![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 29 augustus 2005 Locatie: Ieper,west vlaanderen Leeftijd: 26
|
en af is ie 225gram zonder accu... maar met die 2cell 360 balanceert ie niet goed, hoveren ook enkel op volgas denk ik... een 3cell 460 ofzo zal dus ideaal worden, als ik eentje op tijd vind tuning mario
__________________ hold your stick or loose your balls |
| | |
| | #19 (permalink) |
|
hehe ja hoor, heb al eens een micro'tje gemaakt met 2grams motrke ofzo... maar de esc deed het niet en heeft nooit gevlogen, wel leuk ding:::
| | |
| | #23 (permalink) |
|
mario heeft zojuist maiden gehad, geen foto's/filmpje, was de enige op het plein... ik heb er nu een 3cell 610 op gelegd en zwaartepunt ideaal... vliegen doet hij stabiel zoals ik hem heb, opstijgen vanop gras lukte niet maar dit ligt vast aan het gras( veeel te lang) ik moet wel constant gas geven en motor heeft zeer warm na de vlucht. maar hier zit nu nog een 8inch prop op die normaal voor 2cellen bedoeld is, wellicht is een 7inch beter. ik zal dit woensdag eeens testen dan al bij al leuk ding, bochten met rudder is tricky, rollen is de max
| | |
| | #24 (permalink) |
| Lid sinds: 5 juni 2009 Locatie: Vliegveld Leeftijd: 14
|
Leuk om te horen dat de maiden is gelukt, maar komt dit nu in de buurd van een gewoon vliegtuig qua stabiliteit
__________________ Futaba FF7 2,4 -- Cloudsfly 1,25m -- Micro Bipe 65cm -- Acromaster 1m -- Zagi 95cm -- Robbe arcus 1,8m -- Red max DH 110 85cm |
| | |
| | #26 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer
| Citaat:
Ik heb de mijne net ingevlogen, vliegt erg leuk. Bij de start de heks aan de bovenkant van de hoed vasthouden, gas op half zetten, en een klein zetje mee. De hoogteroeren functioneren niet zo goed. Voor het stijgen en dalen gebruik je voornamelijk het gas. Voor het horizontaal vliegen staat de gasknuppel op iets meer dan half gas. De hoogteroeren heb ik iets down moeten trimmen. Loopings zijn erg leuk, wat snelheid maken, model zet de neus omhoog, vol up geven en na driekwartlooping het gas er weer af. De heks zakt wel twee metertjes. Ook de immelman gaat goed, na de halve looping wat down sturen of richting geven en de heks valt zo om. De constructie is erg slap en heb ik verstevigd met een balsa driehoekslijst onder de hoed en eentje over de gehele lengte over de romp. Als ik nog eens een nieuwe bouw dan lijm ik nog een tweede (lichte) driehoekslijst op de romp. m.v.g. Erik | |
| | |
| | #27 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2009 Locatie: Veendam Leeftijd: 40
|
Hoi Erik 3D, mooi dat de heks zo goed vliegt, dat schept hoop. De autocad tekening heb ik klaar, volgende week frezen en dan eerst op vakantie. ik heb alleen het zwaartepunt niet goed kunnen vinden, waar heb jij het ongeveer? Gerard |
| | |
| | #28 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer
| Citaat:
135 mm vanaf de voorrand van de hoed (volgens de bouwbeschrijving). Ik heb een HK motortje gebruikt, accu driecel 610 mah, en twee HXT 500 servo's. Alles op dezelfde plaats als op de tekening. Het zwaartepunt lag meteen goed. m.v.g. Erik | |
| | |
| | #30 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2007 Locatie: Zwolle Leeftijd: 39
|
Een van de mooiste dingen die ik in tijden gezien heb, een vliegende pterodactylus. Plannen zijn helaas enigszins prijzig (misschien als meerdere mensen interesse hebben).. Marston PteroWorks
__________________ Het leven is te kort om er op een negatieve manier naar te kijken. Geniet iedere dag van wat je wél hebt! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |