![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2006 Locatie: Mortsel Leeftijd: 32
|
Hallo, Ik ben van plan om met heli te beginnen en kijk daarom ook ineens om mijn MX12 te upgraden naar een nieuwe zender die 2,4Ghz ondersteund. Mijn oog is al eens gevallen op een spektrum 6xi. Wat zijn zo de vergelijkbare zenders (in een zelfde prijs categorie als de MX12) met dezelfde (of meer) functies als de mx12? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Leeftijd: 38
|
Ik heb vorige maand mijn mx-12 met dit setje HobbyKing Online R/C Hobby Store : Corona 2.4Ghz DIY Module & RX (DSSS) $28.95 omgebouwd naar 2,4Ghz. Werkt echt perfect. Ontvangertje zit er al bij, losse 8 kanaals zijn rond de $25. Ombouwen zelf is heel simpel, slecht beetje solderen en gaatjes boren. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zo kan je ook naar het wel duurdere Jeti overstappen, kun je op 35mHz en 2,4GHz blijven vliegen als je wil.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
ik zit er ook aan te denken over te stappen naar 2.4ghz. Tis bij mij alleen nog even de vraag of ik mijn mx12 nog op 40mhz wil laten uitzenden... Een ontvangertje kost 25$, en heb dan buiten dat setje wat hier genoemd wordt, nog 4 ontvangertjes nodig, dus is wel te betalen. Kunnen er mensen me evt nog tips geven, en/of het kunnen schakelen tussen 40mhz/2.4ghz aan/af raden? Als ik hem volledig ombouw naar blijvend 2.4ghz, dan kan ik ook weer een deel uit de zender weg halen toch?
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Schakelen tussen 40 en 2,4 hoeft geen problemen op te leveren. En als het goed is aangesloten zendt ie op 40 niet meer uit als je 2,4 hebt geschakeld. Of je een deel van je zender weg kan halen hangt af van wat voor een zender je hebt. Heb je een losse 40mHz module dan kan die eruit, zo niet dan blijft dat deel zitten.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: Hoogerheide, Club: BVL-steenbergen Leeftijd: 29
|
Ik heb een mx12, vandaar dat ik in dit topic heb gereageerd. Mij was meer ook de vraag wat de tips zijn omtrend het al dan niet overschakelen. Ik kan me voorstellen dat als je er schakelaars tussen gaat zetten, je toch weer meer kans hebt op storing. Ook wil ik dan toch al mijn toestellen voorzien van 2.4ghz, dus wat is dan nog het nut van de 40 mhz band (dat is dus ook een deel van mijn vraag)
__________________ -= Space Scooter, Picojet, FreeAir Jerry, FPV LL4 black Quadcopter (MW), FPV Nemo, HK ParkJet, Seadolphin 770, M-04 Mx-5, HK 1:16 brushless, MX12-2.4ghz, FS-GT3B =-My Blog |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
Als je echt volledig over gaat is er geen nut om de 40 schakelbaar te maken, maar zeorg dan wel dat deze ook niet meer uitzend! Ik en mijn vliegmaat vliegen nu sinds een jaar met een Jeti module. Ik met een MC19 en hij met een MX16S. Beide zijn deze schakelbaar gemaakt tussen de 35mHz en 2,4GHz. Ik heb er nog geen enkele storing mee gehad met een schakelaar ertussen. M`n vliegmaat heeft wel een keer een crash gehad op de watervliegmeeting maar onduidelijk was of dat nu kwam door de schakelaar of gewoon door storing (hij vloog toen op de 35mHz). En ik vlieg er niet de minste kisten mee dus vertrouw het wel.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 10 augustus 2006 Locatie: Mortsel Leeftijd: 32
|
Ik zie dat ik blijkbaar niet duidelijk was in mijn topic... het gene waar ik eigenlijk op zoek ben is een volledig nieuwe zender en ontvangerop 2.4Ghz (zonder inbouwmodules). Tot nu toe heb ik een MX12 en zoek eigenlijk een soort gelijke zender die op 2.4Ghz werkt. Daarbij had ik aan de Spektrum 6xi gedacht... en wou eens horen of er beter (>200 euro) zenders waren. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |