![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #151 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Sint Maartensdijk Leeftijd: 16
|
Potjankonijnekeutels, dat is mooi spul. Is de hanleiding die er bij zit geschikt voor niet ervaren elektronica mensen?(kan nu al geen wijs uit die pinnetjes) Kun je ook maar een led aansluiten voor maar een kanon? Het geluid zit er bij als ik het goed begrijp. Laatste vraag, kun je hem aansluiten op je ontvanger? Bedankt alvast, Gr Geert
__________________ Als we in de toekomst zouden kunnen tijdreizen, waarom heb ik dan nog nooit iemand uit de toekomst gezien??? |
| | |
| | #152 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 oktober 2004 Locatie: Lelystad Leeftijd: 48
| Citaat:
Ik heb een LED flitsmodule gebruikt van Conrad. Een gloeilampje reageert te traag en geeft geen bundel. Die flits heb ik gemodificeerd (één weerstand groter maken) zodat hij langzamer flitst. Voor de zesponder in mijn geval moest ik een vuurcyclus van vier schoten hebben, ongeveer één per seconde. De flits heb ik dus op 1 flits per seconde afgestelt. Vervolgens zit er een tijdschakelaar voor die net lang genoeg stroom geeft om die vier flitsen 'af te vuren'. De geluidsmodule, bij mij ook een voicerecorder, stuur ik dan aan met het flitssignaal naar de LED in de loop. Dat trigert dan de voicerecorder. Het geluid is net korter dan 1 seconde, dus hoor je netjes vier schoten achter elkaar. Ik weet niet of jij ook slavo's af wilt vuren, of alleen enkele schoten. Bij dat laatste kun je de tijdschakelaar overslaan, en de tijd tussen de flitsen groot genoeg maken zodat je bij even bedienen van de schakelaar of knuppel maar één schot afgeeft. Spanningsverschil: Zou in deze opstelling geen probleem moeten zijn. Zet in de voeding naar de 4,5volt module een spaningsregelaar. Een 5 volt regelaar doet dat prima, dat halve voltje maakt niet uit. De trigger puls uit de flitsmodule is min, en de minnen liggen via de spanningregelaar toch al aan elkaar. Dat de plus spanningen dan verschillen maakt dan niet uit. Heb je hier iets aan? [edit] Ik moet zeggen dat ik die Ebay-module ook heel mooi vind werken!! [/edit]
__________________ Groeten, Lex. . >Triple-S: Duiksysteem, Magneetschakelaar, Knoopwaterpas, Liposave< | |
| | |
| | #153 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2008 Locatie: Lemgo-Duitsland Leeftijd: 48
|
@ Geert en Han, @ Geert, Zo het is als volgt;de zwarte stekkers op de foto(3 stuk)daar soldeer je verlengd natuurlijk met stroomkabel de LEDjes aan,en deze stekers worden op de printplaat gezet.Het afvuren gebeurd meer naar het "toevalprincipe"dus niet alle geschutten vuren op een rijtje het ene geschut na het andere.Dus eigenlijk meer eerst schiet een toren voor op het schip dan achterop het schip en dan in het midden,zo`n beetje door elkaar zodat het een beetje realistieser werkt,dit natuurlijk ook daar bij ieder schot een LED oplicht.De vuursnelheid word doormiddel van een jumper ingesteld,ook door een jumper word de soort van geschut,zwaar middelzwaar.Het geheel heeft een versterking van 1 Watt,doormiddel van het aansluiten van een booster voor in de auto of een ander versterkertje word de weergave heftiger en zo ook echter. Doormiddel van een 1of 2 kanaalsschakelaar is zij op op de afstandbediening in te schakelen.Het geheel loopt op een spanning van 7-12 volt. Ook ik ben geen ster met elektriciteit,maar ik snap het en het is licht aan te sluiten @ Han, Ja het is heeeeeeeeeeel gaaf,tof enz.vooral voor de gunstige prijs ookal is het geen vaste prijs.Het ziet er realisties uit en goedkoper als die van Conrad enz.De maten zijn ook heel mooi klein gehouden. Voor de Tromp die ik nu bouw weet ik niet of het lukt haar in te bouwen,maar ga het in ieder geval proberen. Groet aan iedereen,John |
| | |
| | #155 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juni 2010 Locatie: Sint Maartensdijk Leeftijd: 16
|
@Lex, Heel erg bedankt, het is behoorlijk ingewikkeld. Ik ben een beetje aan het dubben welk systeem het beste is. Ik vermoed eigenlijk dat ik meer kans van slagen heb met de Ebay module. Aangezien ik een nitwit met elektronica ben. @John, klinkt heel erg verleidelijk Gr geert
__________________ Als we in de toekomst zouden kunnen tijdreizen, waarom heb ik dan nog nooit iemand uit de toekomst gezien??? |
| | |
| | #156 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2005 Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel Leeftijd: 52
|
Hoi John, Nou ben ik nogal van de zelfbouw. Ik zat er al aan te denken om er zelf 's een te bouwen na het geploeter van Geert met losse Conrad modules. Ik vermoed dat dit aardig mijn eerste opzet benaderd. 't ziet er uit als een PIC of ATMEL microcontroller met een DAC en eindversterker (die twee kleine IC-tjes op de print). De truc zit 'm er in dat je op een of andere manier digitaal geluid op de chip moet krijgen en het er vervolgens ook weer af moet halen. Gewoon uit nieuwsgierigheid. Zat er een schemaatje bij ? Han.
__________________ Facta non Verba: In het water: riviersleper Dickie, Op de helling: Onderzeebootjager Rotterdam, Op de testbank: Multiplexers, Servoregelaars, ESC, etc... |
| | |
| | #157 (permalink) |
| Lid sinds: 30 november 2008 Locatie: Lemgo-Duitsland Leeftijd: 48
|
Hi Han, Joh,heel eerlijk gezegd:geen flauw idee Voor mij is het begrip:"Microprocessor "al heel ingewikkeld. Dus wat het precies is weet ik niet,maar je weet meer als ik hiervan zie ik.Een schema is er niet bij,dus niet iets waar je iets zou kunnen hebben om zoiets zelf te maken,zou nit verkeerd zijn geweest Ja dit gedoe met die zelfbouwmodules van Conrad was vroeger leuk maar nu niet meer up to date.Alhoewel Conrad ook zo`n Geluidsgenerator aanbied voor slappe 75 € geloof ik.Daar bestaat de mogelijkheid zelf geluiden op te spelen en weer te wissen,en dit per mini-usb door de computer.Om dit alles te versterken met een 10 Watt versterkertje van Conrad betaal je dan ook nog eens 49€,dan ben je ook niet goedkoper uit als bij Robbe met hun Navymodul.Maar een ieder weet hoe het af en toe met deze Conrad dingen afloopt en van de qualiteit kunnen we meestal ook niet naar huis schrijven.Dat wat ik heb lijkt mij een als alternatief niet slecht. Grtz,John |
| | |
| | #158 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 februari 2005 Locatie: Provincie Groningen Leeftijd: 59
|
Ik vraag me af bij het lezen van dit topic wat de organisatie van een treffen zegt als je met een boot komt die kan schieten. En dan bedoel ik dingen weggooit cq schiet van af de boot. Er zijn in het verleden wel eens boten ontploft. Bovenwater boten, stoomboten en duikboten. Die duikboot in Duitsland die raketten afschoot mag dat niet meer. Die moest de installatie onklaar maken van de politie. Wat doen ze hier in Nederland daar mee? Ik las ergens aan het begin dat iemand met spijkers schoot. En er wordt over carbid gesproken, wat overigens gewoon te koop is. Maar alleen op oudjaar met vergunning afgeschoten mag worden hier. Het lijkt me wel imposant als je ineens een gat in het water hebt als de boel ontploft. En ook link. Hein
__________________ Houd altijd een handbreed water onder je kiel. 206, Skipjack, Deepdive, de werf; Moray en nog meer modellen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |