![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 juli 2005 Locatie: voorhout Leeftijd: 22
|
De pt-15 torpedoboot van robbe was ooit mijn eerste modelboot. Hiermee is dus deze dure maar leuke hooby begonnen. Omdat ik enkele maanden terug mij nog eens achter de oren krabte over de kwaliteit van dit bootje, en tot de veronderstelling kwam dat ik dit model toch echt te snel heb willen bouwen. Ben ik toch maar begonnen aan het sloopwerk: -alle relingen eraf gehaald -torpedobuizen voorzichtig ''losgebroken'' -opbouw van het dek losgemaakt -alles wat los en vast of scheef zat verwijderd Toen weer moed verzameld om zo goed als opnieuw te beginnen. Ik heb altijd bemanning gewild op mijn bootje, dus eerst daar maar eens naar zoeken. Ik kwam toen uit op de german halftrack crewman 1:35 van dragon, ietwat verkeerde schaal (pt-15= 1:40) maargoed niemand die het verschil ziet toch? ![]() Tjah daar zit ik dan met een japanse torpedoboot die vaart onder een amerikaanse vlag(was toen ik de boot kocht enige soort die de winkel had), en als klap op de vuurpijl een duitse bemanning heeft. Goed, fotos!. Eerst van hoe het was en dan van het werk tot nu toe. ![]() ![]() ![]() ![]() En dit is het werk tot nu toe: Het relingwerk: ![]() ![]() ![]() Ook is de romp mooi dichtgelijmd: ![]() De mast was ook niet alles, bovendien zat er behuizing voor een ''toplicht'' in de mast. Maar die was niet aangesloten op de rest, dus i.p.v een houten stukje mast maar een kunststof ronde buisje. De rest van de mast is van messing. ![]() ![]() En met mijn laatste beetje adem: het bovendek met houten dek en nieuw hekwerk. ![]() Er is nog wel meer maar dat verdeel ik in de loop van de tijd wel over dit topic, anders wordt het zo'n lang bericht Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2004 Locatie: Nijverdal Leeftijd: 44
|
Ga ik zeker volgen Gr Roland.
__________________ Happy Hunter (1:50) in aanbouw, Retriever (1:50) in de ijskast, Tussendoortje Tamiya PT-15 RC (1:72) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 19 juni 2007 Locatie: Vlaardingen
|
Hallo Robin, De lengte-breedte verhouding ziet er in mijn ogen niet helemaal correct uit, komt dat door de foto of hoort dat zo? Ze ziet er wel goed uit hoor!!!! Groetjes Josse
__________________ In aanbouw: Well Enhancer 1:75. www.cdjem.nl/josse Lid van Vaargroep Rijnmond |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
update: Een deel van de bemanning staat aan boord: De gezagvoerder, ![]() Een bemanningslid houdt een mogelijk gevaarlijke verdachte onder schot, ![]() Gr robin
__________________ the difference between men and boys is the price of their toys |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 januari 2008 Locatie: Purmerend, N-H Leeftijd: 31
|
Robin, Een leuk verslag. Wanneer heb je de boot gebouwd? En heb je zelf veel aanpassingen gedaan destijds? Ik zie namelijk een hoop verschillen met mijn pt-15. Keep up the good work, ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Groet, Edwin |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Edwin, Ik heb naar eigen invulling sommige plaatsen op het schip zelf opnieuw ingericht. Ik had het er toendertijd niet voor over om de beslagset te kopen. Dus ik heb heel wat bij elkaar gesprokkeld. Ik heb bijvoorbeeld 2 ankers in de boeg hangen, er zit een kraantje op het achterdek met een boot. Ook heb ik een stuur gedeelte gemaakt boven op de opbouw, verder hier en daar wat kleine dingen die afwijken. Zoals hekwerken die niet doorlopen zoals op de tekening enz. De boot heb ik gebouwd toen ik begon met rc modelbouw, dus dat zal zijn geweest in 2000 ongeveer. Dus 8 jaar terug. Gr robin
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 januari 2008 Locatie: Purmerend, N-H Leeftijd: 31
|
Hmmm, dat je de beslagset er niet bij hebt genomen, is aan de ene kant zonde, maar aan de andere kant begrijpelijk. Ik was erg verheugd toen ik de pt-15 in het schap zag staan, maar toen de verkoper bij het afrekenen zei: "oja, er hoort nog een beslagsetje bij à 40 euro" voelde ik me wel lichtelijk bedonderd Succes met de verbouwing! |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Is al weer erg lang geleden dat hier iets gebeurt is in dit topic, maar aangezien de pt-15 bijna vraagt om afgemaakt te worden.... Toch maar weer wat bedenken, het 40 mm bofors geschut. Op de eerste foto is te zien dat dit niet veel soeps is, daarom heb ik besloten om er een vervanger voor te maken. Dit is een 40 mm bofors geschut van italeri geworden. Binnenkort maar eens modelbouwwinkels af voor deze kit: ![]() Het onderstel zal dus niet gebruikt worden, maar ik het geschut zelf ga ik aanpassen zodat het beter past op een schip. Nadeel is wel dat dit schaal 1:35 is en geen 1:40. Maar dat lijkt me vooralsnog geen probleem. Hoop snel fotos te hebben van het geschut. Gr robin
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 16 april 2003 Locatie: Berlikum Fr. Leeftijd: 48
|
Hoi Robin, als je de Beaufors helemaal áf wilt hebben dan heeft Eduard Model Accessories ltd. er een heel mooi ets-setje voor! Jos
__________________ May the bouyancy be with you...... |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
Bedankt voor de tip Jos, maar ik denk niet dat ik het ga gebruiken op deze PT boot. Als eerste wordt 50 procent van het PE niet gebruikt, omdat het onderstel niet meedoet. En ook omdat ik geen ervaring heb met PE, heb geen idee hoe je dat netjes bewerkt. Wel bedankt voor meedenken, das altijd handig Gr robin
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |