![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Vorig jaar is er op RC-Groups een Mini vleugel ontworpen, door Gerald Taylor. Dat dat vleugeltje potentie had om voor een Mini DLG gebruikt te worden is opgemerkt door Berrie en Dennis. Zij hebben op basis van dit ontwerp een aantal Mini's gemaakt. Dennis werd bijna winnaar hiermee in Odoorn 2010 (als hij geen aanvaring had gehad) en heeft de F3K wedstrijd in Elburg gewonnen! Ook Berrie is zeer tevreden over dit kistje. Zo tevreden zelfs dat ze nu op bestelling gemaakt worden. Ik was op zoek naar een rolroer-mini dus heb ik bij hem een vleugel, staartvlakken, staartboom en rompje besteld. Vandaag kwam de romp binnen en is alles compleet Ik wil een poging wagen hier een mooi bouwdraadje van te maken, compleet met foto's. Mijn bouwtempo zal niet hoog liggen. Ik ben geen heel ervaren bouwer en ik heb ook geen bouwhok. De keukentafel is de werkbank ![]() Verder wil ik hiervoor een mooi transportkistje maken. Ook die bouw daarvan gaat hier beschreven worden. Dan nu de foto's: Vleugel (werpstift aan de goede kant): ![]() Mooi koolstof rompje: ![]() Staartvlakken:
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 28 juni 2010 om 00:28 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Nee hoor. Dat doe je niet. Er is altijd een betere, mooiere in ontwikkeling of net af. Zo blijf je bezig Of de Edge een betere opvolger is van de Zone moet deskundige Berrie maar beoordelen. Daar ga ik niet over.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Zo, eindelijk heeft Leon dan zijn onderdelen van de Mini Zone. Dan ben je al verder dan ikzelf........ Voordat ik onder de berichtjes bedolven wordt in de trant van: wat'ie kost, of dat ik a.s. zaterdag rompen/staartbomen en vleugels in alle kleuren van de regenboog kan leveren wil ik even een kleine toelichting geven hoe e.a. tot stand gekomen is. Ik ben inmiddels 5 jaar bezig met vacuumbaggen. Mijn zoektocht begon hier: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...r-gebruik.html Nu dus 5 jaar verder is mijn eigen vloot op redelijk niveau. Samen met Dennis heb ik de Supergee gemaakt, ieder 1 model, waar we onzettend veel fijne vlieguren mee gemaakt hebben. Het afgelopen jaar hebben we gepielt aan de Mini Zone, het eindresultaat is te zien in de foto's van Dennis. Ondertussen kwam ik op het idee om drie Mini Zone vleugels te produceren en te verkopen aan geinteresseerden. Als je eenmaal alle mallen etc hebt is dat (relatief) snel te doen. Nog voor ik goed en wel begonnen was, waren de vleugels al verkocht. Ik vindt dat leuk, maar ook spannend. Want hoe zal een ander naar mijn 'producten' kijken? In het dagelijks leven ben ik QA/QC engineer bij een middelgrote apparatenbouwer, en weet maar al te goed hoe klanten soms zijn.. Het leuke is als je enthousiaste, verraste reacties krijgt over hoe iets boven verwachting vliegt. Leuk is ook dat ik de hobbypot wat kan aanvullen, al komt het uurloon omgerekend nog niet eens in buurt van dat van een Fillipijnse havenarbeider... Ik kan geen bergen van die dingen maken. Dat lukt niet. Zoveel tijd heb ik niet. Het is maar een hobby, en daar wil ik weinig of geen druk in ervaren. Mijn plannen zijn, voor het komende halfjaar, 1) zelf een vollkunststof Mini Zone maken. 2) twee full size DLG's, Edge vleugel, Supergee rompconstructie, met mogelijkheid ballast INWENDIG snel aan te brengen. Of ik daarnaa nog een serie van drie Mimi Zone's maak? Vast wel. Maar eerst de ervaringen aankijken van de andere Mimi Zone gebruikers om verbeteringen in de constructie aan te brengen. Leon, succes!!!!!!!!
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. Laatst gewijzigd door Berrie; 22 juni 2010 om 21:27 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 20 oktober 2007 Locatie: Alphen aan den Rijn Leeftijd: 28
|
Leon, Aan deze ga je heel veel plezier beleven. Berrie had voor mij ook een vleugel gemaakt (romp en staart delen heb ik zelf gemaakt) mijne weegt 140 gram schoon aan de haak. Heb er vandaag heerlijk mee staan vliegen, stunten en een thermiek vlucht van 20 min En wat de Edge betreft, daar is berrie al mee bezig... Grt Lyckele
__________________ www.mvc-otto.nl www.F3J-sport.nl/ www.f3k.nl "Achtung!!Nur Zur Information, da kommen die Holländer wieder !!! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 46
|
Berrie, Proficiat met een mooi resultaat. Als het ding net zo vliegt als die eruit ziet zit het wel snor. Kijk uit naar zaterdag om ze live te mogen aanschouwen. Frans
__________________ Help Joost www.joostandfriends.nl Doe mee met DLG |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Gerald heeft de vleugel ontworpen, hij verkoopt geen DLG's.De onderdelen van de Mini Zone worden gebouwd door Berrie en hij kan beter zelf melden wat de prijzen zijn. Maar zoals je hebt kunnen lezen is het niet echt de bedoeling om er een serie-artikel van te maken.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 28 juni 2010 om 01:07 | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 11 december 2008 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 16
|
Ow heb ik niet zo goed gelezen cool zeg die mini zone doe je goed berry! berry, gaan de servo's bij de zone in vleugel of in de romp? grt jasper Laatst gewijzigd door jasperdlg; 28 juni 2010 om 08:35 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
(Weer) wat aan de Mini Zone gedaan. Berrie heeft een prachtig steuntje gemaakt van balsa en koolstof om het stabilo op te monteren. Als je het stabilo afneembaar wilt maken moet je daar nog wel wat aan veranderen... Dus eerst 2 'hardpoints' gemaakt voor een koolstof pennetje en een busje met m3 schroefdraad er in. Berrie had als draadbusje een zg. holniet meegeleverd. Die heb ik doorgezaagd en flink afgeslankt door te vijlen. Daarna alles lijmen met epoxy/glasbubbels. Dit is het resultaat: ![]() Volgende stap wordt het inbouwen van de servo's in de vleugel.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| mini dlg, zone |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |