![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2005 Locatie: Tiel Leeftijd: 48
| Citaat:
Ben je al wat wijzer over de oorzaak van je crash ? Erg balen
__________________ ASH26 4,5 meter Paritech: ASH26 6 meter Schueler: DG1000 5,3 meter LET: Futaba FX30 2.4 GHz & Cockpit SX 2.4 GHZ Assan | |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2005 Locatie: st-oedenrode Leeftijd: 24
|
Hoi, Ik ben inderdaad mijn 3.5m Giles verloren door een crash. Helaas is de oorzaak van de crash niet bekend. Tijdens de vlucht vrij direct na de takeoff kreeg ik voor het eerst het probleem dat de communicatie tussen mijn 14mz en de 2 6014hs ontvangers weg was. Gelukkig kwam na 10 seconden de communicatie terug waardoor ik het toestel ver van het publiek heb kunnen sturen. Omdat ik met de neus van het toestel niet richting het publiek wilde vliegen besloot ik een halve cubaan te vliegen. Vanuit de cubaan wilde ik direct landen. Helaas verloor ik halverwege de cubaan voor de tweede maal de communicatie tussen zender en vliegtuig en crashte de giles ver van publiek met vol vermogen. Uit verder onderzoek zal moeten blijken wat de fout heeft veroorzaakt. Natuurlijk ben ik teleurgesteld door deze gebeurtenis maar ik ben blij dat ik het toestel ver van het publiek heb kunnen houden en dat er geen ongelukken gebeurd zijn. Met vriendelijke groet, John van Gastel |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Lid sinds: 8 maart 2004 Leeftijd: 39
|
Hey John, idd jammer om dat te lezen. Dat is geen fijne ervaring. Maar goed, je hebt allereerst aan het publiek gedacht en dat is zeer nobel... Niet dat ik een analyse wil maken, maar in zulk geval lijkt het me toch eerder ergens een slecht contact of batterijen die opeens weg zijn... Normaal is zender en ontvanger set toch allemaal goed. Balen is het wel voor je ! Maar je komt er wel weer bovenop ! Sterkte. groetjes, Davy
__________________ Alles wat omhoog gaat, komt ook omlaag. RIP (Rest in pieces) ! |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 2 februari 2005 Locatie: st-oedenrode Leeftijd: 24
|
Hey, Laten we geen speculaties doen, totdat we een duidelijke conclusie hebben mogen trekken uit een onderzoek en metingen van de leveranciers van de componenten. Alles wordt nagemeten en bekeken. In ieder geval zal er snel een nieuwe giles staan die toch op vele fronten verbeterd zal worden. Groeten, John van Gastel |
| | |
| | #21 (permalink) |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: Dedemsvaart
|
Hallo John, Hou ons op de hoogte als er wat uit komt van het onderzoek, het is een leering voor ons allemaal want een foutje is snel gemaakt in de drukte op zo'n beurs, ik denk dan toestellen van binnen naar buiten slepen en naar de baan gaan. Trouwens dat toestel van zaterdag was er een kabel gebroken op het roer ik stond er te ver van het veld maar zag het toestel behoorlijk wiebbelen Maar toch veilig geland. Groet Hans
__________________ Fly...Like a ....Duck, Long Distance. Edge 540 RMV Phoenix |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2004 Locatie: Nieuwe Tonge Leeftijd: 36
|
Wij zijn vorige week vrijdag ook geweest. Was een erg leuke show. Iemand van de organisatie zei nog dat ze volgend jaar een tweede tent willen neerzetten voor de modelbouwwinkels en leveranciers. Groeten Bastiaan
__________________ www.modelvliegclubsdgo.nl |
| | |
| | #23 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 september 2008 Locatie: Dedemsvaart
| Citaat:
De 2e prowing international is van 4 tot 6 Mei 2012 Zet de datum in de agenda. Groet Hans
__________________ Fly...Like a ....Duck, Long Distance. Edge 540 RMV Phoenix | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |