| | | | ||||
![]() |
| | #1 (permalink) |
|
Nadat ik de afgelopen seizoenen met de Javelin heb gevlogen kwam deze jammerlijk aan zijn einde tijdens het DLG evenement in Vlaardingen. Resultaat: een gebroken vleugel en gebroken staartboom. Gelukkig kreeg ik precies op dat moment mijn nieuwe (nou ja, nieuwe) full-size DLG, de Tantalus5. Er kon dus nog steeds gevlogen worden. Die Tantalus vliegt overigens prima! Een tijdje geleden de restanten van de Javelin eens bekeken. Het overgebleven stuk van de gebroken staartboom was ongeveer 50 cm. Nog prima bruikbaar dus! Ook had ik nog een balsa vleugel liggen. Dus als ik nou alleen een nieuwe romp maak, kan ik ook weer met een Mini vliegen Ik ben voorstander van smalle rompjes. Het frontaal oppervlak is recht evenredig met de luchtweerstand. Dus hoe smaller hoe beter. Na wat knutselen met afvalhout was dit het resultaat: ![]() ![]() Alles ik elkaar gezet: ![]() (zien jullie waar ik de gaten afgetekend heb, dankzij jullie heb ik ze er niet ingemaakt) Nou, daar ga ik weer veel lol aan beleven, denk ik. Binnenkort invliegen (als het een beetje droog wordt)
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl Laatst gewijzigd door Wubbe; 22 december 2009 om 21:39 | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 september 2006 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 46
|
leon, dat ziet er zeer fraai uit... cheers bart
__________________ No guts no glory SIRIUSn met 4 maanden (sic) vertraagd daarom maar met Tantalus 8C Competizione aan de gang |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2005 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 44
|
Leon, Op een of andere manier moest ik drie keer kijken.... Natuurlijk, de pen zit rechts, dat is het. Staartvlakken ala SuperGee, rompje ruikt naar een Frey, afgetopt met een MiMi vleugeltje. Ziet er geslaagd uit. Frans Hee Bart, moet jij niet SW-en....
__________________ Help Joost www.joostandfriends.nl Doe mee met DLG |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Een Frey? Effe zoeken hoor. Ken ik niet. Oh ja, effe opgemeten: rompje is 18 mm dik, of hoog (maar wel 42 mm breed) [EDIT]Ah, de StealHead FRY ken ik natuurlijk wel. Scherp gezien van Frans. Hij lijkt er inderdaad wel een beetje op: [/EDIT]
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl Laatst gewijzigd door Wubbe; 22 december 2009 om 21:33 Reden: Foto van de Stealhead FRY | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Bij mij zit er een koolstof pen in de vleugel die in een gat in een spant steekt. Heeft niets met het klepje te maken.
__________________ Fox - Sniff F3B zwever - BPG DLG wing - Tantalus5 DLG - Mimi DLG Doe mee met DLG. Kijk op www.f3k.nl | ||
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |