![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Beheerder van dit forum Lid sinds: 28 maart 2002 Locatie: Eibergen, Gelderland Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13 |
Beste mensen, Deze middag heb ik nieuwe spam-preventie-software geïnstalleerd op het forum, de afgelopen weken/dagen nam het aantal vreemde registraties en postings welke werden gedaan door spammers flink toe. Er word nu gebruik gemaakt van de publieke lijst op Stop Forum Spam om bekende spammers te weren. Deze lijst word veelvuldig bijgewerkt (bijna elk uur) en ook ons forum deelt zijn info nu met deze grote open-antispam database.. Uiteraard word de werking van deze software geëvalueerd. Dit ter info. Robert
__________________ |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Dan hebben de moderatoren toch al goed werk verricht, ik heb in ieder geval niets van een toename gemerkt.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
We proberen ze zo snel mogelijk weg te werken maar ook wij zijn lang niet altijd online. Het vervelende is dan ook nog eens als mensen op de link klikken van de spammers. die krijgen een melding dat de source (bron) www.modelbouwforum.nl is en komen dus vrolijk hier verder spammen omdat er blijkbaar op de links wordt geklikt. Beter is om het te melden en niet te klikken op de links. Spammers zijn ook niet gek en kijken waar het lucratief is om te spammen. Klikken veel gasten op de link dan kun je er donder op zeggen dat ze terug komen. Eigenlijk dus ook een oproep om niet op de links te klikken maar ze te negeren.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Ook verstandig vanwege het risico op een virus achter die link.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
En ik moet zeggen dat we volgens mij geen last hebben op het ogenblik van spammers. Wel is zichtbaar dat een heleboel wordt afgevangen door de nieuwe software. 100 punten dus voor Robert
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |