Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > HLG/DLG

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 21 april 2008, 15:38   #16 (permalink)

allrounder_w.l.c.'s schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

dinsdag avond is het nog mooi weer, dus ik nog even snel naar het veldje toe om nog wat te oefenen. na een aantal hele goeie worpen voel ik bij de volgende worp ineens een hele rare zwieper op het moment dat ik hem loslaat.. en op dat moment dacht ik al: nee he. en ja toch wel. precies langs de werpstift een breuk. dit keer is er ook een gedeelde van het schuim mee gekomen. waarschijnlijk vanavond maar eens goed naar kijken en het geheel weer repareren. hoe kan ik de breuk het beste dicht krijgen? epoxy?
Oud 21 april 2008, 15:44   #17 (permalink)

Loet Wakkerman's schermafbeelding

Standaard

Kun je een fotootje plaatsen? Het lijkt er op dat de reparatie toch niet goed genoeg was. Ik heb nog nooit een probleem gehad van deze orde.

Loet
Loet Wakkerman is offline   Met citaat reageren
Oud 21 april 2008, 15:57   #18 (permalink)

Standaard

Click the image to open in full size.

de breuk loopt hier nog langs de werpstift een klein stukje door. kwa diepte is de breuk nu tot aan de bovenkant van de vleugel, de bovenkant is verder niet kapot of gescheurd. hoop dat het deze keer goed te repareren is.
Oud 21 april 2008, 16:17   #19 (permalink)

Standaard

Moeilijk te zeggen. Waarschijnlijk zou ik het missende schuim opvullen met epoxy/microballons en toch maar weer koolstofweefsel er overheen. Misschien voor de taaiigheid onder het koolstof wat kevlarweefsel.

Ligt het koolstofweefsel wel onder 45 graden t.o.v. de pen anders is dat misschien een van de de redenen dat hij zo mooi langs de pen op gaat.

Loet

Laatst gewijzigd door Loet Wakkerman; 21 april 2008 om 16:41
Oud 24 april 2008, 17:10   #20 (permalink)

Standaard

de vleugel is weer gerepareerd en na twee dagen even laten rusten vandaag weer gevlogen. het ziet er naar uit dat het allemaal weer goed is van de reparatie is niks tot weinig te merken, alleen moet er heel iets meer tegen gestuurd worden omdat de tip iets zwaarder is, maar dit is amper merkbaar.

en wat was het vandaag goed vliegweer! overal waar je vloog ging het als een speer omhoog, een stuk of 4 a 5 vluchten achter elkaar van 10min gehad. na die 10 min naar beneden gedoken en dan weer opnieuw gooien.
dus hopen dat het zondag net zulk weer is!
Oud 24 april 2008, 17:25   #21 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door allrounder_w.l.c. Bekijk bericht
de vleugel is weer gerepareerd en na twee dagen even laten rusten vandaag weer gevlogen. het ziet er naar uit dat het allemaal weer goed is van de reparatie is niks tot weinig te merken, alleen moet er heel iets meer tegen gestuurd worden omdat de tip iets zwaarder is, maar dit is amper merkbaar.

en wat was het vandaag goed vliegweer! overal waar je vloog ging het als een speer omhoog, een stuk of 4 a 5 vluchten achter elkaar van 10min gehad. na die 10 min naar beneden gedoken en dan weer opnieuw gooien.
dus hopen dat het zondag net zulk weer is!

Gelukkig maar weer, je kan in de andere tip een gewichtje stoppen zodat hij weer mooi uitgebalanceerd is.

Vandaag was het hier knudde. Maar bij deze windrichting is dat altijd op mijn veldje.

Loet
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelvliegtuigen > HLG/DLG
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten