![]() |
| | #107 (permalink) |
| Lid sinds: 27 september 2006 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 48
|
Jasper, Nee een miniatuur Tantalus 3D print techniek... Cheers Bart
__________________ No guts no glory SIRIUSn beide gecrashed |
| | |
| | #108 (permalink) |
| Lid sinds: 8 januari 2006
|
Bart (alweer op bezoek) en Han hadden hun hielen nog niet gelicht toen me te binnen schoot dat er 2 sets staartdelen in de vacuümzak zaten. Deze keer geëxperimenteerd met 8 gram koolstofvlies (achterin) en 20 gram koolstofvlies (voorin). Het vorige kielvlak met 8 grams koolstofvlies was bedoeld voor rudderless maar in mijn enthousiasme had ik er plotseling een flap-kielvlak van gemaakt. De rudderless komt op de nieuwe romp (Twister2) van Alex. Twee redenen om dat te doen. De echte reden. Mijn ogen zijn nog te niet in staat om 2 servo's in de romp te proppen. De excuus-reden: ik wil nog wat met rudderless experimenteren Het gewicht van de set is 12.2 gram (stabilo nog niet afgewerkt). Iets zwaarder en natuurlijk stijver dan die met alleen 8 gram koolstofvlies. ![]() De tweede set is een reserve-set en heeft daarom geen kleurtje gekregen. Gewicht 12.5 gram onafgewerkt. Iets minder epoxy dan de vorige keer. Het oppervlak is fenomenaal glad ten opzichte van de koolstofvliesset. Zonder kleur wel oersaai. ![]() Deze keer hadden we Rohacell fine grade (heet het zo Bart?) en ondanks de kleine freesstappen kon je nog freessporen zien die je echter niet voelt. De volgende sets worden in de negatiefmallen gemaakt (kan nog wel even duren) Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm |
| | |
| | #109 (permalink) | |
| Lid sinds: 30 april 2007 Locatie: Hilversum
| Citaat:
Loet, ziet er allemaal erg mooi uit. Kan ik uit bovenstaande opmerking opmaken dat je Rohacell 51 gebruikt of bestaat er ook een fine grade variant van Rohacell 31? Bas | |
| | |
| | #111 (permalink) |
|
@Kristof Stabilo tussen 1.88 gram en 2.03 gram Kielvlak tussen 2.62 en 2.84 gram. Er zit dus een zekere variatie in het materiaal. En we hebben relatief grote staartdelen. Ik gebruik 58 grams glas als scharnier (8 mm breed). Glas is bij mij nog nooit ingescheurd. Mijn oudste model is bijna 2 jaar oud.. Ik vraag me wel eens af waarom ik het niet bij de vleugel doe, daar heb ik namelijk wel kevlar (iets van 66 grams). @Bas Wacht op antwoord van de materiaalleverancier Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm |
| | |
| | #112 (permalink) |
| Lid sinds: 7 november 2009 Leeftijd: 28
|
ik denk dat het de 31 IG moet zijn , ik zit rond hetzelfde gewicht bij (qua oppervlak) gelijke staartdelen , denk ik toch... ik wist niet dat er een keuze was tussen grof en fijn. die 51 IG zou dus 51/31 keer zoveel moeten wegen. -kristof- |
| | |
| | #113 (permalink) | |
| Citaat:
Ons stabilo is 2.33 dm^2 Ons kielvlak is 2.12 dm^2 Dat is tenminste wat ik weet van deze computer. De computer met alle CNC is uit, staat op zolder en ik ben lui van natuur. Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm | |
| | |
| | #114 (permalink) |
|
Loet zeer fraai, Het Rohacell 31 is niet fine grade (dat kan je idd alleen maar krijgen igv van Rohacell 51), maar het gekke is dat de nieuwe onlangs aangeschafte plaat wel een veel fijnere structuur heeft dan de plaat die ik al weer zo'n vijf jaar thuis had liggen... Bijgaand nog een filmpje gemaakt door Han van het frezen van het stabilo (athans de eerste 10 minuten...) YouTube - Stabilo frezen.avi Cheers Bart
| | |
| | #116 (permalink) | |
| Citaat:
Han, je hebt een geweldige video gemaakt!!!!!!!!! Dank je wel. Loet
__________________ Veel Tantalus en een beetje van Stobel maar toch weer net niet genoeg http://home.hccnet.nl/l.wakkerman/po...bouw/index.htm | |
| | |
| | #117 (permalink) |
|
Loet, Han kan trouwens ook heel goed startlijnen terug halen, maar vliegen vindt hij heel saai, zeker als hij de hele dag moet gaan filmen op zijn verjaardag...dus dat zal helaas niet gaan....tenzij Peter misschien zijn Raketenwurm naar 300+ m schiet met een elastiek want dat was toch wel behoorlijk spectaculair.... Cheers Bart
| | |
| | #120 (permalink) |
| Lid sinds: 11 december 2008 Locatie: Nijmegen Leeftijd: 16
|
theo, De werpstift zit inderdaad ver naar binnen, ik was carbon vergeten mee te lamineren .Moest ik carbon later erop lamineren maar dat was blijkbaar te ver naar binnen, dus moest de werpstift ook verder naar binnen. Maar hij gooit heerlijk, en dat de stift ver naar binnen zit merk je niet. grt jasper |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |