Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen > Helpdesk

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 7 januari 2012, 16:52   #31 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Roel van Essen's schermafbeelding

Leeftijd: 54
Weblogartikelen: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flying jesse Bekijk bericht
DE enige reden dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden.
Gelul.
Een ander woord heb ik er niet voor. Als de moderators te lui zouden zijn om hier iets aan te gaan doen, waren ze geen moderator geworden en hadden ze lekker, net als jij, vanaf de zijlijn wél de voordelen van het forum gehad, maar er verder niets voor hoeven doen. Je moest eens weten hoeveel tijd het forum kost als je moderator bent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flying jesse
Stel jullie allemaal niet zo aan. Het feit dat je hier juist kon discussieren over prijzen gaf dit tekoop gedeelte juist zijn kracht, het zorgde voor een goede doorstroom. Inderdaad waren er een aantal eikels tussen die echt doorgingen over de prijs, maar over het algemeen ging dat allemaal binnen de regels.
Over het algemeen hadden de heren mods en marktmeesters het er verd*md druk mee om die "eikels" in het gareel te krijgen.
Eikel in kwestie: "Waarom heb jij mijn post gewist in het XXX-verkoopdraadje?"
Mod: "Omdat je gewoon zat te zieken en de verkoper beschuldigde van oplichting..."
enfin, 6 pb's heen en weer later...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bricks Bekijk bericht
Zou kunnen, vrienden van het forum voordeeltje, dan wel kunnen posten in het te koop gedeelte.
Zou een aardige optie kunnen zijn...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xtinction Bekijk bericht
Op zich vind ik het wel begrijpelijk.
Hoe vaak ontstaan er wel niet prijsdiscussies in de topics...

Het is mijn in ieder geval om het even, de moderators hebben het er sowieso al druk genoeg mee. Ik heb al een hoop berichten gerapporteerd i.v.m. offtopic gel*l, en altijd werd er snel iets aan gedaan. Ook daar gaat een hoop tijd in zitten voor de mods.
Inderdaad...
Oud 7 januari 2012, 16:54   #32 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ad Bakker Bekijk bericht
... Volgens mij kan dat met de huidige zoekfunctie al gewoon. ...
Het forum kent drie zoekfuncties, tips voor zoeken, ook handig bij google en consorten:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2238614

Uppen en discussie kan niet bij papieren advertenties, werkt goed. Waarom dan zoiets hier willen hebben als je weet dat het bergen werk voor moderators met zich meebrengt. Bij papieren advertenties moet je betalen, dat maakt dat men goed nadenkt over de tekst i.p.v. iets in elkaar te plempen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flying jesse Bekijk bericht
DE enige rede dat het posten en editten niet meer kan is omdat de moderators te lui zijn om zich hiermee bezig te houden.
Echt een vervelende rot opmerking. Of zelf gaan modereren óf in het vervolg je mond houden lijkt me.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel van Essen Bekijk bericht
... enfin, 6 pb's heen en weer later a...
Zes berichten? Je maakte het te moeilijk voor jezelf als je zoveel tijd besteed aan vermoorde onschuld.
zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 7 januari 2012 om 17:14
ron van sommeren is offline  
Oud 7 januari 2012, 17:07   #33 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ad Bakker Bekijk bericht
Je hebt hier altijd nog het sturen van een PB met vragen als optie, toch?

Groet,

Ad Bakker
@ Ad, wat ik dus bedoel is dus eigenlijk wat jezelf zegt laats in een verkoop topic " Schotse ketel in aanbouw vraagt om doorstarter " ik quote je hier effe. (weet effe niet hoe maar komt wel duidelijk over denk ik )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plotterwelt
Word tijd dat een moderator hier ingrijpt en deze discussie een ende zet .

Lijkt me niet onverstandig, Johan.
Maar je kan het ook als een soort "burgerplicht" zien om te waarschuwen als iemand een potentieel gevaarlijk iets verkoopt, niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Wat betreft die CV, inderdaad 90°C maximaal, en laat dat nu net de maximale temperatuur van "gewoon" lood/tin soldeer zijn. Ik lig dus niet wakker van m'n cv, maar ik zou wel wakker liggen in de buurt van dit keteltje bij 3 bar of hoger.

Groet,

Ad

Dit soort postings mogen dan misschien wel offtopic zijn, maar voor anderen zoals ik kunnen hier veel van leren in de verkoop sectie, zie het als hulp van mensen die er misschien iets meer verstand van hebben, en dit, als voorbeeld, ga ik nu missen.

Groeten,
Jos
JaJos is offline  
Oud 7 januari 2012, 17:12   #34 (permalink)

Standaard

Daar kun je weer PB's voor gebruiken Jos, of via moderatoren ingrijpen.

Oud 7 januari 2012, 17:19   #35 (permalink)

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaJos Bekijk bericht
anderen zoals mij kunnen hier veel van leren in de verkoop sectie, zie het als hulp van mensen die er misschien iets meer verstand van hebben, en dit, als voorbeeld, ga ik nu missen.
Dit was wel vreslijk offtopic, Jos. Ik sprong hier in een al min of meer uit de hand gelopen discussie. Ik wil me daarmee niet schoonpraten, maar deze hele discussie verdiende niet een schoonheidsprijs, ook nog eens aangewakkerd door iemand die het wel leuk vond olie op het vuur te gooien.

Maar normaal gesproken had hier de verantwoordelijke mod/marktmeester gewaarschuwd moeten worden. Ik zou dat een volgende keer wel doen, denk ik, dan was die hele wat grimmig verlopende discussie niet nodig geweest. Maar ja, nooit te oud om te leren, toch? (zie handtekening....).

Groet,

Ad
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline  
Oud 7 januari 2012, 17:30   #36 (permalink)
ultim@te
Guest

Standaard

tis wel erg jammer dat zelfs nu er mensen zijn die de moderators op hun " donder geven " dmv kreten te uitten dat ze lui zouden zijn .
als je af en toe ziet hoever mensen gaan met discussies die vanaf de eertse post al niks meer met het te koop staande artikel te maken hebben , het is soms bij de beesten af .
daarna krijgen ze een pb met het verzoek om dit soort zaken niet in het topic te plaatsen of een berisping , waarna er vervolgens naar de mods uitgehaald wordt .
echt on acceptabel gedrag , lijkt bijna op de campagne van sire waarin wordt geeist dat we met zijn allen van onze hulpverleners af moeten blijven .
hier wordt een lik op stuk beleid gehanteerd met zwaardere straffen als voorheen .
en hier wordt gezocht naar een passende doch milde oplossing en dan komen er nog mensen die achterbaks gaan doen , het is echt heel erg zielig gedrag en als je het mij vraagt zou ik als moderator een opmerking als " te lui " niet tolereren en diegene verzoeken lekker een andere bezigheid te gaan zoeken .
dit zijn dan idd de mensen die achterover leunend het forum bezoeken en geen respect op kunnen brengen voor de moderators die in hun eigen vrije tijd onbetaald deze functies bekleden.

stereotype voorbeeld van " een bord voor je kop hebben "

ik hoop dat er wat meer wederzeids respect de kop op steekt bij sommige individuen.

mvg eric

Oud 7 januari 2012, 17:54   #37 (permalink)

Standaard

Ik haal er maar weer mijn favoriete voorbeeld bij, een sportwedstrijd: grote mond tegen scheidsrechter, blijven zeuren en zuigen, of tegen officials en je kunt de wedstrijd op de tribune vervolgen.

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 7 januari 2012 om 18:38
Oud 7 januari 2012, 18:11   #38 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Standaard

@ Ron, niet kwalijk bedoeld, maar die 2 laatste berichten, doe je dat alleen om zo vlug mogelijk de 20.000 posting te krijgen want dit noem ik dus echt vervuiling uit verveling.
JaJos is offline  
Oud 7 januari 2012, 18:26   #39 (permalink)

motorsports's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

Citaat:
@ Ron, niet kwalijk bedoeld, maar die 2 laatste berichten, doe je dat alleen om zo vlug mogelijk de 20.000 posting te krijgen want dit noem ik dus echt vervuiling uit verveling.
Volgens mij heb je een persoonlijk probleem...

Goede wijziging forum, eerst goed de te koop regels lezen voordat je wat te koop aanbiedt doet wonderen, maar een functie dat je pas een item te koop kan aanbieden als je aan alle voorwaarde's hebt gedaan zou ideaal zijn...
Oud 7 januari 2012, 18:41   #40 (permalink)

Standaard

Citaat:
Je hebt amper nog in het forum meegedraaid, weet niets van de mensen hier, enige terughoudendheid zou je sieren. Gelukkig kan ik een deel van je bezorgdheid wegnemen, die 20.000 berichten zal ik niet halen d.m.v. informatie voor jou: plonk. Heb je toch een kleine bescheiden bijdrage geleverd aan het frustreren van mijn Olympische (oud Grieks woord) wens.

Citaat:
www.modelbouwFORUM.nl

FORUM:

Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 8 januari 2012 om 21:50
Oud 7 januari 2012, 18:41   #41 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Q Racing Bekijk bericht
Volgens mij heb je een persoonlijk probleem...

Goede wijziging forum, eerst goed de te koop regels lezen voordat je wat te koop aanbiedt doet wonderen, maar een functie dat je pas een item te koop kan aanbieden als je aan alle voorwaarde's hebt gedaan zou ideaal zijn...
nee hoor, maar dit gaat over offtopic items in de verkoop sectie, dus die 2 van Ron en die van jouw neem ik dan hier maar in mee. ( Ps die van mij dan ook maar meteen )
JaJos is offline  
Oud 7 januari 2012, 18:54   #42 (permalink)
Moderatorteam

Burp's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Laat ik het nog een keer vertellen, als mensen nieuwe topics gaan aanmaken omdat de andere te ver is weggezakt dan wordt de advertentie verwijderd en worden er verder maatregelen genomen. <-punt.

Je kunt je eigen startpost een maand lang aanpassen. Na twee maanden worden advertenties verwijderd en kun je een nieuwe aanmaken als je het nog niet verkocht hebt.

De optie die Brick aangaf om vrienden van het forum wel de mogelijkheid te geven is een heel interessante en geeft je dus ook iets extra's. Zal het Robert eens voorleggen of het mogelijk is.

En ja, Roel zei het heel treffend met grote rode letters een klein stukje terug al zou ik het anders verwoord hebben . Ik besteed heel veel aandacht aan de verkooptopics, de marktmeesters alleen maar. Kost gewoon enorm veel tijd en dan meestal nog met negatieve zaken. Veel gaat via pb en zien de mensen niet. Regelmatig tik ik daar iemand op zijn vingers en ja, dan komt er een shit load aan rotzooi over je heen bij het asociale af. Verkopers worden zelfs openbaar oplichters genoemd omdat het ergens in de wereld goedkoper te krijgen is. Ik zie het als vraag en aanbod. Je wilt iets snel hebben voor gelijk of zelf meer dan de nieuwprijs uit Hong Kong. Vandaag gekocht morgen in de bus. Daar kan je wat voor over hebben. Aan de koper ook een stukje verantwoordelijkheid om de prijzen te onderzoeken. Aals je een wasmachine bij een willekeurige winkel koopt en de volgende dag zie je hem elders staan voor minder, is de eerste verkoper dan een oplichter of ben je zelf dan zo dom geweest om de marktprijzen even niet te checken?

En als iemand hier roept dat moderators te lui zijn dan kan ik me daar niet eens druk over maken, blijkbaar weet hij niet beter....
Oud 7 januari 2012, 18:55   #43 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonkje Bekijk bericht
Jij ging daar ook behoorlijk ver in... al ik me niet vergis ben je daar ook voor op de vingers getikt door de andere Mods?
---snip----
Correct, enkel ligt he tiets anders...

Ja ik ben op me vingers getikt.
Echter wat men niet weet, is dat er achter de schermen, wel degelijk overleg is gepleegd, over hoe en wat. Men was het hiermee eens.
Lees, dat er 2 maanden van te voren ook al iets in het mededelingen topic stond.!
Enfin, na keurige voorbereidingen, en tallose keren per pb mensen op de hoogte stellen, werkte niets.

Dus het waarschuwingen systeem (nogmaals volledig in overleg met de andere mods en beheerder).
Dus we beginnen.. En als we het doen doen we het goed. Dus velen kregen opeens een waarschuwing. Dan heb je die gebruikers die dat niet zo leuk vinden, en gaan klagen, maar niet voor rede vatbaar zijn. Dus dan zeg ik bij de zoveelste pb, hier moet je het mee doen, ben je het niet eens, stap naar de beheerder.

Nou dat deden ze dus. Ja en dan moet je als beheerder ene keus maken.
Wat doe je dan ?

In dit geval dus een tik op mijn vingers, Waar ik helemaal niet blij mee was. En nog steeds niet ben. Maar goed ik heb me simpel weg ook te gedragen naar de richtlijnen. Net als ieder ander. En ik ben he took soms niet eens met de gang van zaken. Maar zolang ik nog met plezier ene bijdrage kan leveren aan dit forum, blijf ik modereren.

Helaas word het door een select groepje, het wel steeds minder leuk..
Als tegen reactie hebben we dus een set nieuwe regels en richtlijnen, tja of dat werkt, de toekomst zal het leren...

Als user:
Maar ik ben niet gek, het grote verloop van mods, heeft hier absoluut mee te maken.
Recentelijk zijn er 2 mods weggegaan vanwege iets soortgelijks...

Soms is de sfeer niet meer waar jij voor staat, en dan is de mod-taak, aan ieand anders geven DE beste keus..

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is offline  
Oud 7 januari 2012, 19:22   #44 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

ik snap het hele probleem niet?
het is een modelbouwforum geen modelbouwmarktplaats. Het te koop gedeelte heeft naar mijn inziens weinig toegevoegde waarde tot het begrip forum.

kicken van topics puur om aandacht van je verkoopzooi kan ik nou niet bepaald positief opvatten als een verkoper wat kickt is bij mij ook een kick op de zwarte lijst.

Als je je spullen snel kwijt wilt zul je of goedkoper moeten worden of meer werk in je advertentie moeten stoppen. Nu wordt het om de 48 uur bijna robot achtig gekickt door bepaalde leden omdat ze dan weer bovenaan staan.

Ik noem dit je reinste forum vervuiling. Iets wat het hele te koop gedeelte is voor het forum. Het is een leuke dienst maar heeft geen meerwaarde voor een forum.

Dat de edit functie "om zeep" is geholpen heeft veel meer impact op wel forum gerelateerde dingen en daar hoor ik de groep die hier klaagt amper over. Dus of we hebben hier te maken met handelaren die hier puur zitten voor de verkoop? of mensen die niet de moeite willen nemen om een serieuze bijdrage te doen aan het forum.
Cheeta is offline  
Oud 7 januari 2012, 19:27   #45 (permalink)

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burp Bekijk bericht
Je kunt je eigen startpost een maand lang aanpassen. Na twee maanden worden advertenties verwijderd en kun je een nieuwe aanmaken als je het nog niet verkocht hebt.
Martin, ben ik nou helemaal de weg kwijt, of is er wat anders dat ik niet begrijp. Ik zie namelijk nog steeds (ook zojuist nog) geplaatste reacties in het verkoop gedeelte.

Groet,

Ad

EDIT
Excuses, dit voorbeeld kwam uit het gevraagd gedeelte........
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline  
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen > Helpdesk
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten