![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #91 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2011 Locatie: Hoogeveen Leeftijd: 15
|
Oh word dat echt veel zwaarder dan 30 gram dan? Hij ziet er nog steeds hetzelfde uit alleen is de carbon staaf er uit en die ruimte heb ik opgelvuld met depron. Ik heb voor een tweede extra een 80% bouwtekening gemaakt die hopelijk een stuk lichter word ![]() Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) Laatst gewijzigd door Jelmervis; 1 februari 2012 om 16:11 |
| | |
| | #92 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2010 Locatie: Utrecht Leeftijd: 26
|
als je een kleinere tekening gebruikt moet het toestel velen malen lichter worden. Het depron heeft het minste invloed op je totaal gewicht. Het is zeer belangrijk dat je lichte componenten gebruikt en weinig lijm.
|
| | |
| | #93 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
| Citaat:
De vraag is nu wat komt daar voor in de plaats. Koolstof strengen had je het over maar hoe veel. Het gat in de vleugel opvullen met depron is ok dan kan je gaan schoren met koolstof of een strip verticaal in de vleugel plaatsen is ook goed. Maar hoeveel koolsof strengen + koolstof moet je aanbrengen en waar om de vleugel stijf genoeg te maken? Dat is afhankelijk van hoe je dat doet en als dat tegen valt dan ben je weer terug bij af. Als je de gangbare methodes volgt dan is dat ongeveer 5 tot 10 gram en kom je niet voor verrassingen te staan.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 2 februari 2012 om 11:22 | |
| | |
| | #94 (permalink) |
|
Ik had hem nog gewogen: hij weegt nu 135 gram. De oude 35 mhz die ik nog heb liggen weegt 60 gram het is denk ik niet handig om deze te gebruiken. Kan ik deze vervangen door een lichtere ontvanger te kopen?en de zender en kristallen houden? Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) Laatst gewijzigd door Jelmervis; 2 februari 2012 om 21:25 |
| | |
| | #95 (permalink) |
|
Dat kan maar er zijn meer opties. Er zijn ook ontvangers die zelf de frequentie zoeken binnen het 35Mhz gebied i.p.v.het gebruik van een cristal. Je kunt ook kiezen voor een 2.4Ghz module op de zender en bij passende ontvangers. Of een nieuwe zender 2.4Ghz met bijpassende ontvangers. Verdiep je dus eerst in je toekomstplannen de mogelijkheden en prijskaarties voor je gaat bestellen.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| | #97 (permalink) |
|
Ja die heb ik ook maar dan in de 40Mhz uitvoering. Er zullen nog wel lichtere ontvangers zijn. Het is maar net wat belangrijk is voor jouw. Gewicht reikweidte aantal kanalen budget of betrouwbaarheid.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. |
| | |
| | #98 (permalink) |
|
Kan ik deze dan zo even aan mijn 35mhz zender koppelen of moet ik daar ook nog wat aan veranderen? Ik heb het liefst 6 kanaalen maar kan ook Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) |
| | |
| | #99 (permalink) |
|
Je zender is 35Mhz en de ontvanger moet dat ook zijn maar binnen de 35Mhz heb je diverse frequentie keuze mogelijkheden. Deze keuze maak je in de zender door de keuze van een cristal. De ontvanger stemt daar automatisch op af door de in de manual aangegeven procedure en blijft daar op afgestemt tot je opnieuw deze procedure doorloopt. Zo lang je ontvanger 35Mhz is is hij geschikt voor elke frequentie binnen het 35Mhz gebied. Citaat uit de handleiding. Set 1.Turn the transmitter power on ,adjust the mode to PPM and make sure the transmitting frequency be in the frequency list 2.get the receiver close to the transmitter, then connect it to the battery 3.after the LED in receiver flashing two times, press the button for two second, then release the button ,then press the button again ,LED will begin to flash, when the LED stops flashing , it suggest that the receiver can work now. 4.after the receiver locked, if you don’t change frequency, receiver will work when you connect it to the power. no need to relock. 5 . If you change different transmit brands but not change frequency ,you just cut off receiver power and connect it to the battery again , then the receiver will works well. Caution: when you locking your receiver ,please ensure your around 5 meters only own transmitter is working and put your receiver close enough to your transmitter.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 5 februari 2012 om 18:26 |
| | |
| | #100 (permalink) |
|
Mijn electronica is binnen Hij moest door de douane Van het weekend hem afmaken en hopelijk een maiden Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) Laatst gewijzigd door Jelmervis; 10 februari 2012 om 07:31 |
| | |
| | #101 (permalink) |
|
De carbon hooftligger heb ik er in geepoxyt, waarschijnlijk komt er aan de onderkant ook een (dit zijn 4 strengen): ![]() ![]() Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) |
| | |
| | #102 (permalink) |
|
Als je strengen aan de bovenkant dan moet dat ook aan de onderkant anders werkt het niet. Dit gaat veel gewicht en weinig sterkte opleveren. Waar heb je deze methode sucsesvol zien toepassen. Licht en sterk bouwen doe je zo. http://www.pauzuolis-rc.com/stories/for-sale/
| | |
| | #103 (permalink) |
|
@cdrom flyer ik heb de carbonstrengen in de vleugel en niet op de vleugel, dat gaat toch gewoon werken als een hoofdligger. Aangezien dit nog niet super stevig is ga ik ook aan de onderkant van het vliegtuig in een groef carbonstrengen+epoxy doen hij weegt nu 139 gram. Dus de carbon en epoxy woog 3 gram (dat vind ik best heel weinig). Als ik op de onderkant een wat diepere en smalleder gleuf maak word hij denk ik wel sterk genoeg. Aan de torsie van de staart wou ik carbonstrengen er als zo'n driehoek constructie spannen en dan insmeren met epoxy ik weet niet of dit goed gaat werken. het vliegtuig zal dan rond de 150 gram uitkomen denk ik en de elektronica weegt 100 gram + 10% = 110 gram. Hopelijk word het vliegtuig dan rond de 260 gram en dan komt er ook nog een 60 gram ontvanger bij= 320gram zou het steviger worden als ik van de voorkant van de cockpit naar het midden van de vleugel een streng doe?
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) Laatst gewijzigd door Jelmervis; 18 februari 2012 om 16:36 |
| | |
| | #104 (permalink) |
|
Je hebt de spullen in huis dus probeer het gewoon uit maar ik heb er weinig vertouwen in. Als het niet lukt dan heb je hopelijk iets geleerd.
| | |
| | #105 (permalink) |
|
Ik ga het dan denk ik toch maar niet doen en eerst eens vliegen ermee, volgend weekend als het lukt en windstil is Kan je de motor uittesten zonder prop of is dat heel erg slecht voor je motor? Send from my iPod using tapatalk
__________________ great planes spirit 2 meter - rcpowers extra 300 (in aanbouw) Laatst gewijzigd door Jelmervis; 12 februari 2012 om 21:10 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |