![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
Ziehier mijn nieuwe autogyro, gebouwd naar de tekening van Al Foot: ![]() Het is een beetje terug naar mijn roots, het eerste vliegtuig dat ik gebouwd heb was een autogyro met een zelfde configuratie, rond 1975. Cox Baby Bee er opgeschroefd, gestart en weggooien maar (vrijvliegend). Ik heb me er altijd over verbaasd hoe stabiel dat vloog. Alleen bij de landing ging ie steevast voorover, wat dan weer één of meerdere bladen kostte. Met rc kun je dat in ieder geval voorkomen. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
Filmpje????
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2009 Locatie: Boskoop Leeftijd: 64
|
Geen filmpje helaas, ik heb daar nog geen ervaring mee. Wel heb ik gisteren de eerste vluchten gemaakt, met succes! Het gebeurt niet zo vaak dat je een nieuw toestel af hebt en dat het dan gelijk het ideale weer is om de eerste proefvlucht te maken, maar gisteren was dat toch het geval. Het enige wat ik daarna nog veranderd heb is de motor wat schuin naar rechts te zetten, naar aanleiding van de hoeveelheid rechts trim op het richtingroer die ik moest instellen, en een extra koolstof strut links en rechts om het verdraaien van de vleugel tegen te gaan. Max. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 19 maart 2006 Locatie: Uithoorn
|
Erg leuk ding. Lijkt ook zeer geschikt voor indoor. Ik heb zelf ook al eens zo iets gebouwd op een Lazy bee romp maar dat was geen sucses. Waarschijnlijk waren de instelhoeken niet correct. Ik heb de tekening maar vast gedownload dus we zullen zien. Voor de liefhebbers. http://my.pclink.com/~dfritzke/twirl.pdf Citaat:
Je kunt ze zelfs door de vleugel prikken en tevens vast zetten op het vertikale vlak bij de rotor as.
__________________ Het probleem met vrije tijd is te voorkomen dat anderen die van jou gebruiken. Laatst gewijzigd door cdrom flyer; 31 januari 2012 om 11:17 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
). Door de vleugel prikken lijkt mij niet veel op te leveren (maar het is ook niet verkeerd). Ik heb onder de balsa-hoekversteviging een klein rondje depron weggehaald met een scherp buisje, de koolstof strut daarin laten steken en verankerd met een druppel epoxy.
| |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |