![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 januari 2010
|
Ik ben op zoek naar een oplossing, en ik denk dat ik deze moet zoeken in de modelbouw. Het gaat om het volgende: Ik wil dmv een afstandbediening (RF) een rolgordijn kunnen bedienen. Dit bestaat natuurlijk al lang, maar deze systemen voldoen niet aan mijn eisen: die ik nodig heb mag in totaal maar 3cm dik zijn en dat kan niet met de huidige systemen. Het systeem moet aan de volgende eisen voldoen: - Simpele kleine afstandsbediening (2 knoppen, open en dicht) - Eén druk op de knop moet het systeem helemaal open of dicht zetten. - Afstelling moet mogelijk zijn. (meerdere toepassingen, tussen 20 en 50 cm) - maximaal 120 euro kosten Zelf ben ik nu in de richting aan het kijken van een zeilservo (ProLine servo voor zeilen SW1200 JR) die een aantal rotaties maakt en dan stopt, maar het nadeel hiervan is dat ik het niet kan instellen (4 of 5 rotaties staat vast) en dan moet ik het afstellen dmv tandwielen wat ik niet handig vind. Of ik zou een kleine modelbouwmotor kunnen gebruiken??? Wie kan mij helpen? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2009 Locatie: Sittard Limburg Leeftijd: 16
|
je kunt altijd eens kijken naar een servo hack maar ik zou kijken voor een servo van een (echte) auto
__________________ 52CC Katana 2,10M, mpx parkmaster, hacker sky fighter, freestyler, giles 202, der kleine barron, Precise. Mvc swentibold lid. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Locatie: Alkmaar, Netherlands Leeftijd: 53
|
Hoi, Je kunt dmv een servo hack (komt eigenlijk neer op het verwijderen van het potmetertje, kun je makkelijk googelen) je servo door laten draaien. Je kunt ook denken in de richting van de afstandbediening van lampen (paar tientjes) Danny |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |