![]() |
| | #16 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 mei 2002 Locatie: Zutphen Leeftijd: 44
|
Die kan maar 1,5A leveren, dan heb je er niets aan voor een toekomstige 12V lader en het is ook nog maar de vraag of dat genoeg is voor een snijdraad (geen idee welke stroom er bij 15V loopt). Ik zou dan eerder voor zoiets Graupner Online-Shop gaan...
__________________ Groet, Rob. FF9Super Assan 2.4GHz, KingV2 CC35-HS65HB-GY401/S9257, Parkmaster CC25, Formosa CC10, Holiday CC10, Slowfyers CC10 |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2005
|
Is voor depron dit geen leuk apparaat : Graupner Online-Shop Ik heb ze ook weleens in hobbywinkels gezien . |
| | |
| | #18 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 augustus 2006 Locatie: Utrecht
| Citaat:
Ik heb een tijdje terug een hotwire setup gemaakt precies zoals de OP het voorstelde, met een verticale draad. De voeding had ik gemaakt van een gewone trafo die ik nog ergens had liggen, tzal best een 'halogeen' trafo kunnen zijn. Die regel ik fijn met een halogeen dimmer er voor, en grof door de klemmen op mijn draadje te verplaatsen. Geen problemen met die setup gehad, als de stroom te groot was brandde de hotwire wel door. Het resultaat was maar matig vond ik. Je bent eerst lang bezig om al je malletjes uit te knippen (ik gebruikte daar dik papier voor dat nog net door de printer kon) en daarna ben je nog een keer bezig om het netjes langs de hete draad te halen. Alleen als je twee of drie kopieën tegelijk bouwt heb je er volgens mij wat aan, want voor een model ben je net zo snel door je printjes op het depron vast te tapen en dan met een (scherp!) mesje direct uit te snijden. En met een mesje krijg je mooiere sneden. Als je die niet krijgt moet je je mesje even goed slijpen, of er een nieuwe blad in doen... Dat van die voeding is welgemeend advies denk ik, maar of het ook heel erg nuttig is om een dure labvoeding te kopen denk ik niet. Voor een eenvoudige hotwire setup heb je echt geen regelbare voeding nodig in ieder geval. Een regelbare voeding is handig als je vaak met elektronica bezig bent, maar voor af en toe kan je een heleboel improviseren hoor. Gewoon afhankelijk van de toepassing, met muurwratten, halogeen trafos of voedingen van afgedankte apparaten. Die voeding van een oude laptop bijvoorbeeld is heel geschikt voor je LiPo lader...
__________________ Tijd voor een andere handtekening... Laatst gewijzigd door JiB; 18 februari 2010 om 00:27 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |