Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Modelhelikopters > Heli-Pilot's Mess > meeting algemeen

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 23 augustus 2010, 09:30   #451 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
@Perplex: Bedankt voor 't plekkie. Da's nog geen tien minuten van mijn huis en ik rijd er elke dag langs ( kom van Delft en ga naar Wateringen als ik naar huus ga).

Wat vliegen jullie voor spul?

Hoi,
Arthur.
Wij vliegen met de Mini Titan en de Trex 500.
Oud 23 augustus 2010, 19:57   #452 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

areon's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Weblogartikelen: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perplex Bekijk bericht
Wij vliegen met de Mini Titan en de Trex 500.
Cool! Ik vlieg (nahja) ook met een Mini Titan. Ik moet ff de vibratie er uit zien te krijgen, dan gaan we er weer voor.
Oud 23 augustus 2010, 19:58   #453 (permalink)

areon's schermafbeelding

Standaard

Wat een pestweer trouwens. Zo kunnen we toch niet vliegen?
Oud 24 augustus 2010, 14:42   #454 (permalink)

marfdaman's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perplex Bekijk bericht
Weet niet of deze plek al algemeen bekent is, maar hier vliegen is echt super.
Was bij mij nog niet bekend, maar is helaas te ver weg om op regelmatige basis heen te gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helihabit Bekijk bericht
Bedankt. Lol, zo'n dipje duurt i.p. maar heel even hoor, en tegen beter weten in. Zoals de naam al zegt het is een 'habit'
Door de meeting in zoetermeer vandaag heb ik wel wat meer motivatie om het/de staartprobleem/en komende dagen aan te pakken.
Succes met de maiden van jouw 450! Filmpje van maiden is 'moreel verplicht'

Mooie foto. Blijft een genot om te zien die Atom
Wat is het probleem met die beam dan?
Mijn 450 heeft hetzelfde probleem als de 500; tailwag.
Van de 500 is het 'probleem' van bladspoor wèl opgelost. Het kwam neer op speling compenseren.
Ondertussen een FBL kit besteld. Het is een BeastX/ RJX FBL kop geworden maar helaas beide keren een uitgestelde betaling van Pay'pal'
Vandaag(Ma) verwacht ik clearance voor de BX en voor de FBL kop ergens tussen de 26 en de 30e . Die laatste moet nog uit HK komen dus een RTF 500FBL gaat nog even duren. Tussendoor 2x een doosje met een 6S/3000 nano's van HKing binnen. Ik denk dat ik even vergeten ben rekening te houden met het gewicht. De 30-40C/3000 turnigy's zijn 523g. maar die nano's 25-50C/3000 slechts 437g. Dat wordt 86g. lood plakken Ach ja, ze waren gratis
Na een ongelukkig autorotatie i.v.m. windvlaag klinkt de motor heel 'zwak' en wil niet meer optoeren. Moet er nog een keer voor gaan zitten maar voorlopig ga ik liever vliegen met de FBL Protos!!!
Over FBL gesproken...goed bezig Ben echt hartstikke benieuwd hoe je 500 het doet met de BeastX, ben je ook in een keer van alle speling in de kop af!
Oh en lood plakken, daar doen we toch niet aan he ??!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door areon Bekijk bericht
Wat een pestweer trouwens. Zo kunnen we toch niet vliegen?
Inderdaad zeg, 't is nu al drie weken behoorlijk wisselvallig, en nu waait het ook nog stevig...en voorlopig ook geen beter weer op komst.
Oud 24 augustus 2010, 16:02   #455 (permalink)

Ricosoave's schermafbeelding

Leeftijd: 35
Standaard

Citaat:
Succes met de maiden van jouw 450! Filmpje van maiden is 'moreel verplicht'
De maiden idd...... Nou ik val van het een in het ander. Had gedacht ontvanger er in en vliegen maar (hooveren lol) na wat instellingen op de zender. Helaas was de vorige eigenaar van mijn 10 maanden oude nieuwe baby iets minder nauwkeurig dan ik zelf ben... dus ben aan het vechten geweest met de staart en de kop opnieuw opgebouwd.
Zit nu op het punt dat ik nog maar een minimale aanpassing nodig heb in de kop 1 graad verschil nu nog en alles staat weer lekker 90 op de heli en recht wat recht moet staan.

Gaf vanmiddag even een eerste spin er aan ( laag vermogen) maar merkte dat de staart nog niet doet wat t moet doen, draait iets weg. Heb uren gepuzzeld (newby he!) om zonder binding bij vol stick neg/pos en zonder aanpassingen op de zender met end points etc dus 100% mechanisch en op de gyro de staartrotor goed te krijgen. Das aardig gelukt maar de pitch is nog niet goed, liep er net pas tegenaan dus moet t nog even onderzoeken.

Alles duurt bij mij 5x langer dan bij een geoefende maar we komen er langzaam steeds dichter bij haha....zal zeker proberen de maiden te filmen haha...al zal het voor mij veel spannender zijn dan voor de kijkers!!

---------------------------

Weer is inderdaad winderig....hou me nog steeds aanbevolen hoor...als jullie er weer op uit trekken kom ik zeker even buurten!

Gr Ricardo
Oud 24 augustus 2010, 16:52   #456 (permalink)

areon's schermafbeelding

Standaard

Sja, volhouden he... sleutelen leer je van!

Toen ik twee weken geleden eindelijk de Mini Titan weer de lucht in stuurde bleek er een behoorlijke vibratie in de kop te zitten. Geen idee waar dat dan weer vandaan komt, deed ie eerst niet
Maar misschien zitten er nu iets te goedkope bladen op. Zo'n beetje alles a la "SE" uitgevoerd, en dan zet ik goedkope blaadjes op, misschien niet zo handig

Ik had gehoopt deze week nog wat te vliegen, maar de wind steekt er even een stokje voor. Volgende week wordt ik door/voor de baas voor een poosje het land uitgeschopt (levert wel weer wat zakgeld op, dat dan weer wel ) dus dat wordt even geduld hebben...

Zitten we al bijna weer in het naseizoen. Veel te weinig gevlogen naar mijn zin

Hoi,
Arthur.
Oud 31 augustus 2010, 22:08   #457 (permalink)

Standaard

Wie komt er zaterdag en/of zondag?
Oud 31 augustus 2010, 22:16   #458 (permalink)

ZamBeZi's schermafbeelding

Leeftijd: 39
Standaard

Ik ga eens proberen aan te haken; ik beloof niets, want we hebben nogal wat visite komend weekend. Ik zal het draadje goed volgen en de Swift en Funcopter klaar zetten.
Zou wel eens de eerste vlucht van de Funcopter kunnen worden dan...
Oud 1 september 2010, 08:03   #459 (permalink)

Helihabit's schermafbeelding

Leeftijd: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marfdaman Bekijk bericht
Wie komt er zaterdag en/of zondag?
Ik alleen nog niet met wat. Trouwens de BeastX is binnen maar FBL 500 head is sinds gisteren onderweg.
@ZamBeZi: Lijkt me leuk om die funcopter eens te zien vliegen. Swift is altijd okay!
Oud 2 september 2010, 12:20   #460 (permalink)

Standaard

Onderweg waarvandaan? GB (Fast Lad)? Bij hen heb ik het bijna altijd 3 werkdagen na verzending binnen gehad. Kan niet wachten om je mening over de BeastX te horen!
Oud 2 september 2010, 15:28   #461 (permalink)

areon's schermafbeelding

Standaard

Not me...
Ben nog in Aussie voor de baas.
Oud 2 september 2010, 17:57   #462 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marfdaman Bekijk bericht
Onderweg waarvandaan? GB (Fast Lad)? Bij hen heb ik het bijna altijd 3 werkdagen na verzending binnen gehad. Kan niet wachten om je mening over de BeastX te horen!
FastLad heeft die FBL head wel, althans zo lijkt het, maar wel 2 tientjes duurder incl. shipping. Hier heb ik het besteld maar helaas vond Pay'pal' het voor de zoveelste keer nodig om er een uitgestelde betaling van te maken. De 22e betaald en de 30e clearance; douchebag! Een betaling zonder tussenkomst van m'n zgn. 'vriend' had sneller gegaan
De kop is ondertussen [31-08] verstuurd. Met een beetje mazzel heb ik het in een week binnen. De BstX komt bij Freakware vandaan, een combo met de USB interface. Wat een strak kastje. De onderste helft is van alu dus alleen een foampje eronder en klaar (geen extra plaat nodig zoals bijv. bij Spartan).
Ik zag trouwens dat de BeastX dichterbij nog wat voordeliger kan; een nieuwe 'Freakware clone shop' in Zoetermeer verkoopt de BstX voor €152,-. Afhalen is mogelijk Ze zijn ook dealer van SLS lipo's, ff in de gaten houden die shop: RC Helipower

P.s.: Je Atom 500 gaat de deur uit zag ik, alles in de verkoop! Definitief overgestapt op de protos dus. Scheelt ook sjouwen zo'n lichte heli Alleen nog een 2e, gebrusht kappie en dan is ie tutto bene

Laatst gewijzigd door Helihabit; 4 september 2010 om 09:28 Reden: reparatie 'link'
Helihabit is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 21:23   #463 (permalink)

Standaard

Citaat:
FastLad heeft die FBL head wel, althans zo lijkt het, maar wel 2 tientjes duurder incl. shipping. Hier heb ik het besteld maar helaas vond Pay'pal' het voor de zoveelste keer nodig om er een uitgestelde betaling van te maken. De 22e betaald en de 30e clearance; douchebag! Een betaling zonder tussenkomst van m'n zgn. 'vriend' had sneller gegaan
De kop is ondertussen [31-08] verstuurd. Met een beetje mazzel heb ik het in een week binnen. De BstX komt bij Freakware vandaan, een combo met de USB interface. Wat een strak kastje. De onderste helft is van alu dus alleen een foampje eronder en klaar (geen extra plaat nodig zoals bijv. bij Spartan).
Ik zag trouwens dat de BeastX dichterbij nog wat voordeliger kan; een nieuwe 'Freakware clone shop' in Zoetermeer verkoopt de BstX voor €152,-. Afhalen is mogelijk Ze zijn ook dealer van SLS lipo's, ff in de gaten houden die shop: RC Helipower

P.s.: Je Atom 500 gaat de deur uit zag ik, alles in de verkoop! Definitief overgestapt op de protos dus. Scheelt ook sjouwen zo'n lichte heli Alleen nog een 2e, gebrusht kappie en dan is ie tutto bene
Gotta love eCheck he Weet uit ervaring hoe frustrerend het is wanneer je doorhebt dat je nog een week kan wachten voor je spullen ook maar verzonden worden!
Die shop kende ik ook nog niet, leuk om in de gaten te houden. Er zit in Zoetermeer ook nog een andere rc winkel, weet even niet meer welke maar 't is een vrij bekende...
Die eBay site krijg ik trouwens niet tevoorschijn getoverd, was benieuwd waar de verkoper zat maar zal wel in Azie zijn denk ik?
En ja, de Atom staat te koop, net als de CC ICE 75 (al verkocht) en een Spartan. Zit niet in geldnood of zo maar er niets mee doen is ook zonde toch!
Oud 4 september 2010, 09:53   #464 (permalink)

Standaard

Ghehe, nog een paar keer van die fratsen en ik stap over op credit card
De link werkt nu wel maar voor het gemak hier nogmaals. Inderdaad uit Azie; HongKong.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marfdaman
Er zit in Zoetermeer ook nog een andere rc winkel, weet even niet meer welke maar 't is een vrij bekende...
Euh, je bedoelt toch niet RC-Pitstop!?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marfdaman
Zit niet in geldnood of zo maar er niets mee doen is ook zonde toch!
Absoluut, schuiven met dat spul! Had ik je al verteld dat ik een sponsor wel handig zou vinden?! Bankgegevens krijg je de eerstvolgende meet op het veld

Hoe zit het met vliegen vandaag en/of morgûh? Ga jij je MSadHd Pretzel nog uitlaten?
Oud 4 september 2010, 11:59   #465 (permalink)

Standaard

Nee die kende ik nog niet, bedoelde rctechnics maar die hebben blijkbaar alleen hun kantoor in Zoetermeer zitten.
Vandaag is het natuurlijk dik chill weer , maar we gaan waarschijnlijk zometeen naar de Wereldhavendagen in Rotjeknor. Morgen is er een hele goeie kans dat ik ga vliegen, moet alleen nog even kijken wanneer precies.
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten