![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 november 2010 Leeftijd: 30
|
Ik kwam filmpjes tegen van een indoor 4D vliegtuig, hiermee kan je bijna hetzelfde als een 3D heli😃 Zie http://www.youtube.com/watch?v=NfTdb...e_gdata_player Op youtube staan meer van die filmpjes... Hier verkopen ze dit model http://slowflyworld.de/artikeldetail...lle&bez=Nippel Zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit vliegtuig of 4D in het algemeen? Ik ben benieuwd naar de reacties, want toen ik dit zag begon mijn big spender hand aardig te jeuken... 😁 Gr. Mickael Sent from my iPad using Tapatalk |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 18
|
Het heeft wel wat....
__________________ Rigidheli.com, Gens Ace Batteries, RCbearings, Rapid Eyewear Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
4D... betekent dat ook dat het na een vlucht vroeger is dan ervoor? Ik zou zeggen, ze moeten hier gauw een andere naam voor bedenken want algemeen wordt met de vierde dimensie tijd aangeduid... Maar het ziet er wel spectaculair uit.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2010 Locatie: geldermalsen Leeftijd: 16
|
het is wel cool, ik wou het eerst ook maar ik heb er wat slechte dingen over gelezen. zoals dat er kans op is dat de motor of esc (1 van de twee, of allebei) doorbrand omdat je de pitch verandert en dan ineens even meer toeren maakt. of zoiets was het. gelezen op het forum van betuws modelvlieg club. mvg david Laatst gewijzigd door david stelma; 16 december 2011 om 15:38 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Zou trouwens (om diezelfde reden) wel eens kunnen dat zo'n toestel lastiger te hooveren is dan een gewone shocky.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Daar kan je wel eens gelijk hebben. Je ziet ze in die filmpjes vaak lichtelijk op en neer gaan tijdens het hooveren, dus het lijkt erop dat je continu met de pitch moet corrigeren om hem enigzins strak te houden dus zal denk wel lastig zijn. Sent from my iPad using Tapatalk |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Ik bedoelde vooral dat, bij een gewoon model dat hoovert, de massa (CG) een endje achter het aangrijpingspunt van de aandrijving (prop) is opgehangen, dat heeft een enigzins zelfstabiliserende werking. Hoe dichter prop en CG bij elkaar zitten, des te meer moet je zelf corrigeren met richting en hoogte. Puur theoretisch allemaal hoor, ik heb nog nooit geprobeerd een toestel te hooveren...
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Klinkt plausibel, ik zou het niet weten maar blijf het wel erg vet vinden. Ik zie het al gebeuren dat je bij een indoor club aan komt en ineens achterwaards opstijgt... Of nose down hand launch met negatieve pitch...😁 dan weet je toch niet wat je ziet!? Sent from my iPad using Tapatalk |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Nou... de kracht van de aandrijving van een shockflyer is normaliter nou niet zo dat je daar letsel mee kan veroorzaken. Of je moet recht in iemands oog vliegen of zo...
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2010 Locatie: geldermalsen Leeftijd: 16
| HobbyKing R/C Hobby Store : Variable pitch prop & motor set 8" Type B voor de gene die het willen proberen. en bij de comments (de bovenste) staat dat wat ik gelezen had. dit linkje staat ook op bmcforum. david |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 november 2002 Locatie: Eibergen Leeftijd: 41
|
Ik heb een click 4D zonder problemen. Je moet wel een motor nemen die de vol pitch kan trekken. Tevens moet je er een delay tussen zetten dat je niet in 1 klap om kunt schakelen, vroeger had slowfly world een printje hier voor.
__________________ WWW.F5J.NL <<<>>> F5J nu ook op Facebook |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 21 februari 2007 Locatie: Wormer
|
De piloot in het filmpje is Donatas Pauzuolis. Meer info over het model vind je op zijn site: Pauzuolis-rc.com m.v.g. Erik
__________________ Modelflying is not a matter of life or death. It's more important than that. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |