![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2011 Locatie: Nibbixwoud Leeftijd: 28
|
Hallo allemaal, Ben dan begonnen met mijn HMS Dreadnought. Eerder had ik al een discussie gestart over de elektromotoren. Binnenkort zal ik wat foto's posten. Op het moment ben ik bezig met de 4 schroef assen. Ik heb gekozen voor schroefassen van Raboesch. Hieraan komen 3- blads schroeven van 35 mm eveneens van Raboesch. Wat betreft de elektromotoren, ik heb uiteinderlijk gekozen voor 4 Robbe 755-40 motoren, die ik 12 volt ga laten draaien. Dus binnenkort meer. Gr. Rene Laatst gewijzigd door ReneBuis; 25 december 2011 om 22:26 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 3 februari 2011 Locatie: Oudehaske Leeftijd: 54
|
Hallo Rene Zag aan enkele foto's in je fotoalbum dat je goed aan de bouwwijze houdt. Zal dit gaan volgen dit is echt een mooi schip om te bouwen. Succes met de bouw ervan. Gr Martin
__________________ Scheepsmodelbouwgroep De Blauwe Wimpel. Varend de Imara. Op de werf de Baher en de City of Ely. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| 4e elektromotor staat klaar om op zijn plek gereden te worden. Haasje: De Dreadnought is trouwens 1.65 m lang en heeft een breedte van 265 mm
__________________ Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen Opstapel: HMS Dreadnought Laatst gewijzigd door ReneBuis; 25 december 2011 om 22:20 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 12 september 2005 Locatie: utrecht Leeftijd: 55
|
Hallo Rene , De motoren zijn toch wel makkelijk los te halen ? Want anders heb je een leuk klusje er aan om de bedrading te solderen . mvg Hans
__________________ HORA RUIT (de tijd verstrijkt) Lid van VMBC Het Anker |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Hallo hans, De elektro motoren zijn goed los te halen. Ik kan ook de binneste weg halen en buitenste laten staan. De motor zit met twee M4 boutjes aan de motorsteun, ik heb de motoren zo gedraaid dat ik er het makkelijks bij kom. Als het model klaar is, dan kan ik er ook nog steeds redelijk bij, mochten er ooit problemen voor doen. Groeten, Rene
__________________ Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen Opstapel: HMS Dreadnought |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 7 augustus 2007 Locatie: Maassluis Leeftijd: 42
|
check: Dean's Marine Online Shop |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Dit schip is inderdaad een kit van Deans marine. De schaal is 1:96. Deans marine heeft overigens ook wel een interessant forum. De beslagdelen vereisen inderdaad wat nabewerking, maar persoonlijk heb ik daar niet veel moeite mee. Als de onderdelen goed bewerkt worden kan het model er heel realistisch uit gaan zien.
__________________ Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen Opstapel: HMS Dreadnought |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |