| | | | ||||
![]() |
| |||||||
| Registreer | FAQ | Vrienden Foto Upload | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 december 2006 Locatie: Amersfoort Leeftijd: 37
|
Vader & zoon (5) Als vader probeer je natuurlijk een beetje de interesse voor de modelbouw over te dragen aan je zoon. Pushen wil ik het niet noemen, maar je bent apen trots als je zoon zijn RC bootje naar zich toe ook goed stuurt. Laat het maar groeien. Nu het bouwen nog, geduld, geduld, geduld en dat is heeeeeeel groot verschil met wat een jongen van 5 verstaat onder geduld. geduld dus. Goed laten we beginnen met een blanco bezoek aan de lokale plastic dealer. Vol ontzag worden de dozen bekeken en met een minimum aan sturing probeer je de keuze naar iets leuks te sturen waarvan jij al weet, dat is te doen, en als het fout gaat komt papa er wel mee weg........... Hoe fout dat kan uitpakken. Als je geluk hebt staan de dure dozen hoog genoeg, of toch niet helemaal? Vreemd genoeg zijn de grote dozen met mooie afbeeldingen zeer in trek, voorzichtig probeer je ze te elimineren met, go kijk eens hier, deze kan niet rijden hoor, die vleugels zijn niet sterk genoeg........ oef dat is weer binnen budget. Hoe jong ze ook zijn op een of andere manier weten ze ook tussen de kleine dozen de duurste te pakken. Met wat beleid gaat de Tamiya tank terug in het schap na het tonen van de vele stukjes. Wel gaaf pa....... ja dat dan weer wel. Goed geen T34. Een geniale ingeving brengt mij op het idee dat het prijs kaartje met een 1 moet beginnen. Nu maar hopen dat de dozen met 3 cijfers echt allemaal bovenin staan. Eureka het werkt! Pa deze tank begint met een 4 dat kan niet hé! Heel goed jongen! Ah een duidelijke wauw bij een oude revell doos, in de aanbieding en nog groot ook! prijs begint met een 1 CHECK! en daar gaat nog wat af, maar dat hou ik wel voor me. Een Revell Polaris Nuclear Sub Abraham Lincoln 1:253 moet het worden. Helemaal cool, zeker na het bezoek aan het marinemuseum afgelopen zomer. Na een kort overleg bij het verf rek komen we tot overeenstemming. Dol blij dat het een nautische keuze is van zoonlief en de kleur keuze is nog reeël ook... zwart! En wat kan er nou moeilijk zijn aan een onderzee boot, twee helftjes, schroefje, paar zijstukjes en nog wat klein spul. De doos was dicht, de prijs goed, vertrokken we uit de plastic grutter. Thuis gekomen moest natuurlijk gelijk begonnen worden, Laten we het gelijk goed aanpakken, snijmat, tangetje, lijm, vijl, en wat schuurpapier. Kaarsje aan (kerstvakantie) borrel voor pa, limonade voor zoonlief, koekje erbij en open die doos! AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRCHHHHHHHHHHHH WAUW wat een berg stukjes roept zoonlief.. gaaaaaaaaf! Holiemaceronie roept pa die eigenlijk een ander woord op z'n lippen had, dat opvoedkundig gezien niet door de beugel zou kunnen. In één oog opslag ziet pa dat dit een heruitgave is van een zeer oude mal. En tot overmaat van ramp zit het complete interieur van de sub er in, incl. een opengewerkte zijkant in schaal 1: 253! Op sommige stukjes zit meer mal afval dan het stukje groot is! Trauma's uit de jeugd schieten door je hoofd, veel schrapen, past nooit, uren plakken, veel vast klemmen om het nog mooi te laten worden. Gaan we beginnen roept er een. Met een klap ben je er weer bij. Koortsachtig probeer je een plan te maken om de jongen te helpen en niet teleur te stellen. Nou knip nummer 1 maar los, en 2, en 33, 45, 67, 83, en 17. Waar zitten die pa??? Nou daar zit je dan, hoe gaan we dit redden. Na een uurtje en dat valt nog mee, hebben we de motor, 3 torpedo rekken en de staart in elkaar. Pa ik ga iets anders doen...... Okay gaan we een andere keer verder. Pa kun jij hem niet afmaken enne kunnen er geen lampjes in?? Ja en wat zeg je dan? Ja is een redding, dit gaat nooit lukken met die troep en de kleine vingertjes. Nee is een teleurstelling en wordt het nooit een pronkstuk. Maar Ja betekend ook heel veel werk voor pa........ heel veel werk! En nu zit ik dit te typen terwijl de lijm en verf droogt, de lampjes van een oude kerstverlichting onzichtbaar zijn verwerkt, en er nog een motortje moet worden gezocht voor de prop........... die gaat toch wel draaien pa? Al die jeugd jaren ge-emmert met die dozen om dat er weinig anders was dat zakgeld neutraal aangeschaft kon worden. Met weemoed denk ik terug aan de twee of drie kleuren kleine Matchbox dozen, simpel en te doen. Nu zit ik met een op een 50 jaar oude mal gemaakte Revell doos met stukjes die zelfs met een pincet niet vast te pakken zijn. We hebben nog wel samen de airbrush gehanteerd om toch nog wat detail over te laten en de buitenkant mag hij ook zelf spuiten nadat ik het model, de hobbykamer, zoonlief, mijzelf, de vloer voldoende heb afgeplakt! Pa hierna wil ik wel een bootje dat ik kan besturen..........gelukkig dat kan ik aan! Afgelopen zondag 6 jaar geworden en een RC lego auto en nog meer lego....... He lekker samen bouwen en na een uurtje een tevreden jong. dat zelf met z'n aanwinst aan het spelen is. Die boot komt er wel dat is zeker, eerst samen spelen! Goed ik ga verder met de sub uit de oude Revell doos en zal een foto plaatsen als hij goedgekeurd is door zoonlief Pieter nu 6!
__________________ Mvg, Maarten Flederus ( www.puffin.smugmug.com ) Als er geen rook is, moet er vuur bij! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 januari 2009 Leeftijd: 39
|
Hey! Leuk geschreven en zeker herkenbaar voor iemand die een zoon (of dochter) heeft. Zeker de drang om onze mooie hobby te promoten bij je kids en het gevoel te moeten presteren spreekt voor zichzelf. Zoonlief mag en zal niet telleurgesteld worden...Of beter gezegt. Pappa zal niet "afgaan"
__________________ Upcoming: Traxxas Slash 4X4 VXL P.E. Tamiya Vintage: Monster Beetle, Grashopper, Manta Ray, TA02 Alfa Romeo, Hornet ea. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 november 2006 Locatie: Den Haag Leeftijd: 45
|
Ach ... arme man!!! Veel sterkte toegewenst.
__________________ www.henrikaper.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 16 september 2004 Locatie: Nootdorp Leeftijd: 45
|
Wacht nog even met het vertellen dat hij niet kan varen Succes ! heel herkenbaar.
__________________ Vario Flash, Mustang P51, Calmato Sports, Logo 500, en nog veel meer leuk speelgoed. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 36
Weblogartikelen: 13 |
Ik plaats het... ik ben de enige met rechten om een topic aan te mogen maken.. Dus wil je een column schrijven, neem contact met me op via pb..! Robert
__________________ Voor meer info over het vriendenprogramma van modelbouwforum.nl http://www.modelbouwforum.nl/forums/...het-forum.html |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 oktober 2003 Locatie: Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al zeker 3 Leeftijd: 23
|
leuk !!!
__________________ (.) (.) ||BNK official photographer - RC-offroad.be || BNK - Picasa foto album || Flickr - Non-RC photos (.) (.) |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Daar heb je inderdaad een fijne klus gekozen. Ik was nieuwsgierig geworden hoe gedetailleerd dat model dan wel niet moet zijn... ik vond een PDF. Nou succes ermee, ik zou het zelf niet eens voor elkaar krijgen en ik ben zo'n 5x ouder dan jouw zoon!!! Lego blijft leuk!!
__________________ Halleee!!! | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |