![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Guest
|
Hallo heli bouwers/vliegers, via dit draadje een verzoek om advies/hulp om m'n helikopter (v450d01 van walkera) weer de lucht in te krijgen. het ''hikken'' van m'n heli (topic: heli met de hik) heb ik eindelijk weg weten te krijgen nadat de rotorkop as+swashplate waren vervangen... dit hield helaas wel in dat de boel opnieuw afgesteld moest worden... heb vanmiddag de blades met de stangetjes etc volgens de handleiding afgesteld (wat voor mij vrij moeilijk was), en hij trilt nu niet meer.... maar hij stijgt ook niet meer op! het ding maakt meer dan voldoende toeren, maar blijft gewoon staan ![]() wie o wie kan me simpel vertellen hoe ik alles (servo's niet) goed kan afstellen?? en of er een club in de buurt is waar ik eventueel op de fiets naar toe kan, omdat ik geen auto heb? alvast bedankt. Tomos19 |
|
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Geef even aan in je profiel aan waar je in midden Nederland woont, makkelijker om dan club te geven.
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 augustus 2011 Leeftijd: 54
|
Ik wil je wel helpen maar heb een beetje meer uitleg nodig. De 450D01 was mijn eerste CP heli en is perfect af te stellen.Is ook een super vliegende heli. Koppel eerst je motor af(stroomdraden afkoppelen) .Zet dan je TX aan dan je Heli . Geef nu gas en kijk naar de pitch van je bladen. Wat doen die ??? Staan je bladhouders juist je kan die gewoon 180° draaien als de pitch niet klopt als je gas geeft. Grtz Ed |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Guest
|
@ ron: de plaats is Amersfoort (staat nu ook in m'n profiel) @ helios: zag de blades vanmiddag met de voorzijde omhoog gaan bij throttle up en omlaag bij throttle down. dat 180 graden draaien zal ik vanavond even proberen... en nog iets: wat is de marge van aantal graden pitch tussen die rotor bladen? Laatst gewijzigd door tomos19; 3 oktober 2011 om 16:30 |
|
| | #5 (permalink) |
|
Als de voorzijde van de bladen omhoog gaat bij throttle up is het ok. Voor je begint met af te stellen moeten al je curves zowel pitch als throttle linear staan in je TX. Met je throttle in mid stick en je RX in set mode moet je 0° pitch hebben. Je servo armpjes moeten allemaal mooi horizontaal staan.Dit doe je best door de armpjes los te koppelen en zo juist mogelijk te plaatsen. Lukt dit niet helemaal dan heb je nog je subtrims in je TX De swach moet ook mooi horizontaal staan. full throttle 12°+ pitch. low throttle 12°- pitch. Deze waarden kan je regelen met je swachmix in je TX. Eenmaal dit gebeurd is ga je verder met je set up. Als dit alles gebeurd is en de setup van je RX afgerond is . Neem je een pitch meter en zet die op een van je bladen en in je pitch curve van je TX kan je nu de gewenste graden pitch zetten. Al naargelang je vliegstijl. De settings die goed werken zijn mid throttle stick +5° pitch , full throttle +10°pitch ,en low stick -2° pitch. Dit alles in normaal mode van je pitch curve. Grtz Ed |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Amersfoort heb ik zou gauw niks paraat, je zult zelf even moeten zoeken in deze twee elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs; www.airtoi.com -> clubs www.modelvliegsport.nl -> algemeen -> clubs edit: www.mvcdevrijevogels.nl www.mvc-otto.nl
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 3 oktober 2011 om 17:49 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
ik hoop dat je met TX m'n zender bedoeld... verder is het zo, dat ik niet snap waarom mixing endus ook servo's onderdeel van de afstelling worden, omdat tijdens het sleutelen de servo's op neutrale stand zijn gebleven... en omdat ik alleen aan de swash en bladhouder stangetjes heb gezeten, is het toch logish dat ik het hier zou moeten zoeken? of zie ik dat verkeerd? heb eigenlijk geen ervaring met dit alles | |
|
| | #8 (permalink) |
|
De TX is je zender. Als je stap voor stap de handleiding volgt kom je er zeker. Zeker niet overhaast te werk gaan. Als het echt niet lukt mischien toch eens proberen een heliclub in de buurt te vinden. Of iemand die met helis bezig is in je buurt. Grtz Ed |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl |
Hoe een en ander NIET moet, staat in ieder geval duidelijk in dit http://www.modelbouwforum.nl/forums/...e-hand-zo.html topic. Zorgvuldig werken en inderdaad advies vragen bij een vereniging die ervaren helivliegers in huis heeft. Succes!
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 juli 2011 Locatie: Winterswijk/Nijkerk Leeftijd: 22
|
Heb ondertussen contact gehad met TS over een meeting die we binnenkort waarschijnlijk plannen waar we gelijk naar zijn heli kijken.. Alsk het zo lees heb je gewoon te weinig pitch.. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |