| | | | ||||
![]() |
| |||||||
| Registreer | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
Nog altijd ben ik op zoek geweest naar de ultieme vakantiezwever. Een vakantiezwever moet van mij de volgende eigenschappen hebben:
Nou, dit is hem dan: ![]() Het ontwerp is gebaseerd op de Alula en de Raptor, alleen groter en met een ander profiel. De BackPackGlider is helemaal uit elkaar te halen zodat je een pakmaat krijgt ter grootte van een vleugelhelft (alleen wat dikker). Binnenkort de maiden. Verslag volgt. Als hij het een beetje wil doen, neem ik hem mee naar Malden. Leon
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Citaat:
Leon
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | ||
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 37
|
Leuk toestel Leon! Hoe haal je 'm uit elkaar? Gereedschap nodig? Hoe heb je de bediening van de rolroeren gemaakt? servo in romp?
__________________ Easystar, Arcus, Canadair, Porter, Minimag, RC Fox, Easyglider, Calmato Sport EP, Aventura___ Bigscale: Technokit EXS superlight, Marder Race, Hormann HT2 Klik hier voor filmpjes |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Dank u ![]() Bovenop de vleugel zie je die koolstof 'zadeltjes' zitten. Daar zitten kunststof 3 mm boutjes doorheen naar 'zadeltjes' op de romp. Ik wil hem ook kunnen slingeren dus dat moest wel stevig zijn. In de vleugel-helften zit een koolstof buis (6 mm) en daar gaat een koolstof buis in (4 mm). Tussen de vleugelhelften wordt de staart geklemd. Snap u? Citaat:
Zie hier de romp in aanbouw: ![]() (Theo moet deze servo's herkennen...) Leon
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | ||
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 37
|
OK Leon, ziet er goed uit Kun je stangen van rolroeren in de hoorntjes prikken, of het je iets met een klliksysteem? Is de romp nog te openen of verlijmd?
__________________ Easystar, Arcus, Canadair, Porter, Minimag, RC Fox, Easyglider, Calmato Sport EP, Aventura___ Bigscale: Technokit EXS superlight, Marder Race, Hormann HT2 Klik hier voor filmpjes |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
De romp is aan een kant open. Je kunt nog overal bij.
| | |
| | #9 (permalink) |
|
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Net even wezen vliegen. Nou ja, vliegen. Wat handstartjes gemaakt. Opvallend is dat hij graag linksom wil (terwijl de elevons recht staan) en hij is ontzettend gevoelig op de trim van het hoogteroer. Dat was mij al bekend maar je merkt het nu ook. De wind wat toch nog iets té turbulent om goed te kunnen trimmen. Ik heb artikelen gelezen over het trimmen van vliegende vleugels, maar ik ben niet toegekomen aan de hier beschreven manier. Té wiebelig/onrustig. Nog ruim een week voor Malden... als dat maar goed gaat
| | |
| | #11 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Bijna alle vliegende vleugels zijn erg gevoelig op het hoogteroer. Niet te grote uitslagen nemen en misschien ook nog wat expo erop. Voor rol kun je wel grotere uitslagen gebruiken. Als hij te gevoelig is kun je natuurlijk proberen het zwaartepunt iets naar voren te halen en iets meer up op de roeren. Dan krijg je effectief een beetje meer s-slag en zou hij wat stabieler moeten zijn. Neiging linksom, misschien ook een licht kromme vleugel? Beetje bijstrijken hielp bij de venus en de bonsai goed. Heb je nog iets gedaan aan de wiebelige staart?
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Daar ben ik nu mee bezig. Tijdens het landen kwam er toch een scheurtje in. Ik denk dat ik 2 * 1 mm balsa onder een hoek op elkaar lijm. En daar glasvezel over. Ik heb geen vacuümzak dus ik moet weer aan de gang met keukenrol en bakpapier.
| | |
| | #13 (permalink) |
|
kan je eens een tekeningetje/maten doorsturen van het staartje? Kan ik wel ff een geglasvezelde verzie van maken. Als je het zwaartepunt net kritisch heb, zijn ze idd extreem gevoelig op hoogteroer. Daarom is het ook noodzakelijk goede servo's zonder speling erin te gooien. Ben erg benieuwd... | |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Citaat:
Citaat:
Iemand een idee? Afstellen zou dan gaan door de stuurstang te draaien (roteren). Bestaan die, passend op een 0,7 mm koolstof stuurstang? Leon
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | |||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |