![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 februari 2009 Locatie: Cuijk
|
Na, al een poosje hier op de achtergrond meegelezen en van jullie kennis geleerd te hebben, heb ik een vraag aan de electronica-techneuten, dit naar aanleiding van een misschien wel domme aktie van mij; nl. het niet loskoppelen van de (swash)servo-linkjes tijdens de set-up van mijn Align 450 Sport, met de DS 410 servo`s. Is het mogenlijk dat digitale servo`s doordat ze weerstand ondervinden, of voorbij hun eindpunt gaan, het aardse verruilen voor de servo-hemel? Dit gebeurde tijdens het doen van de set-up met mijn Futaba T7c. Moet wel eerlijk bekennen dat het voor mij de eerste keer was dat ik een computerzender gebruikte. 2 Nieuwe erop gezet, set-up afgemaakt, en vliegt perfekt. Dus experts, brandt los, ik wil nog steeds leren groet Adrie Laatst gewijzigd door adrie61; 18 januari 2010 om 20:33 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 23
|
als ze echt door het eindpunt heen gedrukt zijn ja dan kunnen ze kapot gaan.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
|
Hoe kunnen servo,s dan door hun eindpunt gaan? Is het niet zo dat een servo in theorie net als een klok continu rondjes kan draaien? Want als het motortje 1 kant op draait en alle tandwieltjes draaien ook maar gewoon rond dan zou je in theorie toch gewoon een servo hevel zien die rondjes draai? Waarom kan een servo dan door een eindpunt kapot gaan? Buiten het feit dat hij door een erg grote uitslag problemen kan krijgen met de aan te sturen hevel natuurlijk. Ik zelf stel op 3D kisten het eindpunt ipv 100% wel eens in op 140% Wat de max is op mijn T7C. Dit zodat de uitslag dan groter is. Tot nu toe geen problemen.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
De slag van een servo wordt in de behuizing mechanisch begrensd. Wordt deze aanslag bereikt en de elektronica blijft de motor aansturen dan kunnen zowel de motor als de elektronica door overbelasting defect raken. Als je heel voorzichtig aan de servoarm draait kan je de eindaanslag voelen. Dit is meteen de grootste uitslag die een servo kan maken.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |