![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
Gisteren begreep ik dat afgelopen week bij ons op de club de eerste 'draadloze' lessen zijn gegeven. De opzet is simpel: de leerling moet een FASST zender hebben, de leraar mag alle soorten Futaba zenders hebben en hangt dit kastje aan zijn zender: Futaba 2.4GHz FASST Wireless Trainer System Ik vind het wel een mooie vinding! Hopelijk klust Spektrum ook zoiets in elkaar. Een andere optie is het zelf maken mbv een ontvanger en microcontroller. Hebben meer mensen hier ervaring mee of een mening over?
__________________ Veel en bouwen.
|
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
|
ik zie overigens nog een voordeel voor in de winter: clublid 1 stijgt met een toestel op, clublid 2 zit lekker warm binnen in het clubgebouw en maakt een normale lange vlucht. Aan het iend van de rit loopt clublid 1 weer naar buiten en zet het toestelletje aan de grond. Zo heeft niemand koude handen en kun je toch veel vliegen!
|
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 4 februari 2005 Locatie: City of Oss Leeftijd: 43
|
Max bereik van de link is 10 meter, dus heel ver kun je niet gaan. Mooie hulp bij het lessen, dit ga ik zeker toepassen. Geeft voor de leerling ook meer het gevoel dat hij niet meer aan de instructeur vast zit. Daardoor zijn eerste solo's ook echt als een solo te vliegen zonder instructeur ernaast. En die kan toch ingrijpen als het nodig mocht zijn.
__________________ Any landing you survive is a good landing! (De Reddertjes, Albatros Airlines) |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
10 meter maar? pfrt, k had verwacht dat ze er een simpel indoorontvangertje in zouden zetten. 10 meter is wel erg weinig... jammer, minpuntje.
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 26 oktober 2002 Locatie: Antwerp-Brussel-Charleroi
|
Hallo, Tja, i.p.v. 30 Euro voor een originele Futaba leraar-leerlingkabel zul je nu een veelvoud betalen, veronderstel ik. ACT-Europe maakt al jaaaaaren zo'n draadloos systeem ç+/- 60 Euro) : T3S-System Zelfbouw is ook eenvoudig met een goedkope ppm-ontvanger: RC-Network Modellbau Magazin - Drahtloses Lehrer/Schüler System für MPX met wat meer uitleg hier: Multiplex EVO Nachfolger? - Seite 3 - RC-Network ook nog hier : RCLine Forum - Drahtloses L/S System für die MC 24 als Stecker of hier RCLine Forum - Einfaches Kabelloses Lehrer-Schülersystem? of hier : EVO trainer wireless Duurdere comerciele produkten zijn er ook : TeachMaster l'Ecolage sans fil, multi-élèves. - Modelisme.com en 2icrc Homepage Makers of the Wireless Buddy Box Draadloos lessen is niet noodzakelijk, maar wel handig, vooral als de club het materiaal betaalt. Olivier my movies : YouTube - pilotonboard1
__________________ mijn webstek : http://users.belgacom.net/TX2TX : leraar-leerling compatibiliteitsproblemen tussen verschillende merken van RC-zenders |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hoi, ik meen ergens gelezen te hebben (kan het ff niet meer terugvinden) dat het ding iets van 99 euri ging kosten, dat is flink aan de prijs voor de vervanging van een simpel trainings-kabeltje Bij towerhobbies bieden ze 'm aan voor $ 99 dollar. Dus die 99 euri zou best eens kunnen kloppen. Overigens hebben ze bij towerhobbies wekelijks akties met kortings-couponnen van zo'n 20% op een order van $ 100 .... TowerHobbies.com | Futaba WTR-7 FASST Wireless Trainer System Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ik zag em bij 4rc voor 125 euro. Zaterdag eerst maar eens in het echt zien. Als het wat is dan gauw naar Horizon mailen dat ze dat voor Spektrum ook moeten maken
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Ach een leuk Bling Bling gehalte maar verder niet echt noodzakelijk.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 1 augustus 2006 Locatie: Utrecht
|
Tja, dat is nou inderdaad niet heel erg spannend. Een ontvangertje dat ppm er uit gooit naar de leraar. Ik denk niet eens dat je er een losse microcontroller voor nodig hebt om van de servosignalen weer een gecombineerd ppm signaal te maken. Het zal er vaak nog serieel uit komen omdat dat minder werk/resources voor de controller in de ontvanger is, en je er ruim de tijd voor hebt. Aan de andere kant, met een een controllertje er bij kan je zo een kastje maken waar je aan de ene kant de ontvanger op aan sluit en op de andere kant een trainer signaal uit komt. Of je dan nog steeds inc arbeidsloon onder de 99/125 euro zit weet ik niet, maar wat mij betreft wel veel leuker. Jammer dat ik al kan vliegen...
__________________ Tijd voor een andere handtekening... |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 7 juli 2009 Locatie: Halen (België) Leeftijd: 16
|
[QUOTE=jitze;1568723] Hopelijk klust Spektrum ook zoiets in elkaar.[QUOTE] Ik vind dat wat spektrum nu heeft heel goed is.. waarom moet het wirless zijn? Ik had een trainer kabel voor de dx6i voor nog geen €5, ik denk dat je voor dat van futaba wat meer gaat betalen.
__________________ Met vriendelijke groeten, Jonas |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
klopt, dat is het grote voordeel van Spektrum. Ik heb een DX7 en DX6 en kan op die manier lesgeven. Je koopt gewoon een simpel kabeltje bij de MediaMarkt oid en je bent klaar. Voor een Futaba kabel betaal je 25-30 euro. Maar draadloos heeft wel een hoog gadgetgehalte, en daar ben ik gevoelig voor!
|
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2006 Locatie: Duiven Leeftijd: 42
|
Inderdaad beetje overbodige luxe. Dit kan simpelweg gemaakt worden door een 433 zender en ontvanger module van nog geen 20 Euro bij elkaar daarvoor te nemen. Het enige wat overgezonden moet worden is een PPM signaaltje. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Guest
| Citaat:
Mvg, Ralf Laatst gewijzigd door ralfv; 20 februari 2010 om 01:56 Reden: Rotor, niet FMT :-) | |
|
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
Maar ach, met zo`n kabel werkt het net zo goed
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |