![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2010 Leeftijd: 32
|
hallo allemaal, heeft iemand misschien een idee hoe ik kan gasgeven en sturen dmv 2 motoren via 1 stick nl de rechter op mijn futuba 4exa, heb al het een en ander geprobeerd maar kom niet echt verder. gr, Mario |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 mei 2008 Locatie: gramsbergen Leeftijd: 18
|
met een mixer, http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6321 doe hiervan een stekkertje in je gaskanaal en een in je richtingsroer kanaal. doe dan aan elk van de andere uitgangen een regelaar met een motor, ook moet je een Y-kabel maken zodat je 1 accu nodig hebt voor 2 regelaars. bij ongeveer 3:40 wordt dit erg duidelijk uitgelegd. YouTube - Kanaal van RCSuperPowers Groeten, Sam
__________________ http://www.klikhierniet.net/ Laatst gewijzigd door squid275; 28 februari 2010 om 18:08 Reden: vergeten groeten sam eronder zetten:p |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
De T4EXA heeft zelf mixers aan boord. Je kunt hiervoor de V-tail mixer gebruiken. Met deze mixer worden normaal gesproken hoog/laag en richting met elkaar gemixed. Als je echter de zender op mode 4 zet komen zowel hoog/laag als richting op de rechter knuppel terecht en heb je wat je wil.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 30 april 2002 Locatie: poeldijk gem:_Westland Leeftijd: 32
|
of in stick mode 2 de delta mixer (elevon) (blz 16, 13.8 duitstalige handleiding) http://data.robbe-online.net/robbe_p...20_1-F4055.pdf
__________________ Een rommelige werkplaats is het kenmerk van een genie! |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
hey, met beide functies kom ik niet verder dan het volgende resultaat; stickrichting resultaat boven is naar rechts(linkermotor draait) beneden is naar links(rechtermotor draait) links is achteruit(motoren draaien naar buiten toe) rechts is vooruit(motoren draaien naar elkaar toe) het vreemde is, ik ben begonnen met afstellen mbv de servo's en die deden wat ik wilde maar met de regelaars aangesloten is het ineens allemaal anders, misschien van belang, mijn ontvanger voedt ik dmv 1 regelaar. hoop dat jullie wat weten. gr, Mario |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Je zult op één van de kanalen servo-reverse moeten toepassen. Als je dat hebt gedaan kijk je eerst naar de gasregeling. Als deze verkeerdom gaat, moet je de andere servo reversen. Daarna kijk je naar de roerfunctie. Als deze verkeerdom gaat moet je beide regelaars onderling wisselen op de ontvanger.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. Laatst gewijzigd door Corrien; 1 maart 2010 om 21:15 |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
beste Corrien, bedankt voor je hulp, ik zal morgen weer effe gaan uitproberen, kan jij mij misschien ook vertellen hoe ik mijn servo(s3003) 90 graden kan laten kantelen, maximaal volgens de spec. is 60 maar ik dacht dat bij te kunnen stellen dmv de zender(+150%) maar dat gaat alleen van 45 tot 55 graden, ik had nu bedacht om de linkerstick naar boven te laten staan en dan voor het kantelen de stick naar beneden te halen, alleen vreet de servo dan niet veel stroom van je accu's? gr, Mario |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Je kunt een S3003 prima bedienen met de gasknuppel. De servo draait dan precies 90 graden. De stroomopname van een stilstaande servo bedraagt circa 5 mA (zie de specs voor de exacte waarde), ongeacht in welke stand de servo staat. Alleen als er een belasting aan de servo blijft hangen neemt de ruststroom toe. Een alternatief is om de T4EX hier bij de servicedienst te laten voorzien van een vijfde kanaal. Als regel wordt hiervoor de trainerschakelaar opgeofferd.
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Corrien, bedankt voor de tips, na één van de kanalen op reverse gezet te hebben en bij beide motoren de plus en min kabels om te draaien is het gelukt, het enige is dat bij vooruit de ene motor sneller reageert dan de andere en bij achteruit de ander, stelt misschien niks voor maar het viel gewoon op. nogmaals bedankt. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Als de regelaars een programmeermogelijkheid hebben moet je ze nu opnieuw instellen. Als ze dat niet hebben kun je met het trimmen van de roerfunctie het ongelijk starten wat wegwerken.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |