![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2005 Locatie: Belgium
|
Een nieuwtje van Futaba; ontvangers met een serial bus! Dit kenden we al vanuit de autowereld en computerwereld... Voordeel kan volgens mij bv zijn dat je maar 1 kabel naar de staart moet trekken voor de richting + hoogte... Nog voordelen? S Bus System Futaba : nouvelle révolution ? (Updaté 30/12/09 : vidéo sous titrée en anglais !)
__________________ RC Flying, it takes a month to learn, a lifetime to master Follow 3DCollege on twitter! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Guest
|
Ja, hetzelfde geldt ook voor je vleugels. Met 1 aileronservo per vleugel maakt dat nog niets uit, maar als je bv. 2 of meer servo's hebt, heb je toch maar 1 kabel per vleugel. Bij steekvleugels dus ook maar 1 stekkertje. Of bv. bij vleugels met flaps, remkleppen, etc. Op een grotere kist zal het denk ik een hoop kabeltjes gaan schelen. Mooi systeem! //edit bedenk mij nog 1 voordeel.. het moet dan dus ook mogelijk zijn om je ontvanger met maar 1 stekkertje aan te sluiten. Dat zou betekenen dat je bv. een vrij dure ontvanger vrij eenvoudig van toestel naar toestel kunt plaatsen.. Laatst gewijzigd door hezik; 5 januari 2010 om 23:58 |
|
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 31 juli 2009 Locatie: Vleuten Leeftijd: 51
|
Kijk even naar de uitleg van Oliver, die is vrij duidelijk toch? http://www.modelbouwforum.nl/forums/...an-futaba.html |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |