![]() |
| | #31 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 3 oktober 2004 Locatie: Maarssen
|
Wat zou een goede brushless oplossing zijn?? Zonder vertragingen uiteraard.
__________________ Als modelbouw je hobby is heb je altijd werk!! X-UFO met X3D, X-Frame, MX12 zender, |
| | |
| | #32 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2009 Leeftijd: 29
|
goedendag mensen, Heb een pt 15 torpedoboot heb net een Navy w40 gekocht, heb er alleen geen slangen bij geleverd gekregen. Zou graag willen weten waar ik dat vandaan kan halen en ben ook op zoek naar zo'n slang voor om de motor heen. Weet ook iemand hoe je de vaarregelaar moet aansluiten, wat heb enige bedenkingen over het circuleren van het water. Hoop dat jullie mij kunnen helpen Groeten edwin kwint |
| | |
| | #33 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Edwin, Wat is een Navy w40? Ik neem aan een regelaar maar google kent 'm niet, linkje? Met een slang om de motor neem ik aan dat je een aluminium koelspiraal bedoelt? Koop een meter dunwandig aluminium buis, vul die met zand, of zout, goed aanstampen en rond iets met een kleinere diameter als je motor draaien, (dan klemt 'ie straks lekker). Zand of zout eruit kloppen/spoelen en de koelspiraal strak om de motor schuiven, eventieel vastzetten met een likje warmtegeleidende pasta en een stuk krimpkous. Water vanaf de inlaat eerst naar de regelaar, dan naar de motor en naar buiten. PVC slang bij de aquariumboer, siliconenslang bij de modelbouw winkel. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #34 (permalink) |
| Lid sinds: 20 januari 2009 Leeftijd: 29
|
He edwin, Heb de pt eindelijk vaarklaar gemaakt. Heb hem met waterverf geairbrusht. Ben er erg tevreden over en hij vaart ook naar behoren. Maar weet je ook toevallig hoe je waterkoeling aansluit in deze boot. Heb namelijk de Navy 40wp gekocht en wil hem straks gaan aansluiten. Is een gat in de bodem voldoende i.v.m de circulatie van het water. Zou graag wat meer info willen hebben voordat ik hier mee bezig ga. |
| | |
| | #35 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 23
|
Edwin, Welke motor is er aangesloten op de regelaar? Want als dit de aanbevolen speed 600 motor is dan is waterkoeling niet nodig. Heb deze regelaar ook gehad en heb deze nooit aangesloten op waterkoeling omdat deze helemaal niet warm wordt met de standaard motor. Als je het wel wilt gebruiken omdat je bijvoorbeeld een zware motor hebt dan moet je een zogenaamde pick-up plaatsen achter de schroef. Dit is een buisje die onderaan schuin afgezaagd is, deze gaat de romp in en daar wordt de ingang van de slang op aangesloten. De uitgang kun je plaatsen waar je wilt, aan de zijkant de achterkant of zelfs de onderkant van je boot(in de laatste set up de afgeschuinde kant de andere kant op plaatsen. Hoop dat je hier wat aan hebt, Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #36 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Zo kun je de inlaat ook maken. Een waterpickup met buis achter de schroef is wat achterhaald omdat die veel weerstand geeft. Een afgeschuind buisje in de vaarrichting, eventueel 2 à 3 mm uitstekend onder de romp, geeft al voldoende waterdruk. Zeker als je een afgeschuind buisje naar achter gericht als uitlaat gebruikt, wat Robin al aangeeft. Die zuigt het water uit je koelsysteem. Dan heb je stuwing en zuiging en gaat er plenty water door je systeem heen. Ik heb dit zo in een MTB gebouwd en het werkt perfect zonder snelheidsverlies en zonder zichtbare en/of weerstand gevende delen.
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< |
| | |
| | #38 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 januari 2008 Locatie: Purmerend, N-H Leeftijd: 32
|
Hallo Rob, Meestal kan je de bouwbeschrijving vinden op de website van de fabrikant. Helaas zie ik de pt-15 er niet tussenstaan. Erg vreemd. Dit is een leuk bouwverslag, misschien heb je er iets aan: Robbe PT 15 Patrol boat review Ik kan de bouwbeschrijving voor je inscannen en naar je toesturen. Of ik kopieer het even op mn werk, dan doe ik het per post. Stuur dan even een pb'tje met je gegevens. Groet, Edwin |
| | |
| | #39 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Rob, neem gewoon contact op met " Robbe ". Tegen een kleine vergoeding sturen ze je dan de originele plannen en bouwbeschrijving. Het is een heel klant vriendelijke firma. Je kan ze zelfs in het Nederlands aanschrijven. robbe Modellsport Deutschland In het Duits of Engels gaat het natuurlijk wel iets vlotter. Na enkele weken heb je dan de originele dokumentatie in handen. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #40 (permalink) |
| Lid sinds: 6 december 2006 Locatie: Elst -ob- Leeftijd: 56
|
Jos, Die kleine vergoeding gaat je nog tegenvallen. Laatst tekeningen enz gevraagd van de smaragd en moest daar het mooie bedrag van 36 euro's voor neerleggen, ex verzendkosten. Overigens wel een strakke service, dat het allemaal nog mogelijk is. Geen tekeningen besteld en door hier goed rond te snuffelen etc ook al mijn problemen opgelost.
__________________ Behouden vaart. met groet, Geert |
| | |
| | #41 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 4 december 2007 Locatie: Hasselt ( B )
|
Beste Geert, rekening houdende met het feit dat deze firma deze service ook aanbied voor modellen die al 20 tot 30 jaar uit productie zijn, vindt ik dit nog steeds een schappelijke prijs. Wat ook belangrijk is, niemand kan je vervolgen voor het schenden van het " copy-right ", je bent immers in het bezit van de originele dokumentatie. Dat risico loop je wel met een illegale copy van de bouwplannen en bouwbeschrijving. Maar ieder moet natuurlijk zelf zijn rekening maken. Groetjes, Jos
__________________ RC-Haven; PT-15,Schutze,Sagitta Bergen,Nautic,Motorjacht Orion,Diva,Estelle,Windstar Statisch; Mercator,Golden Star,President |
| | |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: Barendrecht (NL) Leeftijd: 65
Weblogartikelen: 2 | Zoek eens op "rookgenerator" in het hele scheepsmodelbouw gedeelte, dus "zoek in dit forum" en dan "berichten tonen" aanklikken (niet discussies tonen). Volgens mij vind je dan wel het één en ander. Groet, Ad Bakker
__________________ Amerigo Vespucci, HMS Victory, Mississippi 1870, ss Rotterdam 1:200 (van scratch) Speciale tekens in je boodschap? - Evenwicht kwijt? - Learning all the time" |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |