblad met alle antwoorde gepresenteert hebben. Ook is 1 klik naar de zoekfunctie niet zo ver weg als het doorverwijzen naar een wegwijzer bord. Sowieso staan veel bekende vragen en antwoorden in het autodeel alk in de stickies maar zelfs wordt daar overheen gelezen.

Het is neerplempen en na 5 minuten al vragen waarom er nog geen antwoord is.....
Oud 5 maart 2012, 19:27   #29 (permalink)

marc 2's schermafbeelding

Standaard

let ook eens op hoe vaak iemand een mening vraagt over een auto ( en dan meestal made in china ) en die krijgt dan de standaard uitleg.
koop een bekend merk
spaar anders nog even door.
en dat soort uitleg.

en hoor je er dan nog iets van ??
meestal niet.
en daarom kan ik me toch wel voorstellen dat iemand die weer eens zoiets vraagt nadrukkelijk naar de zoekfunctie verwezen wordt.
Oud 5 maart 2012, 19:40   #30 (permalink)
Moderatorteam

Stevo's schermafbeelding

Leeftijd: 40
Standaard

Marc,Rehlie

Ik begrijp je wel ( heb persoonlijk ook niet veel zin meer om te moeten zeggen dat een F18 met twin turbine geen beginnerstoestel is.....voor de 100ste keer) maar we moeten toch bepaalde zaken in rekening brengen.

Soms zoek ik me als ouwe rot suf achter een draadje die ik nogthans meende een paar weken geleden te hebben zien voorbij komen.Meestal zijn ze niet alleen beginnende hobbyist maar hebben ze ook nog eens pas vrij spel gekregen om een forum te ontdekken ( veel 12 tot 15 jarigen). Het ontbreekt ze aan ervaring in het algemeen

Met te zeggen "zoek maar op" helpen we ook niemand. Ik zie vaak minder doorwinterde forummers dan gelijk goeie info geven en ze op weg helpen.

Ten andere, de toegewijde zoekfunctie is een pain in de butt om te gebruiken ook (ik gebruik hem niet meer, alleen nog de google search).

Hufterig gedrag is van alle tijden, was ik vroeger een ettertje thuis dan werden we vriendelijk verzocht door ma of pa om in het weiland te gaan spelen, nu schuiven we ze achter de computer.....Kijk naar mij, in mijn hufterperiode zowaar mod geworden

Stevo
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten