![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
haha, mooie Leon. Maar goed. richtingsstabilo is rock solid. die is ook relatief best dik. Maak me meer zorgen over het hoogtestabilo, maar op zich is die toch ook nog wel redelijk stijf. Zeker Loet, ben ook benieuwd Ik ben maar even gaan zoeken en zag in het twister topic verschillende gewichten voor stabilo's: Alex: hoogte= 5.7, richting= 6.8 Theo: Stabilo (hoogte of richting?)= 10+ Bart: Stabilo (hoogte of richting?)= 7-8 Hans: richting= 7.8 verder zegt Alex: "Mijn stabilo's wegen ongeveer 3.7 gr voor bekleden". Mijn kerntje weegt 2.4 gr. dus zou het bekleden nog lichter moeten kunnen op zich zit ik toch redelijk gok ik zo. |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2006 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 48
|
Sietse Ik zit nu op 5.3 g voor het stabilo, en 3.8 g voor het kielvlak. Oppervlakten ongeveer als Aspirin en alleen nog maar de achterkant in profiel geschuurd. Het stabilo is 5 mm dik en het kielvlak 6 mm. Het plankje voor de kielvlakken woog 40 g (6 mm dik) en de plankjes voor de stabilo's wogen 38 g (5 mm dik). Ik hoop dat ik met glas 25 g/m2 en evt. carbon liggertje op 6 g voor het stabilo uitkom en op 4.5 g voor het kielvlak.... maar het zal wel eerder iets van 7 a 8 g voor de stabilo's worden en 6 a 7 g voor de kielvlakken. Cheers Bart
__________________ No guts no glory SIRIUSn beide gecrashed |
| | |
| | #19 (permalink) | |
| Lid sinds: 12 mei 2006 Locatie: Selfkant-Duitsland Leeftijd: 56
| Citaat:
Het capstrip materiaal van Maarten (0.15 * 1.6) is perfekt liggermateriaal...... Arno
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) | |
| | |
| | #22 (permalink) | |
| Citaat:
Niet vertikaal, dat verzwakt ! Gewoon horizontaal, eentje boven en eentje onder. Het materiaal van het stab of kielvlak is op die manier de webbing!! De webbing hoeft niet "vertikaal" te zijn omdat je niet aan die krachten toekomt...... Arno
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) | |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2006 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 48
|
Arno, Ja ik denk dat je gelijk hebt, op deze manier heb je meer carbon waar je het wilt hebben nl op de uiterste vezel afstand. Cheers Bart
__________________ No guts no glory SIRIUSn beide gecrashed |
| | |
| | #24 (permalink) | |
| Citaat:
je leert nog eens wat als vrije vluchter..............
| | |
| | #25 (permalink) |
| Lid sinds: 21 oktober 2005 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 39
|
Is er een nettere truuk om die capstrips te verzinken dan met een klein schroevendraaiertje een geul in het hout/schuim te drukken? De wind wil natuurlijk geen hobbels tegenkomen....
__________________ The slowest way down is up! |
| | |
| | #26 (permalink) |
| Stripje waterproof schuurpapier op een blokkie.................................
__________________ altijd weer die buitenlanders................ (schuim hoort op bier, niet in de lucht) |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
hahaha, op de vleugel deed ik het idd ook met een schroevendraaier... Volgende staartdeeltjes krijgen dan toch maar 2 capstrips zoals arno het zegt. Je hebt natuurlijk gelijk. Maar dit vond ik ook wel aardig om te proberen Kan ik mooi vergelijken. misschien toch maar een blokkie zoeken... |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Bennebroek Leeftijd: 44
| Ha Sietse, Ik heb ook maar eens 2 rolletjes van die transfertape gekocht. Dat gedoe met bakpapier en lijmspray lukt wel maar echt makkelijk vind ik het niet, integendeel. Zojuist een proefstukje met die tape gedaan en het is echt superspul. Het maakt het supergemakkelijk een een strakke en kaarsrechte leadingedge strip zonder vouwen/knippen aan te brengen. En het blijft ook goed zitten nadat het is ingesopt. Met spray laat het nog wel eens los na het inrollen met epoxy. Echt een aanrader !! Patrick |
| | |
| | #29 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 januari 2006
| Citaat:
Eerst even oefenen op een paar afvalstukjes. | |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 juni 2006 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 35
|
Loet, jouw mal is DE mal om het goed te doen! Misschien is de mal nog mooier te maken door het schuurpapiertje net iets te breed te maken en op de rand van de balsa mal te plakken. Als je een schuurschijf hebt kun je daarna het balsa + het schuurpapier afschuren tot het schuurpapier precies de juiste breedte heeft (die van de koolstof ligger). Voordeel hiervan is weer dat het schuurpapier bijna altijd recht zit en ook langs de rand van het balsa, waardoor je de geleider op de vleugelkern precies langs de ligger positie kan leggen en je dus geen rekening hoeft te houden met een offset. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |