Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen > Helpdesk

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 6 januari 2012, 18:40   #1 (permalink)

lexboy's schermafbeelding

Leeftijd: 14
Standaard het posten in tekoop forums gaat niet

hallo, ik kan niet meer posten in te koop topics...
weet iemand toevallig waarom ?
Als ik probeer krijg ik het volgende te zien :

lexboy, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina. Hiervoor kunnen diverse oorzaken zijn:

1. Je gebruikersaccount heeft onvoldoende toegangsrechten voor deze pagina. Probeer je wellicht het bericht van een ander te bewerken, toegang te krijgen tot beheerdersfuncties of andere systeemtaken uit te voeren?
2. Probeer je een bericht te plaatsen? Mogelijk heeft de beheerder je account uitgeschakeld of is het account nog niet geactiveerd.

Als het 2 is waarom heeft een beheerder dan men account uitgeschakeld ? ik heb niets verkeerds gezegd ofzo...
Mvg,Alex
Oud 6 januari 2012, 18:56   #2 (permalink)

motorsports's schermafbeelding

Weblogartikelen: 1
Standaard

Das een nieuwe regel / aanpassing van forumbeheer in het te koop gedeelte

Kunnen er niet onnodige discussie plaats vinden

BTW altijd al een regel geweest , maar werdt nauwelijks nageleefd , nu dus niet meer mogelijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert Bekijk bericht
Er is door mij ,op aandragen van meerdere forumgebruikers, besloten wat meer aandacht te geven aan de Te koop subforums. Dit vanwege het feit dat er veel offtopic reacties gegeven worden. Dit leid vaak tot irritatie en loopt in enkele gevallen vaak volkomen uit de hand, dat is nergens voor nodig.

Houd onderstaande in je achterhoofd:

Heb je geen interesse ?, reageer dan niet. Vindt je het te duur, benader de persoon per pb, of doe een reëel bod waar je ook daadwerkelijk achter staat. Overige opmerkingen, als niet serieus geďnteresseerde, zijn dan ook niet gepast. Het "Kicken" van je topic is je goed recht!, maar niet vaker dan 1x in de 48 uur.
Het forum is een mooi medium welk uitnodigd om overal maar op te reageren, maar soms is niet reageren ook een kunst/vaardigheid. Je gaat toch ook niet alle advertentie’s op marktplaats lopen betwisten?

Op deze manier proberen we het zo netjes en clean mogelijk te houden. Bovenstaande geld trouwens eigenlijk voor het hele forum, maar voorlopig met de feestdagen voor de deur willen we de focus toch ook even op de te-koop forums leggen.

Wil je een verkooptopic "geveegd" hebben, kun je een beroep doen op een van de marktmeesters via pb.

Alvast bedankt voor de medewerking!

Robert

Laatst gewijzigd door motorsports; 6 januari 2012 om 19:15
motorsports is offline  
Oud 6 januari 2012, 19:59   #3 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Leeftijd: 46
Standaard

Persoonlijk vindt ik dit jammer, off topic reacties ok, maar ook door reacties kan informatie gegeven worden die de verkoper en koper meer mogelijkheden geven, een simpele vraag als bv. Is er een lader bij, is er een lipo bij of noem maar op vindt ik wel iets wat moet kunnen.

Ik vindt dit dus nu echt een minpunt.

Groeten,
Jos
JaJos is offline  
Oud 6 januari 2012, 20:05   #4 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Tja, regels zijn regels...
Je word toch ook niet gevraagd of je het eens ben met de verkeersregels als je gaat afrijden ???

Maar als mod zeg ik, grandiose vinding... Geen offtopic gedonder meer bij de verkoop gedeeltes! Moet je horen als ik een waarschuwing geef voor offtopic, dan zijn ze toch kwaad.. niet normaal...

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is offline  
Oud 6 januari 2012, 20:17   #5 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Standaard

Begrijp me niet verkeerd, regels moeten er zijn geef ik je volledig gelijk, maar we kunnen ook overdrijven, door de antwoorden op de verkoop gedeelte kan ik een inschatting maken of deze aankoop geschikt is voor mij, deze mogelijkheid wordt ons nu ontnomen.

Deze functie gaf de kracht tegenover marktplaats waar ik dus nooit iets zou kopen maar nu geen meerwaarde meer heeft.

Jos
JaJos is offline  
Oud 6 januari 2012, 20:22   #6 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Ad Bakker's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaJos Bekijk bericht
Deze functie gaf de kracht tegenover marktplaats waar ik dus nooit iets zou kopen maar nu geen meerwaarde meer heeft.
Je hebt hier altijd nog het sturen van een PB met vragen als optie, toch?

Groet,

Ad Bakker
Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch)
Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time"
Ad Bakker is offline  
Oud 6 januari 2012, 20:22   #7 (permalink)

Standaard

Of je post in 1 keer alle relevante info !,
Btw je kan je eigen post nog gewoon editten

Denk alleen dat de marktmeesters weer iets meer te doen krijgen , zoals dubbele posting verwijderen, omdat men ook niet meer kan " kicken" , dus zal het wel weer " op slot " laten zetten en dan weer een nieuwe posting maken om zo weer bovenaan te komen ....
Oud 6 januari 2012, 20:30   #8 (permalink)
Moderatorteam

Psygho (Emil)'s schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Ja tot een maand geloof ik... (de edit tijd)

Ik heb persoonlijk als mod nog gepoogd , om een strakker beleid te voeren. Dus wel reacties toestaan op verkoop topics, enkel offtopic geleuter, te belonen met een waarschuwing. En dan gewoon echt strak houden. Waarschuwing geven, en geen pb wisseling, gewoon eens stukje uitleg,en klaar.

Heb dit ook al een tijdje gedaan,(maar dan met idd wat meer pb verkeer) maar ja, dat vonden de betreffende users niet zo leuk. Dan volgt er een pb wisseling van 3 a 4 pb's. Das ook niet handig. En gingen ze klagen bij de beheerder. dus die had dan weer de mailbox vol,

Dus na beraad, (deze 2 "problemen") in onderling overleg, is er besloten door de beheerder,het geheel uit te schakelen.

Ik kan daar niets meer aan doen... Het is nu eenmaal zo. ! Voordeel heb ik wel, nu, ik ben geen tijd meer kwijt met deze buisness, wat ik op zich wel prettig vindt... Had het liever ook anders gezien....

Benieuwd naar de regels op ons mooie forum? Modelbouwforum.nl - >> Regels & voorwaarden <<
Psygho (Emil) is offline  
Oud 6 januari 2012, 20:35   #9 (permalink)

Standaard

Prima toch ! ,

Misschien iets meer focus op de auto forum's , daar nu weer langzaam een wild groei onstaat van draadjes met vragen , van veel al beginnende forum leden, over auto's die allang een draadje hebben en de vragen al tal van keer zijn beantwoord ( maar das persoonlijk) .
Oud 6 januari 2012, 20:56   #10 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ad Bakker Bekijk bericht
Je hebt hier altijd nog het sturen van een PB met vragen als optie, toch?

Groet,

Ad Bakker
www.modelbouwFORUM.nl

FORUM:

Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
JaJos is offline  
Oud 6 januari 2012, 21:18   #11 (permalink)

Micropuller's schermafbeelding

Standaard

Leuke defenitie. Ik mis alleen het stuk waarin staat dat een forum tevens een soort online verkoopsite is, waar het de bedoeling is dat er flink gediscussieerd wordt m.b.t. de aangeboden waar.
Micropuller is offline  
Oud 6 januari 2012, 21:18   #12 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JaJos Bekijk bericht
... FORUM:
Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
Een forum moet ook beheerd worden, zowel technisch als sociaal, dat kost veel tijd van vrijwilligers.

We hebben een vrijwilliger voor moderator functie

Bedenk Jos dat het ook weer niet de bedoeling is dat ervaren mensen ad nauseam (oude Latijnse uitdrukking) antwoorden herhaald hebbende, langzaam afhaken omdat vraag voor 100.000ste keer gesteld wordt. Voordeel van even zoeken is dat je meteen antwoord kunt hebben, uitgebreid, zonder te hoeven wachten:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ml#post2238614

't Is ook niet voor niets dat iemand de moeite neemt om een dergelijk leuk filmpje te maken

zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 6 januari 2012 om 23:58
ron van sommeren is offline  
Oud 6 januari 2012, 21:25   #13 (permalink)

JaJos's schermafbeelding

Standaard

Nee ik zeg niet dat dit forum ook een soort online verkoop functie heeft of moet hebben, echter dat er reactie's op de verkoop sectie gegeven kon worden was wel de sterkte ervan.

Bij menige aankoop heeft me dit geholpen en dit ga ik gewoon missen.

Jos.

Ps, of jullie het geloven of niet, elke reactie heb ik in de verkoop ( heli-elektronica ) steeds gelezen.
JaJos is offline  
Oud 6 januari 2012, 23:17   #14 (permalink)

Dakota's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Vind het ook jammer. Er zijn in het verleden al verscheidene websites geweest die best goed liepen qua aanbod en vraag. Op een gegeven moment zijn ze ineens gesloten... Meestal wanneer het te goed ging en er meer data kosten opgehoest moeten worden.

Er is dus wel degelijk behoefte aan verkoop en commentaar. Kan er dan niet meer reclame op komen om de kosten te drukken? Of een kleine bijdrage van de verkoper gevraagd worden zodat er toch nog gereageerd kan worden?

De verkoper krijgt nu 25x dezelfde vraag via pb... jammer.

Overigens nu kan de verkoper ook niet meer kicken... Wat nog wel hierboven vermeld staat.

Laatst gewijzigd door Dakota; 6 januari 2012 om 23:18 Reden: edit
Dakota is offline  
Oud 6 januari 2012, 23:29   #15 (permalink)

bricks's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Ik dacht dat het alleen nog aan de TS was om berichten te plaatsen in het verkoop topic. Dat andere geen berichten plaatsen heb ik geen moeite mee, maar zelf geen berichten meer bij plaatsen vind ik toch een beetje jammer. Je hebt nou eenmaal ook dingen die af en toe een uppie nodig hebben.
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten