![]() |
| | #196 (permalink) |
| Lid sinds: 8 oktober 2003 Locatie: Rijnsburg Leeftijd: 35
|
Ik heb m'n mini net herbouwd (had geen keus, het rompje was van 3mm en was na een half uur zwiepen bezweken onder de centrifugaalkracht) en nu dus wel 2 rolroerservo's en voorlopig lijkt het te kloppen. Zweven doet duidelijk beter met een klein beetje flap (moet nog meten hoeveel ik nu heb), gooien heb ik nog een beetje ruzie met alle afstellingen om hem goed te laten stijgen. Maar het is zeker een dikke verbetering!
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| | |
| | #197 (permalink) |
|
Zo was hij: ![]() en zo is hij nu: Volgende vluchten worden op een plekje waar de woonwijkwervelingen iets minder vat op het tuigje hebben dan op mijn proefvluchtveldje. Dan kan ik wat meer spelen met de instellingen. (ps op de foto lijkt het alsof de romp veel groter is geworden maar dat is niet zo)
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! Laatst gewijzigd door Justus; 4 april 2008 om 19:49 |
| | |
| | #198 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
vliegt dat eigenlijk wel goed met zo weinig v-stelling??
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #199 (permalink) |
|
Voor wat ik er van wil wel, het ding is onstaan uit de zoektocht naar een hellingzwever die ik van het strand kan starten daar je "eigenlijk" niet op een duin mag staan. Daar heb ik het OFA-principe bij gebruikt en begin nu langzaam maar zeker een beetje DLG verslaafd te raken. (Het is zo erg dat mijn ander zwevers al tijden niet uit de motteballen zijn geweest en ik ben aan het sparen voor een echte mooie dlg met alles erop en eraan) Deze is nog steeds bedoeld als lekker makkelijk hellingzwevertje, Ik heb dus niet zo heel erg nauw op de grammen gelet maar wel licht genoeg om hem goed boven een duin te smijten om daarvandaan verder te gaan. Morgen hoop ik op het strand even echt goed te kunnen trimmen en stellen....de wind zal wel weer totaal verkeerd staan maar goed....dat ben ik hier inmiddels gewend Groeten Justus
__________________ Ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef! Dat geeft niet! Ze kennen mij daar! |
| | |
| | #200 (permalink) |
|
Zowaar! De wind stond goed, het was droog, en ik heb volop kunnen spelen met de flaps. - 2 mm omhoog met de start en hij klimt stijl omhoog waarbij ik op het eind van de klim flink down moet geven om hem vlak te leggen - flaps 0 en hij klimt veel vlakker maar ook veel langer en ik hoef niet zo bruut down te prikken, maar heb niet het idee dat hij er hoger mee komt. Wel veel meer controle omdat ik heel gecontrolleerd over kon gaan van stijgen naar vliegen. - tijdens de vlucht flaps 0 en hij vliegt heel mooi vlak vooruit, tegen de 3 a 4 bf in die er stond - flaps naar zo'n 2 a 3mm down en hij vliegt ietsje langzamer en iets vlakker, bleef bijna op hoogte op alleen de helling van het strand (ik stond veel te ver voor het duin om daar profijt van te pakken) - flaps 5 mm down en hij bleef makkelijk op hoogte maar kwam vrijwel niet meer tegen de wind in. Wat ik wel een apart verschil vind, met m'n eerste plofa moest ik met de start wat 'gas-down' bij mixen om niet met een looping achter me in de grond te eindigen. En met deze is dat niet aan de orde. Al dan niet een beetje flap is al wat nodig is om stijler of minder stijl omhoogt te gaan. Ik denk dat er iets minder instelhoek verschil zit, zo heel erg precies kan ik dat niet 2 keer maken. Verder doet hij precies wat ik wil, ik heb ook nog even op een 3 meter duin een beetje heen en weer gevlogen en ook daar doen de flaps het heel erg goed. - flaps 0 en hij vliegt vlot tegen de wind en is makkelijk op hoogte te houden. - Flaps 3 a 4 mm omlaag en hij vliegt langzamer, klimt makkelijk naar ruim 2 keer duinhoogte maar moet wel voorzichtig zijn dat hij niet achteruit over de duin gaat. Al met al mijn meest succesvolle zelfbouw tot nu toe (heb op een gedesintegreerde romp na ook nog helemaal geen schade gevlogen en dat wil ook wel wat zeggen hahaha)
| | |
| | #201 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2007 Locatie: Bergen op Zoom Leeftijd: 20
|
Hey, Ik ben (waarschijnlijk) van plan ook binnenkort een (kleine) dlg te kopen/bouwen. Nu dacht ik aan een bonsai o.i.d. Hopelijk ga en kan ik dit jaar naar dortmund (als het doorgaat) en koop ik hem daar. Zijn er nog tips of dingen waar ik op moet leten als ik een DLG (bouwpaket) wil aanschaffen (of er zelf een bouwen!?)? Het zal iig licht maar toch heel stevig gebouwd moeten worden. Igor
__________________ Modern art = I could do that + Yeah but you didn't. |
| | |
| | #202 (permalink) | |
| Citaat:
Heb je al op de modellenlijst op Start gekeken? Ik ben nu een model aan het bouwen met een vleugel en staartdelen van Sietse. Da's nog minder werk om te bouwen dan zo'n ribbenvleugel van de Bonsai of Birdy, is lichter en kost nog minder ook! Groeten, Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #203 (permalink) |
| Lid sinds: 8 februari 2007 Locatie: winterswijk Leeftijd: 21
|
hoi frans, even een vraag over de vleugel van de mimi: met wat voor materiaal heb jij de vleugel bespannen? en de antenne draad in de vleugel, heb je daarvoor een gleuf gemaakt en dan gefolied over de antenne draad? zelf zijn wij hier eigenlijk van plan om de vleugel gewoon massief te houden, zonder de gaten. en dan een laagje glas erover. zou dit uitkomen met het gewicht of wordt dit te zwaar? gr niels
__________________ ga naar www.winterswijkseluchtvaartclub.nl voor de gezelligste modelvliegclub van nederland |
| | |
| | #204 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 46
|
Hallo Niels, De vleugel heb ik bespannen met doorzichtig wit oracover light. Met het maken van de gaten heb ik net zoveel bespaart als wat de bespanning woog. Ja de antenne zit in de vleugelrand. Dat idee kreeg ik nadat de vleugel bespannen was, lekker handig. Ik heb met een mes een snede gemaakt en de draad, 0.3 verenstaal, hierin gedrukt. Hierna een smalle strook oracover gestreken. De vleugel weegt kaal, zonder gaten, zonder bespanning, ca 70 gram. Glas erop kan maar wordt wel wat zwaarder. Porienvuller is het lichts, 25 grams glas zal iets van 15 tot 20 gram wegen. Hoe ga je het glas erop brengen, baggen? Frans
__________________ Help Joost www.joostandfriends.nl Doe mee met DLG |
| | |
| | #205 (permalink) |
|
over het glassen heb ik geen idee, daar is mijn vader handiger mee. mijn idee was wel om de vleugel te gaan bespannen EN de gaten erin te maken. denk dat ik dit ook wel ga doen. ook dat van de antenne in de vleugel ga ik zeker maken, veel makkelijker dan dat bungelende draadje onder je toestel
__________________ ga naar www.winterswijkseluchtvaartclub.nl voor de gezelligste modelvliegclub van nederland |
| | |
| | #206 (permalink) | |
| Citaat:
Waarom zou je ook nog gaan glassen? Als je toch gaat glassen kun je beter je vleugel uit schuim snijden Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | ||
| | |
| | #207 (permalink) |
| Guest
|
even een vraagje.. als ik een mal maak van vol hout, (dus paar dikke plankjes op elkaar en dan in mooie romp vorm schuren) en daar 160 gram's glasvezelf over heen leg, met folie er tussen. zou dat lukken denken jullie? iemand wel eens gedaan? alvast bedankt! Bart |
|
| | #208 (permalink) |
|
Hoe haal je je houten 'plug' (want zo heet zoiets?) er dan uit? Sietse heeft wel eens zoiets gedaan, maar dan met schuim, veel makkelijker: 1) Maak van schuim een mooie rompvorm en bekleed die met glas/koolstof/kevlar etc. en omwikkel hem heel strak met huishoudfolie. 2) Zaag/snijd er een mooie deksel uit en giet pure aceton in de opening. Het schuim zal oplossen door de aceton en je hebt een mooi rompje. Er bestaan heel veel draadjes over het maken van rompjes, in de meest geavanceerde manieren. Kijk oa. eens bij het 'Twister goes Molded' draadje.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #209 (permalink) | |
| Citaat:
en als je een beetje ziek bent moet je toch wat te doen hebben dus dat kleine beetje meer werk maakt niet uit
__________________ ga naar www.winterswijkseluchtvaartclub.nl voor de gezelligste modelvliegclub van nederland | |
| | |
| | #210 (permalink) |
|
Je wilt dus hout, daaroverheen folie, en daaroverheen glas?? Dat glas blijft toch nooit op de folie zitten? Misschien moet je ouderwets bespanpapier gebruiken, daar hecht glas/epoxy waarschijnlijk wel op.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |