![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 18 oktober 2005 Locatie: rotterdam
|
Het was vandaag een geslaagde indoorvliegavond voor het watervliegen.Het opstijgen en landen ging ging goed voor het langzaam vliegende vliegtuig van Peter en voor het wat snellere vliegtuig van mij ging het net goed. Het is wel even wennen maar met een beetje oefening van een aantal doorstarts ging het steeds beter.Ook de heli van Niek op drijvers ging uitstekend.De filmpjes volgen van Niek op dit draadje als het goed is.Ik vindt dat deze proef uitstekend is geslaagt en vindt het een goede aanvulling voor het indoorvliegen.Dit Indoor watervlieggebeuren vindt plaats op de vulcanisweg in Delft(Q_indoor) op woensdag van 20.00 tot 22.30 uur.Als er genoeg animo hier voor is dan ben ik van plan de hal ook op zaterdag open te doen voor een gezellig aantal uurtjes indoorwatervliegen.
|
| | |
| | #32 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 45
|
Zo, als teaser alvast t 1e en kleinste filmpje; hoe verzuip je een PiccoZ.. (aan t eind wordt ie uitgewrongen [video width=640 height=480:137b98b728]http://www.airtoimedia.nl/web/upload/niek/DelftWater/piccz.wmv[/video:137b98b728] |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 45
|
Zo, na de verzopen piccoz (zie vorige post hierboven) nog wat geslaagdere pogingen: Klik op de links hieronder, er wordt een media player geopend, of rechtermuis - save as/opslaan als (Er kan helaas maar 1 media player actief zijn per pagina Klik hier voor wat rondgedobber Klik hier om wat vaart te maken Klik hier om de bak te verlaten Verderop onderaan deze pagina de rest vd filmpies . |
| | |
| | #36 (permalink) | |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Citaat:
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #37 (permalink) |
|
Ga je nog meer filmpjes plaatsen Niek want ik mis je heli op drijvers en mijn kistje die aan het vliegen was.Heb je trouwens Imre z'n heli op film staan terwijl ie aan het pootje baden was?Nogmaals ik vond het zeer geslaagt en de volgende keer staan de demoiselle op drijvers.
|
| | |
| | #39 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #41 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 maart 2006 Locatie: emmen Leeftijd: 20
| Citaat:
wel een leuk idee maar ik heb helaas geen watervliegertje
__________________ doe mee aan DLG!! www.f3k.nl | |
| | |
| | #43 (permalink) |
|
Deze drijvers zijn van multiplex.Het bestel nr is 733069 maar zijn dan wel in de kleur wit.Bouw de kist wel superlicht (alleen ca lijm gebruiken)want dat komt ten goede van de vliegeigenschappen.De drijvers zijn n.m.l 30gr zwaar per stuk en alles bij elkaar weegt het ongeveer 100 gr.Het totaal gewicht kan je op ongeveer 412gr halen.Ik moet ook vermelden dat ik er ook nog een retrac in heb zitten.
|
| | |
| | #44 (permalink) |
|
Drijvers zijn ook zelf te maken van piep, depron of verwarmingsbuis isolatie of stukken poolnoddle (bij grotere helies) 1 cm3 waterverplaatsing is 1 g drijfvermogen, reken er mee dat 1 driver t vlieggewicht al zou moeten kunnen dragen. Lxbxh per driver iets meer dan t verwachte totaal gewicht. (of experimenteren met fullsubmerged drivers, schijnt de laatste mode te zijn :P ) Drivers met platte onderkant blijven 'hangen'/plakken in/aan t water. Daarom voor mijn picco ronde drivers, wat wel zo makkelijk en snel te maken was van warmingsbuis isolatie |
| | |
| | #45 (permalink) |
|
Han, Mn P3 hercodeerd/comprimeerd de filmpjes, want mijn camera is zo slordig met bytes. Scheelt al gauw een factor 9 a 10 in de filesize. Maar is dus een nachtje wachten. De rest van de waterpret: Klik op de links hieronder, er wordt een media player geopend, of rechtermuis - save as/opslaan als Klik hier voor het landen (wateren?) Kilk hier voor de volgende watering poging Klik hier voor watering hannessie Klik hier voor hele vlucht van Peter Klik hier voor hele vlucht van Hannessie (of zijn t er 2 Klik hier voor een piccolo op t water Imre: drivers helemaal niet nodig... Zoals iedereen inmiddels heeft kunnen zien, staat de bak rechtsmidden in de hal, met genoeg aanvlieg indraai ruimte ervoor, en genoeg wegwezen airspace erachter. Na dit suc6 verwachten we de komende keren natuurlijk meer vliegtuigen en copters met drijvers! Tot waters |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |