![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Onderstaand heb ik gister rondgemaild naar alle gebruikers, hier nog even een afschrift op het forum; Beste allemaal, We zitten vlak voor kerst 2011, voor velen het moment om terug te kijken op het afgelopen jaar. Zo ook voor mij. Een heftige tijd kwa persoonlijke omstandigheden, maar ook een heftige tijd kwa gebeurtenissen op het forum. En laat ik maar gelijk beginnen met iedereen te bedanken die het afgelopen jaar heeft geholpen met hun positieve bijdragen aan het forum. Het forum is in de afgelopen 9 jaar groot geworden, wat als een lief klein baby'tje begon is nu aan het puberen en doorgroeien. Ons moderatorteam heeft hier vaak een bijzonder zware kluif aan en geef het ze te doen... je moet vaak beslissingen nemen waarbij je of van links, of van rechts commentaar krijgt. Aangezien dit vrijwilligers zijn die zich opwerpen kan ik niks anders dan diep respect voor hen hebben. Wat ik zelf persoonlijk wel mooi vind is dat toch het merendeel van alle gebruikers tevreden en co-operatief meedoet op het forum. Ondanks het feit dat we op ongeveer 22.000 gebruikersaccounts zitten zijn er naar verhouding weinig problemen, iets wat we vast moeten zien te houden. In 9 jaar modelbouwforum is er een hoop te leren, zo ben ik in het aankomende jaar van plan om wat zaken kwa organisatie te gaan veranderen. Ik merk zelf dat datgene wat ik in de begintijd van het forum kon doen , nu niet meer gaat, daarbij praat ik vooral over technische zaken. Het forum moet ook technisch verder. We hebben reeds binnen de moderatorgoep, maar ook daarbuiten al wat zaken besproken, en ik hoop hier zeer binnenkort meer over te kunnen vertellen. Doel is het beleid en de moderatie op het MBF te verbeteren. Daarnaast wil ik nog Drie zaken aankondigen; De te koop forums gaan enigszins veranderen. Dit gaan subforums worden waarin enkel en alleen een advertentie kan worden opgesteld, en waar verder niet op kan worden gereageerd in discussieforum. Het is prima als er via PB gaat worden gereageerd, maar het is niet de bedoeling dat het moderatorteam en de marktmeesters naar verhouding meer werk hebben met de te koop forums dan met de overige forums. Per slot van rekening zijn we een technisch georiënteerd forum, waarbij de te koop forums een leuke extra zijn. Ruimte voor adverteerders, ik wil op een gezonde manier meedenken met adverteerders/sponsors. Wij hebben elkaar nodig. Wij als modelbouwers hebben hen nodig omdat we zonder leveranciers en fabrikanten nergens zijn, en omgekeerd hebben zij ons nodig als afzetmarkt. Daarnaast is het ook zo dat info van fabrikanten weer informatie voor ons is. Wij gaan dan ook ruimte bieden aan zaken als productreviews. Iets wat al veel gebeurd op andere media, en waar wij ook mee willen starten. Op het moment van schrijven zijn we bezig om forum technisch een goede structuur hiervoor op te zetten. Wat hoog in mijn vaandel staat, is dat het normale gebruik van het forum hier geen invloed van ondervinden. We zullen nooit geen nu.nl of telegraaf.nl worden met schreeuwerige reclame die beeldvullend zal optreden. Ook zal ik nooit toestaan dat gebruikers van het forum gespamd worden door individuele bedrijven. Wel licht het in de bedoeling om een losse nieuwsbrief/info-mailing uit te gaan brengen waarop separaat ingeschreven kan worden middels een zogenaamd opt-in / opt-out systeem. Amnestie voor gebande gebruikers. In de afgelopen jaren zijn er helaas gebruikers geband van het forum. Iets waar ik ontzettend veel moeite mee heb gehad, maar wat in de ogen van de sfeer op het forum naar ons inzicht het beste was. Met de aankomende 10 jarige verjaardag van het forum volgend jaar wil ik alle bans ongedaan maken. Uiteraard geld dit niet voor accounts die aangemaakt zijn door voornamelijk Aziatische en/of Noord-Afrikaanse spamvrienden, maar modelbouwers die helaas een ban hebben moeten ontvangen. De vrijgegeven accounts zullen over dezelfde meetlat worden gelegd bij beoordelingen als alle andere gebruikers van het forum. Rest mij niets anders dan iedereen, en werkelijk iedereen fijne feestdagen toe te wensen. En laten we van 2012 een geweldig jaar maken! Mede namens het moderator-team, Robert Waanders ps. volg ons ook op twitter: @modelbouwforum
__________________ |
| |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
Naar mijn mening 3 goede zaken! Uit deze plaats wil ik ook jou en de mods weer hartelijk bedanken voor een jaar forumsupport. Ga zo door!
__________________ Veel en bouwen.
|
| |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Robert, moderatoren en andere ondersteuners en mede-forumleden: Prettige Kerstdagen en voorspoedig en hobby-rijk 2012. En laten we samen het Modelbouwforum steeds volwassener worden. Hans |
| |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 12 november 2007 Locatie: N-H Leeftijd: 25
|
Hoi Robert, Jij ook alvast de beste wensen en natuurlijk goede dagen! Één ding wat ik niet snap is jouw mededeling dat je de ban voor iedereen ongedaan gaat maken. Is dat niet wat té zachtmoedig gedacht? "Iets waar ik ontzettend veel moeite mee heb gehad, maar wat in de ogen van de sfeer op het forum naar ons inzicht het beste was." Dit citaat uit jouw bericht zegt toch genoeg eigenlijk? Het is jouw forum
__________________ Revell RMS Titanic 1:400/ |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
ook waar ik moderator ben geweest , WERKT NIET !! (helaas !) de rotte appels zullen niet ver van de boom vallen............ Verders snap ik de gedachte wel Iedereen van het MBF Forum een uitstekend uiteinde gewenst !!! | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Precies. We gaan niet speciaal letten op het postgedrag maar behandelen iedereen net als elke andere gebruiker. Mocht het zo zijn dat het echt weer mis gaat dan is het natiuurlijk heel simpel. We hopen echter dat het niet zover hoeft te komen en wensen iedereen buiten prettige feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, ook een leuk en gezellig forum toe.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 20 april 2005 Locatie: Nederland
|
Goeie zaken stuk voor stuk, alleen is het wel nog mogelijk om voor de topicstarter in het te koop forum te "uppen"? Op een gegeven moment zakt je advertentie zo ver weg dat er niemand meer naar zal kijken en dat is zonde. Misschien zo instellen dat de advertentie na 48 uur weer bovenaan geplaatst kan worden?
__________________ Heldhaftig, Vastberaden, Barmhartig. |
| |
| | #9 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Juist dat hele geup is onzin . ![]() Je plaatst een advertentie met alle daten , prijs , foto en waar eventueel te halen en dan ook zelf niet meer uppen kunnen. Bij de meeste foren heb je 2 uur " open " tijd om te verbeteren of fouten er uit te halen . En dan moet hij voor de plaatser ook dicht zijn. Dan blijft alles netjes op een rij en na bv 8 weken verdwijnt de advertentie van het forum . Zo word je dan gedwongen te gaan zoeken in de subforen als je iets zoekt , dat is op alle verkoopsite,s zo . En reaktie alleen via Pb . Eventueel nog inrichten dat de plaatser door een klik de topic zelf kan sluiten . Je bent dan in 1 klap van alle discussies af in de verkoop draadjes en de moderators hebben een stuk minder werk . En dubbele postings kommentaarloos verwijderen . ![]() Mvg Johan |
| |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Moderatorteam Lid sinds: 21 augustus 2002 Locatie: Almere Leeftijd: 46
|
Hoe wie wat waar Johann Boys, over het amnestie gedeelte is best nog wel wat discussie gevoerd, maar t is de wens van en komt uit een goed hart van ons aller opperhoofd hiero, Robert! |
| |
| | #11 (permalink) |
|
Van een moderator verwacht je niet zulke bemerkingen. ![]() Maar om op het thema terug te komen , je moet meedoen omdat je anders niet opvalt , niemand zoekt hier iets . Als niemand kan uppen moeten ze gaat zoeken zoals op elke andere verkoop site of foren . En wij als verkoper hebben ook er minder werk aan , je hoeft niet meer alle paar dagen te uppen. Mvg Johan |
| |
| | #13 (permalink) |
|
Geupt word volgens de regels en daar hoeft geen kommentaar over gemaakt worden door jouw als moderator . En je postings niet steeds veranderen Niek . Anders moeten we jouw tekst altijd gaan quoten. Mvg Johan |
| |
| | #14 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Kicken is inderdaad verleden tijd. Daar hebben we veel werk aan omdat mensen zich niet aan de regels kunnen houden en we daarom besloten hebben het anders te doen. Tevens de eindeloze discussies over prijsstelling die toch uitdrukkelijk verboden is zijn we kwijt. En omdat topics niet meer gekickt kunnen worden "vervuilen" ze minder de normale topics. Je wordt dus geacht goed na te denken over het plaatsen van een advertentie. Misschien is de oplossing om niet meer van die mega verkooptopics te maken maar selectiever te zijn in je advertenties en waar je ze plaatst. Als mensen het trachten te omzeilen door gewoon na een week of maand een extra topic aan te maken ofzo dan kunnen we nu al verklappen dat ze worden uitgesloten voor het verkoopdeel. Aan hen de keuze of ze dat risico willen lopen. We willen het graag schoon en eerlijk houden voor iedereen. Het is een extraatje zoals Robert terecht opmerkt.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Zorg dan wel dat de bewerk na 4 regel niet geldt in de tekoop secties. Dat is erg onhandig. Het liefst zet ik alle tekoop items dan op een eigen site maar je mag weer niet doorlinken. Je maakt het dan wel erg onhandig. Extra of niet, het moet wel goed werken, anders haal je het maar helemaal weg.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |