![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1306 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Ik zou geen stoffen etc. weten die "het niet goed doen" op foto's. Heb er vroeger in mijn werk (TV cameraman) vaak rekening mee moeten houden vanwege de moiré die soms optreedt bij streepjes- of andere motieven, maar digicams hebben een aanzienlijk hogere resolutie dan TV-camera's en hebben daar geen last van... Ben het met Jesse eens... als ze een smoelenboek willen mogen ze ook wel een beetje met jouw wensen rekening houden hoor...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #1307 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Locatie: Leidschendam
|
Mijn macro-voorzetlens is binnen, en heb hem gelijk uitgetest ![]() Easter Lily by Alex van Dijk1, on Flickr
__________________ Een echte bever drinkt aalbessenjenever Und klicken Sie hier für meine Flickr Photostream. ![]() |
| | |
| | #1308 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Hij is mooi, maar wel een tikje overbelicht hè... als je 'm in RAW hebt kan je daar misschien nog wat aan doen?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #1309 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2008 Locatie: Leidschendam
|
helaas heb ik hem niet in RAW, alleen jpg.
__________________ Een echte bever drinkt aalbessenjenever Und klicken Sie hier für meine Flickr Photostream. ![]() |
| | |
| | #1310 (permalink) |
| Lid sinds: 24 maart 2003 Locatie: Hengelo (ov) Leeftijd: 50
|
Ho jongens! Er is geen sprake van niet mee willen werken of zo hoor! Komende woensdag is de eerste repetitie na de vakantie. De meesten zien elkaar dan weer na enkele maanden. 5 September is dan een optreden (ingelast) en daar moet nog voor worden gerepeteerd. Een avondje repeteren dus voor het optreden. Ik ga nu uit van de zaal die er is. Die ken ik niet. Misschien valt het wel erg mee en is er veel licht. (Nou ja, relatief dan) Misschien is er ook wel iets te regelen op een ander moment. Overdag of zo. Alleen zal dat dan uit moeten komen voor alle koor leden (en voor mij natuurlijk Ik zat te denken aan wat extra licht. Is een dia projector met zo'n dia scherm iets? Daar is op korte termijn waarschijnlijk nog wel aan te komen. Licht van de diaprojecor schijnt op het scherm en dat reflecteert op het model. Idee? Of is dat ook te weinig licht? Ik heb alleen morgen avond nog om iets voor te bereiden. Dinsdag zal het wel weer laat worden op m'n werk. Mijn zwager heeft wellicht een diaprojector en scherm staan. (Moet ik nog naar informeren hoor) Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #1311 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: Heffen, Mechelen, Belgie Leeftijd: 22
| Citaat:
Mvg,
__________________ Vliegend: Funjet, MiniMag, ParkMaster 3D, Yak =>MX-12<= Uit de oude doos: Twinstar I, Wingo | |
| | |
| | #1314 (permalink) |
| Lid sinds: 22 november 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 36
|
ik ben gisteren op urbex tocht geweest en een paar foto's gemaakt... In een afgebrand chinees restaurant en een een oud landhuis.Een paar foto's in scene gezet. Ik sta open voor commentaar ![]() ![]() ![]() En voor de rest lekker experimenteren: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ flickr Laatst gewijzigd door nusti; 5 september 2010 om 01:33 |
| | |
| | #1315 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2007 Locatie: Maastricht Leeftijd: 31
|
Oog voor detail, leuk. Ook voor andere composities. Winnaar voor mij is de spijker in de muur, topfoto Vandaag ook terug van een weekendje bruiloft in Berlijn. Onderweg nog langs een wei met paarden gelopen maar gelijk wat weggeknipt. Let niet op de scherpte, zijn bijna allemaal met toch wel heel wat zoom gemaakt (komen niet als je ze roept en blijven slecht stil staan) dus niet alles is even fris en goed qua lichtinval. ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ ME163, Viper Q500, Lazy Bee, Gnumpf GT, FJ Ultra, Stinger 40, Stinger 21, Kasumi 21, Dewoitine, Speedcobra, Parkmaster, Magic, Yak55SP, OMP Edge 540, Paraglider, etc. Laatst gewijzigd door R!; 6 september 2010 om 22:16 Reden: nieuwe foto's erbij gezet |
| | |
| | #1316 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 mei 2005 Leeftijd: 38
|
Een tijdje geleden heb ik hier ook al eens wat foto's gepost van mijn honden. met mijn oude Powershot S2 kon ik niet de foto's maken die ik wilde van mijn honden in ''actie''... Na lang wikken en wegen de canon 550D aangekocht en wat lopen experimenteren om de honden op de foto te zetten... Das gelukt... Met het resultaat ben ik tevreden, beter kan altijd en zal binnenkort ff op zoek gaan naar een betere locatie... De jongste in actie... Zo fel als ze is... De oudste concentrerend op de bal... Foto is wel uitgeknipt, maar met deze camera geen probleem... Samen achter de bal aan... De volgende keer schiet ik voortaan in RAW. Tijdens mijn motorvakantie in Noorwegen dit meerdere malen gedaan. Komt echt ten goede van de foto's voor wat betreft de nabewerking... je kan dan de foto zoveel beter nabewerken zonder kwaliteitsverlies... maw ik is tevreden met het toestel...
__________________ Het maakt niet uit HOE je bouwt, ALS je maar bouwt... Laatst gewijzigd door SRS; 24 oktober 2010 om 21:05 |
| | |
| | #1317 (permalink) |
|
Aardige foto's... ze kunnen nog wat sterker worden door ze bij te snijden, vooral de eerste en de laatste. Van de eerste kan je bijna de hele linkerhelft wegknippen, als je voldoende resolutie overhoudt! De middelste is wat overbelicht. Ja, ook daar is in RAW vaak nog wel wat aan te doen. Maar het is wel een leuke actiefoto. Voor dit soort foto's is digitale fotografie zo fijn omdat je net zo veel foto's kan schieten als je wil en gewoon kan weggooien wat niet goed genoeg is... Zo te zien heeft deze camera een zwenkbaar LCD-scherm, zodat je niet op je buik hoefde te liggen? Daar ben ik met mijn Panasonic G1 ook zo happy mee...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #1318 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 april 2008 Locatie: Veenwouden Leeftijd: 39
|
Net terug van vakantie uit Corsica. Bij deze een selectie uit een kleine 400 foto's. Graag ongezouten commentaar... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________ Een schietstoel is voor mietjes |
| | |
| | #1319 (permalink) |
|
KIJK! Da's het doel van deze draad: foto's plaatsen. Mooi hoor! Na een korte pauze (m'n computer had een beetje last van de paardengriep) weer een bijdrage van mijn kant. Afgelopen weekend het optreden van Twentzz op Buitenplaats De Houtmaat. Het optreden werd afgewisseld met optredens van de akoestische band 13 Weeks en een Capoeira groep. Omdat dit nogal verschillende zaken zijn deel ik het op in 3 blokjes. Twentzz Een koor is minder spannend dan een band, dus wat minder aandacht voor de groep en wat meer voor het publiek: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() (Doordat ik last heb gehad van een trojan heb ik de foto's niet kunnen bewerken met Gimp. Croppen heb ik gedaan met Irfanview en de afmetingen van de foto's heb ik via Photobucket teruggeschaald. Vooral die laatste bewerking heeft veel nadelige invloed op de scherpte gehad zie ik nu.) Wim
__________________ Deze plank op deze plank, en zo bouw ik naar boven (Vrij naar Ome Willem) Footy NED61 - Team Duff Beer - Team Puma - Team ??? - Jawel! Wim nu ook op Flickr! |
| | |
| | #1320 (permalink) |
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |