![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Na het vorige bouwproject, de BackPackGlider is het tijd voor iets nieuws. De BackPackGlider was redelijk succesvol, maar niet echt geschikt om DLG wedstrijden mee te vliegen. De BPG krijgt wel een vervolg, maar later. In Malden heb ik even met de Mini van Sietse mogen vliegen. Man, dat vliegt! Na de tweede worp (zonder werpstift, die zat aan de andere kant) zat ik al in een thermiekbel! Meteen enthousiast geworden: Ik moet voor het NK F3K een goed vliegende Mini hebben. Bij Sietse kun je tegenwoordig gebagde vleugels kopen, en ik heb ook staartvlakken bij hem aangeschaft. Ik heb zelf ook staartvlakken gemaakt, maar die waren veel minder mooi. Loet heeft mijn nieuwe Mini van een nieuwe naam voorzien: De Javelin. Ik ga de ontvanger en de servo's in de vleugel bouwen. De romp bevat dan alleen de accu. Ik heb 4 celletjes van een Aldi 9v accu achter elkaar in een balsa blokje gelijmd en dat in een mooie aërodynamische vorm geschuurd en op de staartboom gelijmd. En zo ziet de 'romp' er dan uit: ![]() ![]() Ik zit nog te twijfelen hoe ik de romp sterker maak. Kun je zo'n ronde vorm 'glasvezelen'? Of moet ik iets met koolstof doen? Raymond (fotor) en ik hebben op de club een HLG/DLG evenement georganiseerd, en Sietse was daarbij als gast-vlieger uitgenodigd. Dan kon hij meteen de vleugel en staartvlakken meenemen. Vanwege het slechte weer is dat evenement uitgesteld, en daardoor heb ik mijn vleugel nog niet Wordt dus vervolgd...
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
Moet gaan lukken Leon, De Blade is bijna klaar. die erin en nog een stripje glas over de deelnaad en hij kan jouw kant op Het rompje zou je eventueel kunnen glasvezelen idd. maar eerlijk gezegd weet ik niet eens of dat echt nodig is! Hoe sterk is hij nu? |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Citaat:
Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 24 maart 2008 om 19:54 | ||
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 5 oktober 2005 Locatie: Den Haag Leeftijd: 19
| Citaat:
(toch?)
__________________ | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 29 december 2006 Locatie: Wateringen Leeftijd: 44
|
Hai Leon, je maakt me nieuwsgierig..... ik speel al een tijdje met dit idee... Heb je al een idee welke ontvanger en servo's je gaat gebruiken. Gr Ferdy
__________________ Never look down on someone unless you're helping them up !! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
Zie ook: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...superme-2.html ![]() Die vliegt geweldig, was er 2e mee in Malden. Ben nog steeds ook met een 1.5m op die manier bezig. Zit al een plug in waarmee je kan laden en het toestel mee aan kan zetten. zie ook pagina 1: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...g-superme.html Rompje zou ik dan idd ook wel ff versterken met wat glas. Je kan glas en epoxy gebruiken, of met CA. (werkt leuk, maar lastig en is bros). 2 strookjes 58grams glas met lamineer-epoxy erover en dan tape/folie erover en je ben klaar. Krijg je hem helemaal niet meer kapot |
| | |
| | #11 (permalink) | |||
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Zo, wat een reacties! Citaat:
Citaat:
Citaat:
Beide uit de oude OFA. Komende week een brug maken voor de vleugelbevestiging.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Guest
|
maar de romp is (zou je kunnen zeggen massief), ga je dan gewoon 2 gaatjes door de romp boren om vervolgens die stuurlijnen er door te doen? want de romp die Sietse aangeeft is gewoon normaal. bedankt! groetjes, Bart (sorry voor mijn vragen hoor, maar vind het gewoon intressesant en ben benieuwd) |
|
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Wow. Lekkere activiteit weer in het DLG forum. Ik kijk 2 uurtjes niet, zie ik een nieuw draadje van Leon met 10 reacties! Leon, ziet er geinig uit. Met zo'n vleugeltje van Sietse moet dit best wat moois kunnen worden!
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 4 oktober 2005 Locatie: Hillegom
|
Je kunt wel zien dat er een paar extra vrij dagen zijn. Helaas zit ik alweer ver weg van mn hobbyzolder aan het werk. gelukkig heb ik internet hier op m`n hotelkamertje. En mijn Birdy moet nog af, vleugels zijn af, was net met de romp begonnen. Ik overweeg om ook met de mini`s mee te doen dit jaar. Dit soort draadjes geven goede inspiratie, waaruit steeds betere mini`s op het veld te zien zijn....te gek Ga slapen, moet morgen belachelijk vroeg op. GJ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |