![]() |
| | #16 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Heren, Bedankt voor alle moeite. Ik weet wat me te doen staat. Ik heb hier alleen U.D. weefsel, en niet kruislings maar daarmee moet het volgens mij ook gaan door 2 diagonale lagen aan te brengen. Misschien maak ik eerst wel een 'prepegje' (van Berrie geleerd). Enne... Robert. Als het stevig genoeg is, is het toch prima. Boeiend dat het er niet zo strak uit ziet. Je hebt het toch maar weer mooi zelf gedaan! Ik houd jullie op de hoogte. Leon
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
|
leon eventueel heb ik nog wel een stukkie 66 grams koolstof over grt
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
Je hebt PB
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG |
| | |
| | #19 (permalink) |
Robert stuurt een en ander aan koolstof, roving en mylar op. Dit gaat goed komen Groeten, Leon
| | |
| | #20 (permalink) |
Vrijdag zat bij de post een enveloppe met een leuke kaart van Tweety er in ![]() Daarin zat een stuk koolstofweefsel, een roving, nog een stukje U.D. koolstof en een stuk mylar Eerst de stekkerverbinding tussen de romp en vleugel van de Tantalus afmaken (was permanent verbonden) en daarna ga ik aan de werpstift beginnen. Robert, bedankt!
| | |
| | #21 (permalink) |
Robert wees me al op een tip met spuitlijm, maar toch ook even aan de deskundigen vragen: Hoe breng ik dat stukje weefsel zodanig aan dat het niet verschuift (zoals bij Robert, zie de foto's hierboven) als ik met keukenrol het geheel droog dep. Inderdaad eerst 'lijmen' of zijn er nog andere mogelijkheden?
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2006 Locatie: Hurdegaryp Leeftijd: 47
|
voorzichtig deppen!!!!
__________________ Een lichte kist kan altijd zwaarder, een zware kist nooit meer lichter. Twister op plaatsen 1, 2 en 3 in de eindrangschikking van het NK F3k 2008 |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006
|
Ik zou het gewoon op een stuk mylar leggen en inrollen met epoxy. Dan droog maken met keukenpapier en een harde roller o.i.d.. Dit dan op je velugel leggen, zakje er omheen en vacüum trekken. Heb je geen vacüum dan gewoon heel strak plakband er omheen trekken. Een dag later het mylar er af trekken, even afwerken en klaar is Wubbe. Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm |
| | |
| | #24 (permalink) |
Dat waren precies de deskundigen waarvan ik antwoord wilde hebben Ik ga er volgende week mee aan de gang. Bedankt voor de tips. Eerst die stekkerverbinding afmaken. Lekker solderen tegen een pennetje aan Waarom maken ze daar geen klein buisje van. Dat soldeert een stuk makkelijker!
| | |
| | #25 (permalink) |
Gisterenavond 2 stukjes koolstof op een stuk mylar gelegd en dun ingesmeerd met dunne lamineerepoxy. Voorzichtig deppen met wc-papier. Daarna aan beide zijden op de vleugeltip gelegd (bij één stuk nog even met een extra stukje mylar 'omgedraaid', ik had hem in spiegelbeeld gemaakt zeg maar dat omdraaien ging verrassend gemakkelijk Daarna met wc papier en depron (de methode van Robert zoals hierboven beschreven) onder een gewicht weggelegd. Vanmorgen was de epoxy redelijk hard maar bleef nog wel plakken aan de mylar. Nog maar even wachten dus tot het echt uitgehard is (het zal toch wel loskomen van de mylar )Wordt vervolgd. Foto's volgen.
| | |
| | #27 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Ehh... nee Ik ben niet zo ervaren met mylars. Ik heb alleen 'bakpapier-ervaring'En nu? Heb ik het mylar aan de vleugel gelijmd? (in de was zetten.. dat stond ook niet in de beschrijving van Robert... )
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 23 juli 2009 om 14:46 |
| | |
| | #28 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2002 Locatie: Annen Leeftijd: 50
|
Die mylars komen wel los hoor. Heb geduld en zorg dat de hars echt goed uitgehard is. In plaats van Roberts methode met Depron gebruik ik een dikke laag schuimrubber die ik aandruk met een plankje. Dat schuimrubber zorgt voor een egalere druk bij rondingen. |
| | |
| | #29 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Citaat:
Nu maar wachten tot de hars goed uitgehard is. Gelukkig heb ik vanavond een afspraak. Morgenavond ga ik even kijken hoe het er mee staat.
__________________ Cirrus 75 - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mini Zone - Fling HLG Laatst gewijzigd door Wubbe; 23 juli 2009 om 15:14 | ||
| | |
| | #30 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 december 2006 Locatie: Hurdegaryp Leeftijd: 47
| Citaat:
Hars die na één nacht nog niet is uitgehard lijkt me ook geen goed teken.
__________________ Een lichte kist kan altijd zwaarder, een zware kist nooit meer lichter. Twister op plaatsen 1, 2 en 3 in de eindrangschikking van het NK F3k 2008 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |