![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2004 Locatie: Schoonhoven Leeftijd: 34
|
Ik wil staartstukjes van glas/carbon gaan maken. Welke carbon band is geschikt voor het ligger gedeelte? https://www.carbonwinkel.nl/Products.../carbon/page/5 https://www.carbonwinkel.nl/Products.../carbon/page/6 Voor Carbon D-boxen, gebruiken jullie de TeXtreme 80 grams? https://www.carbonwinkel.nl/Products.../carbon/page/7 vast bedankt!
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. Laatst gewijzigd door Berrie; 4 oktober 2011 om 20:38 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Nijverdal - Overijssel - Netherlands Leeftijd: 43
|
Ter versteving lijm ik er meestal een super klein koolstof latje in. Deze zijn 0.8 dik en 1.9mm hoog. Een lengte van 1m weegt 2.3gr.
__________________ Een vriendelijke groet, ~Oswald. Laatst gewijzigd door OswaldO; 17 maart 2011 om 20:28 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Tjsa, goedkoop is het niet... Ik twijfel. Aan een half metertje, diagonaal gesneden, heb je natuurlijk meer dan zat voor 1 DLG. Ik wil nu een Zone V2 vleugeltje gaan maken. Misschien eerst maar alleen 1K disser en 54grams glas.
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Annen Leeftijd: 51
|
Ik heb de layup 25gr glas, 1K disser, 25gr glas. Vanaf de root heb ik zelfs nog een derde laag 25gr glasvan 23 cm. Daar pak je vaak je kist vast en krijg je snel deukjes. Tevens heb ik extra disser toegepast diagonaal over de gehele span van een vleugelhelft. Als liggertjes gebruik ik 3 X 0,8mm carbon strips en geen webbing!! Wat je afknipt van een volle lengte van de strip heb ik als tweede ligger in de vleugel gezet, anders doe je er toch niets meer mee. Het resultaat is een plank van een vleugel. Zal vanavond wat foto's plaatsen. Heb gisteravond net beide vleugels aan elkaar geplakt. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ben benieuwd hoe het eruit ziet. Leuk dat je nu op deze manier aan het bouwen bent! Ik ben me ook een beetje aan het "herorienteren" op de materiaalkeuzes. De kevlarvleugels waarmee we nu vliegen gaan maar niet kapot. Dan blijft een legitieme reden om, alweer, wat nieuws maken uit.........
__________________ Mooie dingen groeien langzaam. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 24 mei 2010 Locatie: Nijverdal - Overijssel - Netherlands Leeftijd: 43
|
Persoonlijk ben ik nieuwsgierig naar de hollow molded vleugels.. Tevens wil ik ervaring op doen met het gebruik van kevlar papier in honingraat vorm. In de vleugelbouw voor DLG.
__________________ Een vriendelijke groet, ~Oswald. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006
|
[QUOTE=OswaldO;2050621 Tevens wil ik ervaring op doen met het gebruik van kevlar papier in honingraat vorm. In de vleugelbouw voor DLG.[/QUOTE] Ik neem aan rechtop staand, maar hoe wil je daar in godsnaam profiel in krijgen. Of begrijp ik het verkeerd? Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Annen Leeftijd: 51
|
Vleugel wat aan de zware kant met 135 gram. Dat kan eenvoudig 5 gram lichter en met wat moeite kan er zeker 10 gram af. Maar ik lig er niet wakker van. De liggertjes van 0,8 x 3mm gaan er eenvoudig in. Eerst insnijden met een mesje. Daarna met tooltje nogmaals erdoor. Tooltje is simpel een blad van een ijzerzaag met op de juiste hoogte twee balsablokjes er tegenaan. Wat epoxy op de vingers, latje erdoor laten glijden en dan in de gleuf drukken. Zoals je ziet komt de servo mooi tussen de liggers te liggen. Doordat de ligger slechts 1mm breed is krijg je ook geen vlak stukje op je profiel. (deze info voor de profielofielen onder ons) Voor mijn gevoel moet je om een torsiestevige vleugel te krijgen de disser helemaal diagonaal laten gaan. Omdat dat niet op mijn spijkerplank ging heb ik het beperkt tot 5 banen. Zoals ik al vermelde is de vleugel zeer stijf!! Ook even het kievlakje in onafgewerkte vorm. Daar zie je dus het Texero. Ik gebruik nog wel een heel dun liggertje van 0,3 X3mm geloof ik. Weegt niet en maakt het wel veel sterker. Liggertje zit alleen in het onderste deel van het kielvlak. Ook even beide logo's vol in beeld natuurlijk. Poppetje is door mijn dochter getekend en het HP logo heb ikzelf in elkaar gekrabbeld. ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006
|
Erg mooi Theo maar met dat logo kan ik niet zo veel. Het lijkt een beetje op een Chinees die alleen nog maar Mc Donalds bezoekt, weg slanke lijn oftewel Hokus................
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |