![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 oktober 2009
|
Beste Ik zit hier met een probleem dit witte onderdeel dient voor kleine snelheid weet iemand wat dit is, dit zal waarschijnlijk een soort weerstand zijn. Maar weet er zijn drie aansluitingen? En hij wordt rood gloeiend ik denk niet dat dit normaal is weet iemand meer daarover laat aub iets weten. Achter deze links rechts schakelaar zitten 2 motoren in parallel gechakkeld speed 600 8,4V. Ik werk wel met een batterij van 6V omdat ik geen batterij hab van 8,4V dit zal misschien ook iets daarmee te maken hebben. |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Banned Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
Een foto zou wel wat duidelijk geven dacht je niet mvg Frederik | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 december 2008 Locatie: Lemmer Leeftijd: 47
|
Geen idee waar je het over hebt maar weet wel dat als iets roodgloeiend wordt je beter kan stoppen ermee want dan gaat er iets goed mis. Tenzij je het over je kacheltje in je hobby ruimte hebt Dus graag meer uitleg wat je aan het doen bent en waarmee Groet, Theo |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2007 Locatie: Lent Leeftijd: 35
|
Dit is een mechanische snelheidsregelaar. Deze regelaar schakelt bij lage snelheid een of twee weerstanden (dat witte ding) is serie om zo minder spanning op de motor over te houden. Het spanningsverlies wordt in warmte opgestookt, waardoor hij heet wordt. Zo'n regelaar kan maar iets van 8A hebben (dus maar 1 motor en geen 2) en is niet geschikt om lang op de lager snelheid te werken. Deze regelaars worden meestal snel voor een elektronische regelaar vervangen omdat deze veel meer stroom kunnen hebben, en ook continu bij lagere snelheid mogen werken.
__________________ Niets is onmogelijk als je maar geduld hebt |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Lid sinds: 21 juli 2008 Locatie: Soesterberg Leeftijd: 40
| Citaat:
Scheelt ook gelijk weer in de opwarming van de aarde
__________________ PH-1320 MSF Ls-4a wl Totally electric ! | |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Dat opwarmen van de aarde is gewoon een geldkwestie hoor En voor de rest niks mvg Frederik | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
mvg Bart Laatst gewijzigd door trab; 27 februari 2010 om 15:22 | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Waar kan ik dit vinden en onder welk merk is dit dan? en gaat dit dan lukken voor 2 motor hoeveel stroom mogen ze dan max nemen? | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Dan kan je ze afzonderlijk regelen Bijv de een vooruit en de ander achter uit en andersom ook natuurlijk mvg Frederik | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |