![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
DE enige rede dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden. Stel jullie allemaal niet zo aan. Het feit dat je hier juist kon discussieren over prijzen gaf dit tekoop gedeelte juist zijn kracht, het zorgde voor een goede doorstroom. Inderdaad waren er een aantal eikels tussen die echt doorgingen over de prijs, maar over het algemeen ging dat allemaal binnen de regels.
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
En we hebben een tweede vrijwilliger voor de moderator functie Hier staat wat over de achtergronden (toch ook allemaal als e-mail gehad?): http://www.modelbouwforum.nl/forums/...nieuwtjes.html http://www.modelbouwforum.nl/forums/...te-editen.html
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 7 januari 2012 om 04:45 |
| |
| | #18 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Citaat:
Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | ||
| |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2009 Locatie: Tollembeek (BE) Leeftijd: 14
|
Als ik het goed begrijp kan men een topic maken bij te koop of gezocht maar niet meer uppen, niet reageren, ... Dat is wel best stom ... als je bericht te ver naar achter is geplaatst en men wil het eens uppen wat niet meer gaat moet hij opnieuw een topic aanmaken. Dit zal voor een overvloed aan topic's zorgen en het zal daarbij erg onoverzichtelijk worden ... Dat het posten in je eigen topic's 1x om de 48uur laat is goed maar doe dit bij alle topic's zal er bijna niets meer verkocht worden....
__________________ E-Maxx te koop !! : http://www.modelbouwforum.nl/forums/...l-hop-ups.html |
| |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
mooi eindelijk niet meer dat geschop dat doet zo zeer iedere 48 uur een trap onder je reet wil je in het echt ook niet dus marktplaats werkt ook prima op deze manier dus waarom hier niet?
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| |
| | #21 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
| Citaat:
En als we daar op ingrijpen gedragen, DIE mensen zich als kleine kinderen, van wie je hun snoep afpakt. Van DIE nodelose pb gang,die dan volgt, worden we idd moe... Ligt allemaal iets anders dan dat jij hier even snel schrijft... Hier nog even de quote van dat eerder geposte bericht... Citaat:
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | | ||
| |
| | #22 (permalink) | ||
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
| Citaat:
Citaat:
Ook bij Marktplaats werkt dat niet, daar moet je alleen betalen voor het uppen.
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 | ||
| |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
nou zou voor hier dan ook geen slecht idee zijn? het beheer van te koop afdelingen kosten veel tijd dus gaan de verkopers mee betalen aan het onderhoud hiervan dan? en iets dat je niet snel verkoopt dan ben je of te duur of iets wat praktisch niemand nodig heeft. De verkoper moet ook eens wat vaker bij zichzelf te rade gaan. Ik zie soms prijzen waarvan ik denk tsja dat je dat niet verkoopt is meer dan logisch.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Zou kunnen, vrienden van het forum voordeeltje, dan wel kunnen posten in het te koop gedeelte. Maar een deel van de foruminkomsten komt ook uit advertentie's gok ik. En hoe meer bezoekers, hoe hoger de opbrengsten. Maakt niet uit in welk gedeelte van het forum. En ja, het verkoop gedeelte is een veel bezocht hoekje, en zorgt voor veel bezoekers. Verkeerde prijsstelling is slechts een van de factoren die de verkoopsnelheid beïnvloeden. Andre factor is de courantheid van het voorwerp. Een courante voorwerp die in meerdere modelen past verkoopt nou eenmaal sneller (mits ook concurrerend geprijsd) dan een voorwerp, die maar in één model past. Dan duurt het soms wat langer voordat je de juiste persoon vindt. (en die betaalt daar dan meestal ook wel wat meer voor). Afijn, de standpunten zijn denk ik wel zo'n beetje duidelijk, en we zullen zien hoe het uit gaat pakken.
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 11 januari 2010 Locatie: Randstad - redelijk aan de kust
|
Ik vind het jammer dat je in verkoop topics geen reacties meer kan plaatsen, het haalt de kwaliteit van het verkoop gedeelte flink naar beneden. Het verkoop gedeelte onderscheidde zich juist van marktplaats door de opmerkingen in de topics, via de opmerkingen kon je ook een goede indicatie krijgen over de prijs en betrouwbaarheid van de verkoper. Ik begrijp best dat wanneer de mod's er te veel werk aan hebben dat er maatregelen genomen worden maar kan dat niet anders, ik denk dat op het forum genoeg serieuze mensen zitten om met ideeen te komen. Zou het niet minder werk zijn om bij off-topic berichten gelijk een bekende "straf" te geven zoals een ban van 1, 2, 3, 4, enz dagen of om de topic starter de mogelijkheid te geven om 1 keer per dag het topic te "schonen". Zomaar twee ideeen die misschien nergens op slaan maar misschien ook wel. Begrijp me goed dit is mijn mening en als de regel is en blijft dat er in het verkoop topic niet meer gereageerd kan worden dan kan ik niet anders dan mij daar bij neerleggen hoe jammer het ook is. Tot slot een compliment aan de MBF beheerders en de MOD's voor dit prachtige forum waar ik heel veel plezier aan beleef. Wanneer er mogelijkheden zijn om het verkoop-topic toch anders te doen wil ik best tijd beschikbaar stellen om hieraan mee te helpen, wel rekenend houden met het feit dat ik ook gewoon 40 uur per week moet werken maar wel een paar uur per week wil mee helpen. Jan.
__________________ SLASH 4x4 |
| |
| | #26 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 augustus 2009 Leeftijd: 22
|
Op zich vind ik het wel begrijpelijk. Hoe vaak ontstaan er wel niet prijsdiscussies in de topics... Alleen zie ik 1 puntje, en ik weet niet of daar ook al over nagedacht is. Als men niet meer mag uppen, zullen er altijd wel mensen zijn die hun verkooptopic van 3 weken oud bijvoorbeeld, even opnieuw aanmaken en de titel/hele post van de oude aanpassen zodat deze niet meer zichtbaar is. Het is mijn in ieder geval om het even, de moderators hebben het er sowieso al druk genoeg mee. Ik heb al een hoop berichten gerapporteerd i.v.m. offtopic gel*l, en altijd werd er snel iets aan gedaan. Ook daar gaat een hoop tijd in zitten voor de mods. |
| |
| | #28 (permalink) |
| Guest
|
als je idd de TS de mogelijkheid geeft om zelf posts te verwijderen net zoals in de bouwverslagen , dan kan een ieder onzinnige dingen zoals prijsdiscussies zelf verwijderen. dan geef je het werk wat dit met zich mee brengt terug aan de verkoper en dat is dan de kleine prijs die de verkoper betaald om zijn waar gratis aan te bieden op dit mooie forum . het is immers een privelege dat dit hier kan om te adverteren rechtstreeks in de doelgroep van modelbouwers . mvg eric |
| | #29 (permalink) | |
| Lid sinds: 29 juni 2009 Locatie: Heerenveen Leeftijd: 28
| Citaat:
Jij ging daar ook behoorlijk ver in... al ik me niet vergis ben je daar ook voor op de vingers getikt door de andere Mods? Maar goed. Niet meer uppen ben ik redelijk voorstander van. Niet kunnen reageren vind ik een achteruitgang van het verkoop gedeelte. En misschien nog wel vervelender: van die half aangemaakte verkoop draadje: te koop *---* zonder enige toelichting... waardeloos. Waarom niet gewoon een verplicht "formulier" invullen dat alleen volledig ingevuld gepost kan worden? Dat scheelt een hoop irritatie. Misschien ter compensatie van het uppen een specifieke zoekfunctie in het verkoop gedeelte? Net zoals op MP? Dan zie je ook alleen hetgene waar je naar op zoek bent. | |
| |
| | #30 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Citaat:
Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" | ||
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |