![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1531 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Goeiemoggel. Sime, waar is het precies? Ik ben niet zo bekend in Velsen dat ik meteen zie waar het is. Waar het met onroaden om gaat is dat je een stuk heb waarje niet alleen heen en weer kan maar ook met wat pionnen een circuitje maken. Vandaag rijden wordt niets. Volgens de buienradar blijft het regengebiedje keurig om Hoogtij heen draaien.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| |
| | #1532 (permalink) |
| Lid sinds: 18 maart 2007 Locatie: wormer Leeftijd: 42
|
goede morgen heren, Toch wel blij dat we gisteren zijn gaan rijden,wat een weer vandaag Gave foto's Snoeksel,zeker die van de sprongen in die afgraving zijn erg stoer. Zometeen even de schokbrekers bijvullen want die staan volgens mij echt kurkdroog Gisteren na thuiskomst nog even met Siem staan praten op de parkeerplaats bij mij achter de flat. Op een gegeven moment keek ik naar het eind van de parkeerplaats omdat ik een gigantische rookontwikkeling zag ![]() Ik zeg op dat moment tegen Siem dat die auto echt wel een servicebeurtje nodig heeft,blijkt het mijn EIGEN auto te zijn die eraan komt rijden ![]() Volgens mij liggen zowel de koppakking als de oliekeerring eruit want de olie zeikt uit de uitlaat Hebben we hier ook een 1:1 automonteur op het forum die ongeveer weet wat dit gaat kosten
__________________ The number 1 clubman ![]() |
| |
| | #1533 (permalink) |
| Wat bedoel je hier met de oliekeerring?
| |
| | #1534 (permalink) |
| Lid sinds: 3 januari 2006 Locatie: Westerwatering Leeftijd: 42
|
Zo horen alleen je koppakking lek tussen een olie kanaal en een zuiger, denk niet een olie keerring want dan had het wel bij je blok zelf eruit gezeken. Gewoon lekker zelf je cilinderkop eraf en laten vlakken en een nieuw pakkingsetje ertussen en weer in elkaar sleutelen met een momentsleuteltje erbij, net een Baja, maar dan groter
__________________ Once upon Hoogtij Laatst gewijzigd door Ferry; 16 maart 2008 om 10:28 |
| |
| | #1535 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 augustus 2007 Locatie: Velsen-Noord
| Citaat:
Ik heb hier de verbeterde versie van de foto inclusief de route vanaf de A-22. De kruising is breed genoeg om een ovaal te kunnen leggen. Gewoon een pilonnetje plaatsen en op het rechte eind een korte bocht. Wat wel lekker voor jullie auto's is dat er geen stoepbanden zijn en geen kinderen in die omgeving aan het spelen zijn. Ik kan nog wel een paar foto's maken met mijn auto erop. Heb je een idee van hoeveel ruimte je hebt. Duurt alleen ff. Vanmiddag moet ik werken en morgen idem.
__________________ Tamiya evo I, Corally assassin, HB Lightning Pro R, XS-6 pro sport, Spectrum DX3.0, FG EVO 07, Robitronic scalpel. | |
| |
| | #1536 (permalink) |
|
Als je toch meteen bezig bent, kleppen controleren, klepsteelrubbers vervangen. Als je er lekker bij kan allemaal dan kan je het zelf doen. Niet moeilijk alleen wel aardig wat werk. Naar de garage is sneller maar ook een beetje duurder
| |
| | #1537 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 augustus 2007 Locatie: Velsen-Noord
| Citaat:
__________________ Tamiya evo I, Corally assassin, HB Lightning Pro R, XS-6 pro sport, Spectrum DX3.0, FG EVO 07, Robitronic scalpel. | |
| |
| | #1538 (permalink) |
|
Oke Sime, duidelijk nu. Gisteren gezopen ofzo? Beetje trillerig handje
| |
| | #1539 (permalink) | ||
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Citaat:
Olieschraapveer of zuigerveer. Even een snelle check: Controleer je koelwater. Als daar ook olie in zit, lekt je koppakking meestal (of is je cilinderwand beschadigd, dan heb je echt een duur probleem). Als er geen olie in je koelwater zit dan zijn je zuigerveren (of alleen de olieschraapveer = onderste zuigerveer).
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | ||
| |
| | #1540 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2007 Locatie: hoorn nh Leeftijd: 46
|
@Siggery, het hoeft niet zo spannend te zijn als je denkt , het kan ook iets simpels zijn , als je carterontluchting , heb je al gekeken naar koelvloestof peil ? als dat gewoon goed is , kan het nl. zijn dat je carterontluchting verstopt zit , en je teveel olie in je luchtfilter huis krijgt wat op den duur naar binnen gezogen word en in je cilinders terecht komt , en dan kun je wel raden wat er aan de achterkant van je auto gebeurt
__________________ I stepped on a cornflake. Does that mean I'm a cereal killer? |
| |
| | #1541 (permalink) |
|
Over het algemeen zeikt de olie dan niet uit de uitlaat sleur (of het moet wel heel erg zijn). Ik denk ook eerder een kapotte koppakking.
| |
| | #1542 (permalink) |
|
Neem hem anders even mee naar Hoogtij, dan sleutelen we daar wel wat verder. Staat hij niet gewoon veel te rijk?
| |
| | #1544 (permalink) | |
| Citaat:
![]() @ Siggery: toevallig niet een te rijk mengsel gemengd? ![]() Nee, ff zonder dollen. Ik denk ook dat het de koppakking is, maar ik ben geen monteur dus aan mijn conclusie heb je waarschijnlijk helemaal niets | ||
| |
| | #1545 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 maart 2007 Locatie: hoorn nh Leeftijd: 46
| Citaat:
Je kunt ook je olie vul dop er eens afhalen en kijken of er wit/grijze drap aanzit zit er koelvloeistof bij je olie , en dat hoort niet echt !
__________________ I stepped on a cornflake. Does that mean I'm a cereal killer? Laatst gewijzigd door kobus; 16 maart 2008 om 10:58 | |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |