Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Forum nieuws, nieuw hier? neus hier eerst even rond. > Mededelingen, nieuws over dit forum

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 20 december 2011, 20:38   #16 (permalink)

Rhelie's schermafbeelding

Leeftijd: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quasti Bekijk bericht
Desondanks is de taak van een moderator sowieso vrij ondankbaar wanneer je alles meent persoonlijk te moeten opvatten. Maar daarin is hij niet de enige.
Daar heb je wel een punt, Eric was niet alleen een goede mod. maar geeft ook degelijk advies, iets wat schaars is en je moet zien te behouden.

Jammer dat zij zich laten beinvloeden door stemmingmakers.
Oud 20 december 2011, 21:52   #17 (permalink)
Beheerder van dit forum

Robert's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13
Standaard

Je moet sterk in je schoenen staan wil je altijd een weerwoord hebben. Daarnaast heeft ook een mod zich ooit ingeschreven als user net als iedereen hier (behalve ik ) Dat zij zich daarnaast ook inzetten om mede het forum in goede banen te laten lopen is prijzenswaardig. Echter, als je door het modwerk je plezier gaat verliezen in de hobby, dan moet je onmiddelijk stoppen, dat is iets wat ik altijd tegen mods zeg.
Oud 22 december 2011, 10:48   #18 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Ik zal bij deze zo kort mogelijk toelichten wat ik er zelf over denk.
Want ik ben denk ik de enige die duidelijk kan aangeven waarom.
Het gaat niet zozeer om het geen plezier meer in de hobby te hebben, dat heb ik volop en is dus totaal niet ter sprake.

Modereren kost vrije tijd en onbetaalde inspanning.
En het is strikt bekeken geen aanvulling in lijn van de hobby.
Je doet het omdat je er plezier in hebt, en graag een groep enthousiastelingen helpt met het delen van hun kennis.
Je hebt daarbij te maken met beginners tot gevordenen.
In het verloop zie je steeds dezelfde vragen terugkeren, wat heel normaal is, en dezelfde antwoorden en uiteindelijk zie je ook vaak de meningen verlopen in een zelfde traject.
Ik heb mij daar nooit aan geėrgerd.
Het klopt dat ik als techneut een hekel heb aan discussies alleen om het discussiėren.
Ik houd van recht is recht en krom is krom.
En ik ben ook eigenwijs, dus mijn recht hoeft niet altijd net zo recht te zijn als dat van een ander...

Het geschil wat ik met Quasti heb gehad (wie niet ) staat volledig los van mijn besluit, in dit draadje etaleert hij wederom enigszins dat hij vermoed dat de wereld om hem draait
Gaat wel over als hij wat ouder wordt hoop ik voor hem.

Ik heb het meeste last van mensen die een vreemde kijk op mijn hobby (RC-Heli's) er op na houden, op allerlei gebieden.
En dan vooral de mensen die totaal geen sjoege hebben van de passie die we voor onze hobby hebben.
We moeten helaas ons luchtruim af en toe met dit soort mensen delen.
Daar ligt er geen keuze in de huidige omstandigheden.
Maar deze mensen gaan zelfs zover, dat ze iedereen die de RC Helikopter hobby een warm hart toedraagt en super enthousiast zijn...,
Op werkelijk elke manier zwart proberen te maken die ze kunnen bedenken.
Tot het verspreiden van geruchten van omkoping toe...
Ik moet daar smakelijk om lachen uiteraard, en het zegt meer over de intelligentie en inzicht van dat soort personen, dan over mijn persoonlijkheid.
Maar ik heb er geen zin in om dat lijdzaam aan te MOETEN zien en aan te MOETEN horen.
Dan kan ik mijn tijd namelijk veel beter en leuker indelen.

Dat is de enige waarheidsgetrouwe reden voor mijn besluit er mee te stoppen.
Je stapt er 10x overheen, en op een gegeven moment gaat het gewoon tegenwerken en heb je er geen zin meer.
Ik ga zeker door met de hobby.
En zal ook zeker aktief blijven en me inzetten voor de hobby en wellicht het RC helivliegen proberen nog groter en bekender te maken in Nederland.
De strijdlust neemt alleen maar toe
Maar niet meer hier.

Met vriendelijke groet,
Eric
Oud 22 december 2011, 17:41   #19 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EricW Bekijk bericht
Het geschil wat ik met Quasti heb gehad (wie niet ) staat volledig los van mijn besluit, in dit draadje etaleert hij wederom enigszins dat hij vermoed dat de wereld om hem draait
Dan heb je mijn opmerking gewoon niet goed begrepen, want ik doelde slechts op het feit dat er kennelijk wel meer mensen met jou er niet uit zijn gekomen in het recente verleden waarbij ze waarschijnlijk net zo goed teleurgesteld zijn geweest in de door jouw evenzogoed gemaakte verwijten.

"Met name Eric heeft aangegeven zeer teleurgesteld te zijn in enkele leden die hem verwijten maken die gewoon niet waar zijn."

Een algemene opmerking zoals die van jou suggereert haast dat er mensen zijn die moedwillig moderators pesten ofzo. Zo heb ik dat in ieder geval opgevat, maar daarbij stelde ik meteen al dat ik niet wist waar het exact om ging.

Als je dan vind dat je ooit wel eens vals beschuldigd bent geweest, dan mag je naar mijn idee stellen dat je vind dat jij als mod net zo goed verwijten hebt gemaakt die niet waar zijn geweest?

Als ik heel eerlijk ben, dan vermoed ik dat je ook hier wederom in mijn woorden zocht naar de meest negatieve uitleg.

Dat je het liefst rechtlijniger denkt is prima, maar dat betekent niet dat de waarheid niet vaak gewoon één groot genuanceerd geheel vormt. Dat heeft met 'discussiėren om het discussiėren' helemaal niets te maken en al helemaal niets met het moderatortje pesten wat soms gesuggeerd lijkt te worden.

Overigens was mij van omkopings opmerkingen e.d. niets bekend. Dat is eigenlijk wel hilarisch, zij het op een wat vervelende manier voor jou persoonlijk wellicht wanneer zoiets irritant wordt.
Quasti is offline   Met citaat reageren
Oud 22 december 2011, 17:59   #20 (permalink)

Leeftijd: 43
Standaard

Hehehe ,
Verder commentaar lijkt me redelijk overbodig.
Dank voor je reactie.
En uiteraard iedereen bedankt voor zijn reacties.
We komen elkaar vast wel eens tegen op de velden.
Waar het uiteindelijk om gaat in de hobby.

Groetjes Eric

Laatst gewijzigd door EricW; 22 december 2011 om 18:26
EricW is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Forum nieuws, nieuw hier? neus hier eerst even rond. > Mededelingen, nieuws over dit forum
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten