![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 63
|
Hallo Allemaal, Bij een MX12 kunnen Dualrate en Exponential voor aileron en elevator ingesteld worden, en zijn elk apart gekoppeld aan de twee schakelaars "elev/dr" en "ail/dr". Zodra ik echter de knop "Ail/dr" omzet/aanzet ( naar beneden) veranderd ook het throttle gedrag. Het motortoerental gaat dan heel onregelmatig met de pitch omhoog of omlaag en wordt heel fel, en zodra de schakelaar weer "uit" gezet wordt is alles weer normaal..... lijkt een heel andere, onregelmatige gascurve. Verder staat er niets gekoppeld....kan volgens mij ook niet. De Elev/dr schakelaar kan wel "aan "gezet worden zonder dat er verder iets veranderd. Ik heb geen exponential ingesteld, dus er zou toch ook niets merkbaar moeten zijn als hij omgezet wordt? Bij mijn MX16 staat het in elk geval los van andere functies. Wat kan ik over het hoofd gezien hebben?... ik heb in de manual ook niets kunnen vinden over een eventueel vast ingestelde koppeling van DR aan bv throttle. Bedankt voor info, Jan |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
En ook de ingangen van de ontvanger zijn volgens het boekje. ? Als bei dualrate het gas verandert is mijn eerste gedachte dat hij mechanisch mischien goed staat maar de software (bladzijde 36) niet omgezet is . Wat doet de hoogte bij dualrate . Mvg Johan |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juli 2008 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 63
|
Hij vliegt op zich prima, maar zodra de "elev/dr" knop naar beneden gezet wordt wordt het toerental hoger en de "denkbeeldige curve" erg onregelmatig. Schakelaar terug en alles is weer OK. Kan dus ook niet met ontv. uitgangen te maken hebben anders zou het sowieso niet goed werken. Er lijkt een soort koppeling die er niet zou kunnen/mogen zijn. mvg, Jan |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 3 maart 2008 Locatie: Putten
|
Dan Staat de elev/dr ergens gemixt met de trhottle het kan zijn dat er een mix aanstaat die deze knop gebruikt om ook je trhottle te mixen is mij ook al eens gebeurd dat ik ineens een lichte motorloop had bij inschakelen van een knop gr Albert |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Als de zender echt in de juiste mode staat kan het volgens mij alleen zijn, dat de schakelaar ail-dr (of was het elev-dr?) ook als vliegfase-schakelaar is toegewezen. Dit is in het menu 'switch select' de functie FL-M. Uiteraard staat dan in de tweede vliegfase de gascurve heel anders ingesteld.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 8 maart 2010 om 21:24 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |