![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 19 april 2006 Locatie: Houten Leeftijd: 51
|
Nou ja 'hacked', volgens eigen zeggen 'reverse engineered'. Maar goed Simprop heeft dus in Neurenberg twee nieuwe 2.4GHz ontvangers getoond die compatibel zijn met Futaba FASST. 2,4Ghz Simprop - RC-Network.de Medienportal Zeer spectaculair, en goed voor de concurrentie. Futaba is hiermee de eerste leverancier die te maken krijgt met een concurrent die hun protocol opent. Ben benieuwd hoe dit verder gaat... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Mijn eerste gedachte: Zal futaba daar niet een heleboel centjes voor krijgen ??? Als het al geen (tijdelijke) samenwerkingsverband zal zijn
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 17 januari 2005 Locatie: Ekeren Leeftijd: 36
| Citaat:
Nu bepaald futaba, welke ontvanger met welke zender gaat. Dus gelijk ook de lifecycle van de zender. Nu moet je de fasst compatibilliteit volgen tussen zender en ontvanger, zie onderaan pagina. Futaba 2.4GHz FASST Receivers Soms kan het wel eens handig zijn als je een 3-kanaals ontvanger op je FF9 kan binden. Nu moet je 2 zenders meesleuren. TM
__________________ cars :thundershot,egress,optima mid csp, jordanF1, shotgun, TF2,TC3,TC5 ft, TC5 R, DB5, piccolov2, Ryan ep,Skycat,LMHcorona, Junior sport ep. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Tsja, als Futaba geen geld voor de rechten ontvangt, is dit product geen lang leven beschoren. Op basis van schending van patenten zullen ze rap van de markt verdwijnen. Als Simprop dus wel voor de rechten betaalt, is het reverse engineering verhaal een broodje aap. Spektrum was er al achter dat je ook auto-ontvangers op een vliegtuigzender moet kunnen zetten. De nieuwe MR3000 ontvanger is zo'n voorbeeld. Incompatibiliteit tussen typen zenders zal op termijn funest worden voor de keuze van een systeem/zender.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Mjah, als ze een leuk prijsje hebben en goed werken, dan stop ik ze rustig in wat kleine kistjes. Ik zit nu steeds aan de 617 fasst ontvanger vast, kost je ook zo 85 euro steeds....
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Tsja, wat een luxe heb je dan ineens met ASSAN. Daar kun je alles doorelkaar heen binden. van 3 tot 9 kanaals, en alles wat er tussen zit, zolang de zender maar een Assan setje er in heeft. Dachtten onrechte dus dat dit bij de grote merken ook al zo was, niet dus... slecht hoor..
__________________ | Traxxas Stampede VXL | DJI F450 Naza| Gens ACE lipo's | TX: T3pk Assan, Spectrum DX3r & Graupner MX-16 HOTT | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Overigens weet ik heel zeker dat het een puur software-aangelegenheid is want de gebruikte techniek is hetzelfde. Gewoon uit commercieel oogpunt dus. Gelukkig doen die Hongkongnezen niet aan die flauwekul waardoor de gevestigde orde zich aan moet passen.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
(even de trucks buiten beschouwing gelaten, die hebben toch niet genoeg aan 3 kanalen)
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
> Voordeel van de echte merken is dat ze zogenaamde Model Match hebben. Mhhh, Futaba is dus geen echt merk, met zijn FASST, want zo ver ik weet heeft FASST nog steeds geen model matching. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
![]() Citaat:
Betaal je zoveel en dan nog zit je met iets primitiefs... /Spektrum piloot
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | ||
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Hoi, als Simprop hiermee op de markt komt, verwacht ik dat zij niet lang de enige blijven. Simprop produceert (voor zover ik weet) niets, maar is een handelshuis. Zij kopen gewoon (net als veel andere merken) bij allerlei fabrikanten producten die vervolgens onder de merknaam Simprop worden verkocht aan de consument. Grote kans dus dat er binnen afzienbare tijd meer merken dit zullen gaan voeren. Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |